:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА НА ПІДСТАВІ НЕОКЛАСИЧНОГО ТА ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОГО ПІДХОДУ :: ECONOMY :: АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА НА ПІДСТАВІ НЕОКЛАСИЧНОГО ТА ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОГО ПІДХОДУ
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА НА ПІДСТАВІ НЕОКЛАСИЧНОГО ТА ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОГО ПІДХОДУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА НА ПІДСТАВІ НЕОКЛАСИЧНОГО ТА ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОГО ПІДХОДУ

 
24.02.2011 18:32
Автор: Кучеренко Євгенія Василівна, асистент кафедри економічної теорії та основ підприємництва ДНВЗ «Національний гірничий університет»
[Економіка та підприємництво]
Дослідження поведінки основних суб’єктів ринку – домогосподарств і фірм – базується в економічній теорії, перш за все, на неокласичному підході до аналізу економічних процесів. Неокласична парадигма у якості головної економічної проблеми виділяє проблему раціонального використання ресурсів і спрямовує свої зусилля на виявлення умов, завдяки яким може бути досягнуто оптимальне розміщення ресурсів.
Кожен індивід прагне задовольнити власні потреби, але це прагнення обмежується рідкістю ресурсів, яка знаходить свій конкретний прояв у наявності суперечності між необмеженими потребами людей і обмеженістю ресурсів, за допомогою яких ці потреби можуть бути задоволеними. У силу цього перед економічною наукою постає питання про розподіл і використання обмежених ресурсів, а зміст економічної діяльності набуває форми боротьби за отримання якомога більшого ефекту із існуючих можливостей.
У межах некласичного аналізу окреслюється образ індивіда, який прагне раціонально і незалежно від інших задовольняти власні вигоди, а також є незваженим від соціального примусу і соціальних норм. Такий «економічний індивід», задовольняючи власні потреби, здійснює раціональний вибір в умовах обмежених ресурсів. Оскільки такий вибір завжди відбувається у ситуації існування суперечності між зростаючими потребами і відносно обмеженими засобами їх задоволення, то історичний і соціальний характер такого роду дій виходить за межі предмета дослідження і повністю втрачає доцільність.
Неокласична теорія демонструє надто спрощений підхід до аналізу реальної дійсності, в якій безпосередньо здійснюється економічна діяльність індивідів. Саме тому він зазнавав критики з боку представників інших течій економічної науки, які наголошували на необхідності переосмислення основних теоретичних підходів. Першою спробою подібного переосмислення стали теорії представників історичної школи, які виступили проти того способу пізнання дійсності, за яким логіка наукових абстракцій сприймалась як логіка самого економічного життя. Натомість німецькі теоретики сформували погляд на економічну людину, що оточена соціокультурними стереотипами, які нав’язані зовнішнім середовищем і здійснюють вагомий вплив на її господарську діяльність.
Відомий представник німецької соціології М. Вебер виділив чотири типи соціальних дій людини, поклавши в основу класифікації спосіб мотивації дії:
1. Цілераціональна дія – продумане використання умов і засобів для досягнення поставленої мети.
2. Цілісно-раціональна дія – заснована на вірі у самодостатні цінності (релігійні, етичні).
3. Афективна дія – зумовлена емоціональним станом індивіда, його безпосереднім почуттям.
4. Традиційна дія – заснована на довготривалій звичці або звичаї.
Даний підхід значно розширює наші уявлення про мотивацію діяльності людини, вказуючи на багатогранність її поведінки. Щоб вести себе раціонально, індивід повинен враховувати можливу реакцію на свої дії з боку інших осіб. Характер відповідної реакції багато в чому залежить від соціальних умов (уявлень, традицій, норм), специфічних для кожного суспільства. Тому сама межа між раціональним і нераціональним діями є структурно і культурно зумовленою. Отже, у неокласичних моделях економічної поведінки індивід веде себе раціонально, а саме абсолютно точно розраховує свої витрати та переваги і завдяки цьому може визначити, яке рішення необхідно прийняти із існуючого набору альтернатив, то в інституціональній теорії такі якості обмежуються. Головним чином, це відбувається завдяки існуванню інститутів, які підкреслюють недосконалість окремого господарчого суб’єкта як генератора рішень.

e-mail: sudik18@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОЛОГІЧНА ФУНКЦІЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ КООПЕРАЦІЇ
31.01.2011 18:31
НОВА ЕКОНОМІКА: ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ, СУТНІСТЬ ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ
24.02.2011 18:45
УМОВИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ В УКРАЇНІ
24.02.2011 09:34
АДАПТИВНЫЙ МЕХАНИЗМ КАК ОСНОВОПОЛАГАЮЩИЙ ЭЛЕМЕНТ КОНЦЕПЦИИ УПРАВЛЕНИЯ ПОТЕНЦИАЛОМ СОЦИАЛЬНО-ЭКОНОМИЧЕСКИХ СИСТЕМ
23.02.2011 22:06
ОЦІНЮВАННЯ ПЕРСПЕКТИВНИХ ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ АГРОБІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
22.02.2011 14:48
УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ РЕСУРСАМИ ПІДПРИЄМСТВ. ЕКОНОМІЯ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕСУРСІВ
22.02.2011 11:20
КОНКУРЕНТНІ СТРАТЕГІЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
21.02.2011 20:30
ПОКАЗНИКИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА
20.02.2011 21:21
ВДОСКОНАЛЕННЯ РОЗВИТКУ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ
15.02.2011 22:21
РОЗВИТОК КОРПОРАТИВНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА ЗАСОБИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
15.01.2011 15:19




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.226 сек. / Mysql: 1367 (0.177 сек.)