:: ECONOMY :: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ШОКОЛАДНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ШОКОЛАДНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ШОКОЛАДНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 28

Термін подання матеріалів

21 березня 2024

До початку конференції залишилось днів 3



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РИНКУ ШОКОЛАДНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ

 
20.11.2019 16:02
Автор: Лозовська Ганна Миколаївна, кандидат економічних наук, старший викладач, Одеська національна академія харчових технологій; Нестерова Анастасія Андріївна, магістр, Одеська національна академія харчових технологій
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

На сьогоднішній день шоколад – це найпопулярніший вид ласощів. Його виробляють не лише в плитках, його використовують для глазурування печива, зефіру тощо. Асортимент шоколаду налічує велику кількість шоколаду з начинками, які здатні задовольнити потреби будь-якого гурмана. Але найважливіше, це те, що нині цей продукт доступний кожному.

У 2017 році виробництво шоколаду продовжувало падати. Хоча бували місяці, коли відбувалося зростання виробництва. Наприклад, в серпні 2017 року, виробництво шоколаду збільшилося на 9,7% порівняно з серпнем 2016. Всього, в серпні було виготовлено 15,1 тис. тонн. Проте вже у вересні 2017 цифри знову впали. 

У травні 2019 року виробництво в сегменті шоколадних виробів продовжує зростати у всіх секторах. Згідно з даними Державної служби статистики, за підсумком п’яти місяців зростання становило 11,2%, або 9,2 тис. т (82,5 тис. т), якщо порівнювати з січнем – травнем 2018 року (73,3 тис. т). Найбільше зростання відзначається в основних експортних позиціях – шоколадні цукерки із вмістом алкоголю та шоколад у брикетах. Загальний обсяг готової продукції станом на кінець травня склав 5,8 тис. т (рис. 1) [1].




Серед причин спаду виробництва шоколаду свою роль зіграли:

• девальвація гривні;

• зниження купівельних можливостей населення;

• закриття російського ринку;

• зростання цін на какао-боби та цукор [1].

Ще однією причиною зростання цін називають збільшення вживання шоколаду в країнах: Індії, Китаї, Саудівській Аравії. Підвищення попиту дозволяє постачальникам какао-бобів піднімати ціни (Рис. 2 – Рис.3).




За підсумками 2017 року, в світовому рейтингу кондитерських виробів компаній Candy Industry присутні три представника українських компаній – ROSHEN, КОРОНА, АВК. На внутрішньому ринку кондитерських виробів, шоколадна продукція займає 28% від загального об’єму виробництва. (Рис. 4)




В структурі споживання шоколаду в Україні найбільшу частку (30%) займають найдоступніші за ціною вироби з вмістом какао. На другому місці - шоколадні цукерки (24%). Їх купують в основному жінки, частіше керуючись спонтанним бажанням спробувати що-небудь смачненьке. Тому виробники цукерок прагнуть привернути увагу цієї категорії споживачів не тільки якістю, але і шляхом розміщення реклами та насиченого оформлення упаковки.

В українців найбільш популярними серед кондитерських виробів є шоколадні плитки (26,6% частка у грошовому вираженні), печиво (19,5%), а також вагові шоколадні цукерки (17,3%). Ці три категорії генерують понад 60% продажів ринку солодощів. Більш того, шоколадні плитки є не тільки основним джерелом розвитку кондитерських виробів.




Економічна криза, що почалася в 2014 році, вдарив і по шоколадної галузі. Для наших виробників закрився російський експортний ринок, були зупинені підприємства в зоні бойових дій в Донецькій і Луганській областях, знизилося внутрішнє споживання через падіння доходів населення. На додаток до цього, зросли ціни на какао-боби на міжнародному ринку через посуху в Кот-д'Івуарі в 2015 році і зростання попиту на них в Китаї, Індії і Саудівської Аравії. Всі ці фактори стали причинами скорочення виробництва, яке до 2018 року впало приблизно в два рази в порівнянні з 2013-м. [1].

У цих умовах виробники змушені були шукати нові шляхи для економічного виживання і розвитку. Були відкриті і продовжують відкриватися нові канали експорту. Якщо в першому півріччі минулого року основними споживачами українського шоколаду були Казахстан, Молдова і Болгарія, то в поточному році до них додалися Білорусь, Великобританія і Австрія. Це говорить про визнання якості української шоколадної продукції на просторах Європи, чому сприяло угоду про зону вільної торгівлі з ЄС і завершення до 2018 року адаптації національних стандартів якості до європейських.

2017 рік став початком відновлення виробничих показників шоколадної галузі України. Її подальший розвиток буде залежати від динаміки збільшення доходів населення нашої країни і успішності подальшої реалізації експортного потенціалу на міжнародному ринку. Перспективним для цього є азіатський напрямок, де зосереджена велика кількість потенційних споживачів українського шоколаду, люблячих якісні солодощі в яскравій упаковці.

Шоколад є одним з найпопулярніших продуктів після борошняних виробів в Україні. Українці часто вважають, що якість вітчизняної шоколадної продукції на порядок нижче, ніж зарубіжної. Але український шоколад імпортується в більш ніж 50 країн світу, зберігаючи при цьому якість міжнародних стандартів. Крім підвищення курсу долара, нестабільна політична ситуація і військові дії на сході країни також мали негативний вплив на імпорт шоколадної продукції.




За даними Державної митної служби, експортні поставки шоколадних виробів у 2019 році знаходяться в межах 4,5 тис. т, тим самим продовжуючи позитивний експортний тренд. Так за підсумком п’яти місяців 2019 року на зовнішні ринки було відвантажено 24,1 тис. т шоколадних виробів із загальною вартістю 63,1 млн USD. Основними ринками збуту були Казахстан (11,1%, або 7 млн USD), Білорусь (8,6%, або 5,4 млн USD) і США (7,2%, або 4,5 млн USD) [2].

Основними ринками збуту протягом аналізованого місяця були такі країни: Казахстан (398 т; експорті позиції: пористий чорний шоколад, молочний шоколад, цукерки глазуровані з начинкою), Білорусь (379 т; шоколадна глазур, цукерки глазуровані, молочний шоколад, десертний соус, шоколадні цукерки з начинкою та без), Румунія (277 т; халва соняшникова, цукерки з вмістом какао, молочний шоколад), Республіка Молдова (270 т; глазур кондитерська з вмістом какао, шоколадні цукерки з наповнювачем, молочний шоколад, молочно-шоколадні батончики), Грузія (214 т; розчинний шоколадний напій, шоколадні цукерки з начинкою та без, глазур шоколадна, шоколад у плитках по 100 г) [2].

Торгові марки «Корона», «БКК», «Roshen», «Lion», «Kinder» – втрачають частку ринку як в натуральному вимірі, так і в грошовому. Торгові марки «Kinder-surprise», «Артек» («Світоч»), «Барні», «Raffaello» – втратили частку в грошовому вимірі, але придбали в натуральному. А торгові марки «Snickers», «Ромашка» («Roshen»), «M&ms», «Millennium» і «Milka» приросли за обома показниками (табл. 1) [3]:




Шоколад і шоколадні вироби завжди користувалися популярністю серед населення України. По популярності серед кондитерських виробів шоколад знаходиться на другому місці, поступаючись тільки борошняним виробам. Однак український шоколадний ринок залишається нестабільним і постійно змінюється. В Україні спостерігається постійний спад попиту на шоколадну продукцію. Він почався ще 2013 році і був викликаний зниженням купівельної спроможності населення.

Падіння експорту та імпорту шоколадної продукції. Причиною цього стало те що не вся українська шоколадна продукція відповідає європейським вимогам. Тому для виходу на європейський ринок необхідно змінити стандарти виробництва шоколаду та шоколадних виробів.

У зв'язку з даними подіями впало і загальне споживання шоколаду. Але раціональна цінова політика великих виробників надала можливість українцям відновити колишній рівень споживання, за рахунок випуску нових видів продукції за доступними цінами.

Список використаних джерел:

1. Дослідження ринків [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://marketing.rbc.ua/news/17.07.2017/8944

2. TradeMasterGroup – портал топ-менеджеров оптової та роздрібної торгівлі [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://trademaster.ua/articles/312818

3. Резнік Є.К. Кондитерські вироби в Україні.[Електронний ресурс ] – Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5513126/page:2/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ В ТУРИЗМІ
29.11.2019 12:07
ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РОЗВИТКОМ РЕГІОНІВ
29.11.2019 11:46
ОСНОВНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА ЇХ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ
29.11.2019 11:42
УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
28.11.2019 09:27
НЕТВОРКІНГ ЯК СПОСІБ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ НА ПРИКЛАДІ ТНК «ДАНОН»
27.11.2019 16:40
МЕТОДИКА ПІДВИЩЕННЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ ЧЛЕНІВ ПРОЕКТНОЇ КОМАНДИ
27.11.2019 14:58
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ПРИ ФОРМУВАННІ ІМІДЖУ КОМПАНІЇ
27.11.2019 09:54
ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА ПІДПРИЄМСТВІ
26.11.2019 19:47
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВА
26.11.2019 19:30
УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТА КОНТКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇЇ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ»
26.11.2019 10:10




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.266 сек. / Mysql: 1367 (0.215 сек.)