:: ECONOMY :: СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ В КОЛЕКТИВІ :: ECONOMY :: СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ В КОЛЕКТИВІ
:: ECONOMY :: СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ В КОЛЕКТИВІ
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 25

Термін подання матеріалів

29 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 58



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ В КОЛЕКТИВІ

 
23.03.2020 22:46
Автор: Сметана Оксана Вікторівна, студентка Криворізького факультету Запорізького національного університету
[Секція 10. Психологічні аспекти в економіці.]

Відносини між особистістю і суспільством реалізуються зазвичай через колектив (лат. Collectivus, collegere – збирати разом). Колектив як група людей, що прагнуть досягти необхідних і корисних суспільству цілей, здійснює вплив на формування особистості. В колективі особистість набуває різний соціальний досвід.   

Формування особистості в колективі відбувається під впливом різних факторів. Через колектив особистість співвідноситься з іншими колективами і суспільством у цілому. Оскільки колектив – частинка суспільства, він неминуче несе в собі його політичні, естетичні, моральні та інші ідеї. Особистість долучається до цих ідей, керується ними в справах і поведінці. У спілкуванні з людьми особистість не тільки здобуває індивідуальний досвід, на основі якого формуються індивідуальні риси, властивості особистості але й привласнює суспільний досвід, який стає найважливішою складовою частиною її духовного багатсва. По відношенню до особистості колектив виконує ряд функцій: 1) прилучає її до ідейних, моральних, естетичних і інших цінностей; 2) вплив колективу на особистість, проявляється у виховній і коригувальній функціях. Соціально зріла людина багато в чому сам себе створює. Однак її ціннісні орієнтації, її ролі, її статус, мотивація, громадська поведінка виступають об'єктом впливу з боку колективу. Колективна думка, переконання, роз'яснення, критика, змагання служать заходами, засобами, способами впливу колективу на особистість.

Особистість є продуктом, результатом численних залишкових групових впливів, що (за винятком генетично та фізіологічно зумовлених особливостей) закріплюються під впливом участі в діяльності різних соціальних великих і малих груп. Кожна із значущих (референтних) соціальних груп вносить свій внесок у формування особистості, і цей внесок не є однозначно позитивним чи негативним. Група робить істотний вплив на поведінку індивіда. Частина змін, породжуваних психологічним впливом групи, зникає, як тільки людина виходить зі сфери впливу групи, інші продовжують існувати, залишаючи помітний слід в формуванні особистості і за певних умов перетворюючись в особистісні риси. 

Вплив колективу на особистість залежить від рівня розвитку колективу. Колективи які знаходяться на невисокому рівні розвитку, міжособистісних відносин, впливають на особистість не так, як високорозвинені, що мають сталі традиції і великий досвід спільної діяльності. В умовах низько розвиненої групи кожен її член займає  одне певне місце в системі особистісних відносин і виконує одну-дві ролі в системі цих відносин. Це призводить до гальмування, уповільнення розвитку його соціальнообумовлених особистісних якостей. Соціальна середовище, опановане  високорозвиненою групою, дозволяє кожному члену колективу грати різноманітні соціальні ролі, оскільки високорозвинений трудовий колектив може змінювати структуру міжособистісних відносин в залежності від поставлених цілей. Таке середовище створює умови для інтенсивного розвитку особистості. Таким чином соціалізація особистості в колективі визначається як інтегрований простір життєвого досвіду, у межах якого здійснюється розгортання життєвих ресурсів – особистісного потенціалу, що містить адаптивні і творчі можливості людини.

Список використаних джерел:

1. Лидерство / Пер. с англ. - Москва: Альпина Бизнес Букс, 2006. 258 с. – (Серия «Классика Harvard Business Review»)

2. Стратегічний менеджмент: Навч. посіб. Київ: Знання-прес, 2002. 149 с.

________________ 

Науковий керівник: Косенкова Еліна Борисівна, старший викладач Криворізького факультету Запорізького національного університету



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПСИХОЛОГІЯ КЕРІВНИЦТВА В ЕКОНОМІЦІ
23.03.2020 22:42
ВПЛИВ РІВНЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ФОРМУВАННЯ УСТАНОВОК ПОВЕДІНКИ КЕРІВНИКІВ
23.03.2020 22:33
COLLEGIALITY AS A SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL PHENOMENON
23.03.2020 22:24
ВИКОРИСТАННЯ КАЗКОТЕРАПІЇ У ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ПСИХОЛОГА
23.03.2020 22:19
ВПЛИВ ЕКОНОМІЧНИХ КРИЗ В КРАЇНІ НА ДЕВІАНТНУ ПОВЕДІНКУ В СУСПІЛЬСТВІ
23.03.2020 22:12
ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СУМІСНОСТІ І СПРАЦЬОВАНОСТІ В КОЛЕКТИВАХ
23.03.2020 22:04
ВИКОРИСТАННЯ МЕТАФОРИЧНИХ АСОЦІАТИВНИХ КАРТ ЯК ОДИН З МЕТОДІВ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ
23.03.2020 21:55




© 2010-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.240 сек. / Mysql: 706 (0.206 сек.)