:: ECONOMY :: ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ :: ECONOMY :: ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
:: ECONOMY :: ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 25

Термін подання матеріалів

29 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 7



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

 
18.10.2017 16:24
Автор: Підсосонна Я. Г., старший викладач, Університет Державної фіскальної служби України м. Ірпінь, Україна; Савич О. Р., студентка, Університет Державної фіскальної служби України м. Ірпінь, Україна
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]

В умовах сьогодення ефективність взаємодії банківських установ з клієнтами великою мірою залежить не лише від різноманіття банківських операцій та послуг, а і від рівня впровадження новітніх методів та технологій роботи з клієнтами. Сучасні інтернет-технології відіграють все більшу роль у діяльності вітчизняних банківських установ, а також сприяють появі та розвитку інноваційних банківських послуг, однією з яких є Інтернет-банкінг.

Інтернет-банкінг (англ. оnline Banking) або веб-банкінг – один із видів дистанційного банківського обслуговування, засобами якого доступ до рахунків та операцій за рахунками забезпечується в будь-який час та з будь-якого комп'ютера через Інтернет. Для виконання операцій використовується стандартний браузер, такий як Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Mozilla тощо. Таким чином, необхідності встановлювати додаткове програмне забезпечення немає. [5]

Надання банківських послуг у режимі он-лайн надає можливість клієнтам швидко та без зайвих витрат скористатися банківськими послугами та надає суттєві конкурентні переваги таким банкам. Однак, на сьогодні, далеко не всі вітчизняні банківські установи використовують Інтернет-банкінг у своїй діяльності і лише незначна кількість банків пропонує дистанційне обслуговування своїм клієнтам.

Ідея створення Інтернет-банкінгу як системи виникла в США (18 жовтня 1995 р. Security First Network Bank). Однією з причин стало наявне на той момент обмеження на відкриття банками філій в інших штатах і пошук варіантів надання послуг клієнтам, що перебувають в іншому штаті чи країні. [1]

Для підключення клієнта до системи Інтернет-банкінг досить мати доступ до глобальної мережі, встановлену на комп’ютері програму – браузер, укласти договір з банком, отримати набір паролів або спеціальних пристроїв для входу в систему та здійснення операцій, зайти на захищену сторінку послуги Інтернет-банкінг, зареєструватися і під’єднатися до системи.

За допомогою дистанційного банківського обслуговування користувачі можуть здійснювати широкий спектр банківських операцій в режимі онлайн. Основними операціями, які можна виконати за допомогою Інтернет-банкінгу є:

– перегляд виписок і залишків на рахунку за обраний календарний місяць;

– блокування картки;

– отримання міні-виписки за карткою користувача чи рахунком;

– переказ коштів зі свого рахунку на рахунок іншого власника картки;

– погашення заборгованості за кредитними картками шляхом перерахування коштів зі свого поточного рахунку на кредитний;

– поповнення рахунку мобільного телефону;

– оплата товарів в інтернеті;

–  поповнення депозитних рахунків;

– проведення платежів за кредитами;

– конвертація валюти тощо. [4]

В Україні законодавчо закріплено, що Інтернет-банкінг (система "клієнт – Інтернет – банк") є елементом дистанційного банківського обслуговування. Поняття дистанційного банківського обслуговування розглядається у п. 11.1. Постанови НБУ від 21.01.2004 р. № 22 "Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті". Оперативне ведення клієнтом своїх рахунків у банку та обмін технологічною інформацією, визначеною в договорі між банком та клієнтом, клієнт може здійснювати за допомогою систем дистанційного обслуговування. Дистанційне обслуговування рахунку клієнт може здійснювати за допомогою систем "клієнт – банк", "клієнт – Інтернет – банк", "телефонний банкінг" тощо. [3]

Рівень використання Інтернет-банкінгу стрімко зростає, але на даний час існують певні фактори, які уповільнюють його розвиток. Найбільш впливовими є такі фактори:

– відсутність належної законодавчо-нормативної бази;

– недовіра клієнтів до банківських установ загалом і до Internet-банків зокрема;

– проблема захисту інформації;

– користування певними послугами в інтернет-банкінгу потребує спеціальних навичок роботи з комп’ютером. 

Не дивлячись на стабільний ріст проникнення Інтернету, рівень користування Інтернет-банкінгом залишається досить низьким, хоча й активно зростає. На сьогодні кількість банків, які використовують в своїй діяльності Інтернет-банкінг стрімко зростає, проте не всі банки мають достатній асортимент електронних послуг, який би задовольнив потреби користувача. [2]

Інтернет-технології є одним з пріоритетних напрямів розвитку банківської системи. Інтернет-банкінг в Україні як напрям розвитку ринку фінансових послуг має значний потенціал і перспективи. Сьогодні за допомогою даної системи можна здійснити ряд операцій, при цьому не відвідуючи офісу банку. Це зручно, швидко і недорого. Поряд з перевагами існують і певні недоліки, серед яких високий ризик можливості шахрайства, недосконалість законодавчої бази в даній сфері, недостатня кількість інтернет-користувачів. Однак, не дивлячись на існуючі проблеми, ряд вітчизняних банківських установи активно впроваджують даний вид обслуговування клієнтів у свою діяльність.

Список використаних джерел:

1. Говорушко Т.А., Ситник И.П., Ляховецкая В.Н. Розвиток Іентернет-банкінгу в Україні/Говорушко Т.А//Науковий вісник Херсонського державного університету – 2015 – Випуск 15. Частина 5. – С. 146-149.

2. Єсіна О.Г. Інтернет-банкінг в Україні сучасний стан, проблеми та перспективи / Єсіна О.Г. //Вісник соціально-економічних досліджень – 2013 рік – Випуск 1 (48) – С. 209-213.

3. Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена Постановою Правління НБУ від 21.01.2004 р. № 22 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0377-04.

4. Офіційний сайт «Ощадбанку» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.oschadbank.ua/ua/private/web_bank_ng/.

5. Сербина О.Г. Інтернет-банкінг: українська практика та світовий досвід / О.Г. Сербина, Загузова О.М.// Молодий вчений. – 2014 – с.125- 128.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАСТОСУВАННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ФУНКЦІОНУВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ У ФОРМУВАННІ ДОХОДІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ ДО УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЙ
29.10.2017 18:48
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА РИНКУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ В УКРАЇНІ
29.10.2017 18:32
РОЗВИТОК ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ У КОНТЕКСТІ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМСТВА
27.10.2017 18:32
ІНСТРУМЕНТИ АДМІНІСТРАТИВНИХ МЕТОДІВ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ
21.10.2017 15:41
ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ КАСОВИХ ОПЕРАЦІЙ У КОМЕРЦІЙНИХ БАНКАХ
18.10.2017 16:31
МОЖЛИВОСТІ ТА ЗАГРОЗИ БАНКІВСЬКІЙ СИСТЕМІ КРАЇНИ
09.10.2017 16:25




© 2010-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.196 сек. / Mysql: 706 (0.169 сек.)