:: ECONOMY :: ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ :: ECONOMY :: ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
:: ECONOMY :: ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 30

Термін подання матеріалів

25 березня 2021

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

 
18.10.2017 16:24
Автор: Підсосонна Я. Г., старший викладач, Університет Державної фіскальної служби України м. Ірпінь, Україна; Савич О. Р., студентка, Університет Державної фіскальної служби України м. Ірпінь, Україна
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]

В умовах сьогодення ефективність взаємодії банківських установ з клієнтами великою мірою залежить не лише від різноманіття банківських операцій та послуг, а і від рівня впровадження новітніх методів та технологій роботи з клієнтами. Сучасні інтернет-технології відіграють все більшу роль у діяльності вітчизняних банківських установ, а також сприяють появі та розвитку інноваційних банківських послуг, однією з яких є Інтернет-банкінг.

Інтернет-банкінг (англ. оnline Banking) або веб-банкінг – один із видів дистанційного банківського обслуговування, засобами якого доступ до рахунків та операцій за рахунками забезпечується в будь-який час та з будь-якого комп'ютера через Інтернет. Для виконання операцій використовується стандартний браузер, такий як Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Mozilla тощо. Таким чином, необхідності встановлювати додаткове програмне забезпечення немає. [5]

Надання банківських послуг у режимі он-лайн надає можливість клієнтам швидко та без зайвих витрат скористатися банківськими послугами та надає суттєві конкурентні переваги таким банкам. Однак, на сьогодні, далеко не всі вітчизняні банківські установи використовують Інтернет-банкінг у своїй діяльності і лише незначна кількість банків пропонує дистанційне обслуговування своїм клієнтам.

Ідея створення Інтернет-банкінгу як системи виникла в США (18 жовтня 1995 р. Security First Network Bank). Однією з причин стало наявне на той момент обмеження на відкриття банками філій в інших штатах і пошук варіантів надання послуг клієнтам, що перебувають в іншому штаті чи країні. [1]

Для підключення клієнта до системи Інтернет-банкінг досить мати доступ до глобальної мережі, встановлену на комп’ютері програму – браузер, укласти договір з банком, отримати набір паролів або спеціальних пристроїв для входу в систему та здійснення операцій, зайти на захищену сторінку послуги Інтернет-банкінг, зареєструватися і під’єднатися до системи.

За допомогою дистанційного банківського обслуговування користувачі можуть здійснювати широкий спектр банківських операцій в режимі онлайн. Основними операціями, які можна виконати за допомогою Інтернет-банкінгу є:

– перегляд виписок і залишків на рахунку за обраний календарний місяць;

– блокування картки;

– отримання міні-виписки за карткою користувача чи рахунком;

– переказ коштів зі свого рахунку на рахунок іншого власника картки;

– погашення заборгованості за кредитними картками шляхом перерахування коштів зі свого поточного рахунку на кредитний;

– поповнення рахунку мобільного телефону;

– оплата товарів в інтернеті;

–  поповнення депозитних рахунків;

– проведення платежів за кредитами;

– конвертація валюти тощо. [4]

В Україні законодавчо закріплено, що Інтернет-банкінг (система "клієнт – Інтернет – банк") є елементом дистанційного банківського обслуговування. Поняття дистанційного банківського обслуговування розглядається у п. 11.1. Постанови НБУ від 21.01.2004 р. № 22 "Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті". Оперативне ведення клієнтом своїх рахунків у банку та обмін технологічною інформацією, визначеною в договорі між банком та клієнтом, клієнт може здійснювати за допомогою систем дистанційного обслуговування. Дистанційне обслуговування рахунку клієнт може здійснювати за допомогою систем "клієнт – банк", "клієнт – Інтернет – банк", "телефонний банкінг" тощо. [3]

Рівень використання Інтернет-банкінгу стрімко зростає, але на даний час існують певні фактори, які уповільнюють його розвиток. Найбільш впливовими є такі фактори:

– відсутність належної законодавчо-нормативної бази;

– недовіра клієнтів до банківських установ загалом і до Internet-банків зокрема;

– проблема захисту інформації;

– користування певними послугами в інтернет-банкінгу потребує спеціальних навичок роботи з комп’ютером. 

Не дивлячись на стабільний ріст проникнення Інтернету, рівень користування Інтернет-банкінгом залишається досить низьким, хоча й активно зростає. На сьогодні кількість банків, які використовують в своїй діяльності Інтернет-банкінг стрімко зростає, проте не всі банки мають достатній асортимент електронних послуг, який би задовольнив потреби користувача. [2]

Інтернет-технології є одним з пріоритетних напрямів розвитку банківської системи. Інтернет-банкінг в Україні як напрям розвитку ринку фінансових послуг має значний потенціал і перспективи. Сьогодні за допомогою даної системи можна здійснити ряд операцій, при цьому не відвідуючи офісу банку. Це зручно, швидко і недорого. Поряд з перевагами існують і певні недоліки, серед яких високий ризик можливості шахрайства, недосконалість законодавчої бази в даній сфері, недостатня кількість інтернет-користувачів. Однак, не дивлячись на існуючі проблеми, ряд вітчизняних банківських установи активно впроваджують даний вид обслуговування клієнтів у свою діяльність.

Список використаних джерел:

1. Говорушко Т.А., Ситник И.П., Ляховецкая В.Н. Розвиток Іентернет-банкінгу в Україні/Говорушко Т.А//Науковий вісник Херсонського державного університету – 2015 – Випуск 15. Частина 5. – С. 146-149.

2. Єсіна О.Г. Інтернет-банкінг в Україні сучасний стан, проблеми та перспективи / Єсіна О.Г. //Вісник соціально-економічних досліджень – 2013 рік – Випуск 1 (48) – С. 209-213.

3. Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена Постановою Правління НБУ від 21.01.2004 р. № 22 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0377-04.

4. Офіційний сайт «Ощадбанку» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.oschadbank.ua/ua/private/web_bank_ng/.

5. Сербина О.Г. Інтернет-банкінг: українська практика та світовий досвід / О.Г. Сербина, Загузова О.М.// Молодий вчений. – 2014 – с.125- 128.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАСТОСУВАННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ФУНКЦІОНУВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ У ФОРМУВАННІ ДОХОДІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ ДО УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЙ
29.10.2017 18:48
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА РИНКУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ В УКРАЇНІ
29.10.2017 18:32
РОЗВИТОК ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ У КОНТЕКСТІ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМСТВА
27.10.2017 18:32
ІНСТРУМЕНТИ АДМІНІСТРАТИВНИХ МЕТОДІВ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ
21.10.2017 15:41
ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ КАСОВИХ ОПЕРАЦІЙ У КОМЕРЦІЙНИХ БАНКАХ
18.10.2017 16:31
МОЖЛИВОСТІ ТА ЗАГРОЗИ БАНКІВСЬКІЙ СИСТЕМІ КРАЇНИ
09.10.2017 16:25




© 2010-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.261 сек. / Mysql: 752 (0.221 сек.)