:: ECONOMY :: РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ :: ECONOMY :: РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ
:: ECONOMY :: РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ

 
17.05.2010 11:06
Автор: Сидорко Наталія Леонідівна, аспірант кафедри міжнародної економіки та підприємництва Національного університету державної податкової служби України, м. Ірпінь
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Формування людського капіталу – це безперервний процес, який протікає з різною інтенсивністю в різні періоди і залежить як від чинників, що впливають на його формування, так і від джерел інвестування. Цей процес залежить як від особистих характеристик (складові елементи людського капіталу), так і від великої кількості зовнішніх факторів (економічних, соціальних, природних, інституційних).
Процес формування людського капіталу відбувається при безпосередній участі сім’ї, держави, підприємств і різних суспільних фондів. Причому значення кожного джерела на певному етапі різне.
В умовах розвитку інформаційно – інноваційної економіки, яка потребує постійної активації працівника, вдосконалення його здібностей, необхідно враховувати, що процес навчання буде тривати все життя. І основою, першоджерелом формування людського капіталу виступає сім’я. Але не тільки тому, що кожний окремий індивід з’являється в сім’ї, а швидше тому, що сім’я є тим фундаментом на якому відбувається нарощення майбутнього капіталу. Саме від сім’ї та її можливостей залежить якість і кількість людського капіталу, який в майбутньому забезпечить і власний дохід і загальний сукупний дохід всього суспільства. В сім’ї створюються умови формування людського капіталу, до яких відносяться наявність домашнього і особистого підсобного господарства, формування і використання сімейного бюджету, матеріальні умови, стан самих виробників людського капіталу (членів сім’ї). У сім’ї людський капітал формується і розвивається.
Але, слід відмітити, що за однакових умов і при наявності одних й тих самих ресурсів, що спрямовуються на виробництво людського капіталу, різні індивідууми можуть мати абсолютно різні розміри людського капіталу.
Розвиток людини - дуже складний процес, і пов’язані з ним проблеми, зокрема, економічне відтворення в сім’ї, ще не достатньо розроблені вітчизняною наукою. У ранній період життя людини відбувається накопичення фізичної і інтелектуальної складової людського капіталу за рахунок виховання та освіти в сім’ї. Всі складові людського капіталу набуваються і збільшуються за рахунок інвестицій, які сім’я вкладає в дитину, сподіваючись, що ці витрати буде компенсовано і вони принесуть економічні та моральні результати людині в майбутньому. Сім’я здійснює витрати, необхідні для фізичного формування та виховання дітей, і ці витрати є інвестиціями, оскільки відбуваються за рахунок зменшення поточного споживання батьків і здійснюються не лише з альтруїстичних почуттів любові до ближнього, а й з надією на їхню прибутковість у майбутньому[1,с.80].
Відповідно, саме сім’я започатковує перший етап формування людського капіталу. Причому визначає його якісний і кількісний аспект.
Роль і значення сім’ї під час формування людського капіталу, у своїх роботах вивчали різні відомі автори. Зокрема, Г. Беккер у своїй праці «Трактат про сім’ю» вивчав різні аспекти життя сім’ї з економічного погляду. Дж. Кендрик витрати на виховання дітей, в структурі сукупних витрат сім’ї, визначав як інвестиції і вважав, що в оцінку людського капіталу мають включатись всі витрати на виховання всіх дітей, незалежно від того, стануть вони економічно активними чи ні [2,с.37]. Ми згодні з даним твердженням, оскільки ми інтерпретуємо суто гіпотетично, яка частина дітей, в яких вкладають сімейні інвестиції і які становлять складову частину трудового потенціалу, в майбутньому за рахунок інвестицій з інших джерел, та під впливом цілої низки як об’єктивних так і суб’єктивних факторів, згодом перетвориться на людський капітал.
Механізм формування людського капіталу в сім’ї в своїй монографії досить змістовно розкрила О. Грішнова [1, c.85]. Зокрема, визначено основні особливості формування людського капіталу в сім’ї:
- вплив рівня освіти батьків на ставлення до свого здоров’я, умов життя, праці, народження здорових дітей майбутніми поколіннями;
- взаємодія між попитом на кількість і якість дітей, у визначених економічних умовах, що обумовлює демографічний фактор формування людського капіталу;
- формування адаптивних характеристик людини, як якісного об’єкту інвестицій;
- закладання сімейним вихованням вольових і ділових рис, які забезпечують розвиток, мобілізацію і максимально ефективне використання внутрішнього людського ресурсу;
- забезпечення фінансування процесу формування людського капіталу.
Таким чином, сім’я, як першоджерело формування людського капіталу, має особливо важливе значення, оскільки визначає подальший вибір і можливість удосконалення індивідуального людського капіталу, а в майбутньому і сукупного людського капіталу.

Список використаних джерел:
1. Грішнова О.Л. Людський капітал: формування в системі освіти і професійної підготовки. – К.: Товариство «Знання», КОО, 2001. – 254с.
2. Кендрик Дж. Совокупный капитал США и его формирование. – М., 1978. – 275с.

e-mail: sidorko_n@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ В УМОВАХ КРИЗИ
22.04.2010 19:58
НЕОБХІДНІСТЬ ІНВЕСТУВАННЯ В ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ
22.04.2010 19:44
ПЕРВИННИЙ РИНОК ПРАЦІ В СИСТЕМІ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
21.05.2010 18:09
МОТИВУВАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ
19.05.2010 21:52
КАТЕГОРІЇ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ЯК ОСНОВА ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ОЛІЙНО-ЖИРОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗА УМОВ КРИЗИ
19.05.2010 11:41
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ВЕКСЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ
19.05.2010 10:40
ФОРМУВАННЯ ПОРТФЕЛЮ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
18.05.2010 13:16
АКТУАЛЬНІСТЬ ЕКОЛОГІЧНОГО ЛІЗИНГУ В СФЕРІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ
18.05.2010 09:34
УПРАВЛЕНИЕ СТРАТЕГИЕЙ РАЗВИТИЯ ТОРГОВОГО ПРЕДПРИЯТИЯ В УСЛОВИЯХ НЕСТАБИЛЬНОСТИ РЫНКА
17.05.2010 18:44
ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
17.05.2010 14:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.311 сек. / Mysql: 1396 (0.246 сек.)