:: ECONOMY :: ОПТИМІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ОПТИМІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ОПТИМІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
 
   
       

Світ наукових досліджень. Випуск 9

Термін подання матеріалів

26 травня 2022

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОПТИМІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ

 
12.05.2010 10:19
Автор: Гершуненко Юлія Олександрівна, аспірант Національного інституту стратегічних досліджень
[Міжнародна економіка та бізнес. Міжнародні відносини. Зовнішньоекономічна діяльність]
На посттрансформаційному етапі розвитку економіки України спостерігається надмірна інтенсифікація експортоорієнтованого вектору. В той же час, на другий план відходить така важлива компонента соціально-економічної системи як внутрішній ринок. Зважаючи на те, що міжнародний внутрішньогалузевий обмін є достатньо непрогнозованим доцільно забезпечити стабільну частку ринку для вітчизняних виробників.
Порівняно з іншими країнами Європи рівень економічного розвитку України є надмірно низьким, тому приєднання до спільного ринку СОТ виявляє певні ознаки проблематичності у сфері торгівлі, у тому числі, з політичного погляду, оскільки торгівельні відносини характеризуються різкою асиметричністю, диспропорційністю та різним рівнем рентабельності для окремих суб’єктів цього процесу.
Важливим індикатором ефективного використання промислового потенціалу можна вважати насичення внутрішнього ринку вітчизняними товарами, а ефективність використання експортного потенціалу представлена часткою вітчизняних товарів на зовнішніх ринках.
У цьому контексті особливо значущим є здійснення досліджень потенційних споживачів вітчизняної продукції як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках, але на даному етапі це завдання реалізується більшою мірою лише окремими суб'єктами зовнішньоекономічних відносин. Відсутність раціонально доцільного планування та розподілу вітчизняної продукції між внутрішнім та зовнішнім ринками призводить до диспропорцій і втрати частки внутрішнього ринку, що не сприяє зміцненню нашої держави у світогосподарських зв’язках. Також потребує уваги втрата ефективних зв'язків між суміжними галузями промисловості, що утруднює ефективне використання виробничо-експортного потенціалу регіонів, а також спричиняє втрату переваг від ефекту емерджентності.
На основі офіційних статистичних даних нами досліджено обсяги виробництва, експорту та імпорту товарів за десятьма групами, які представляють вироби добувної та переробної промисловостей. В переважній більшості регіонів найменший рівень задоволеності попиту вітчизняною продукцією спостерігався щодо товарів легкої та хімічної промисловостей, а також у машинобудуванні. Для вирішення цієї проблеми пропонується визначення регіонів-донорів, виробничий потенціал яких дозволяє задовольнити потреби ринків не лише свого, а й інших регіонів, де частка вітчизняної продукції на ринку є незначною. З цією метою також слід визначити граничний відсоток товарів певної галузі промисловості який повинен задовільнятись вітчизняними товарами і оптимізувати мережу збуту. Зважаючи на те, що далеко не всі галузі української промисловості відповідно представлені на світовому ринку, насичення вітчизняними товарами внутрішнього ринку разом з ефективною експортною стратегією сприятиме зміцненню виробничого-експортного потенціалу регіонів України.

Список використаної літератури:
1. Кругман П. Р., Обстфельд М. Международная экономика: теория и политика / пер. с англ. 5-го межд.изд. - СПб.: Питер, 2004. - 832 с.
2. Потенціал націоналної промисловості: цілі та механізми ефективного розвитку / [Кіндзерський Ю.В., Якубовський М.М., Галиця І.О. та ін.]; за ред. канд. екон. наук. Ю.В.Кіндзерського; НАН України, Ін-т екон. та прогнозув. - К., 2009. 928 с.: табл., рис.

e-mail: juli_ger@i.ua

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
«УТЕЧКА МОЗГОВ» КАК ПРИОРИТЕТНАЯ ПРОБЛЕМА ГОСУДАРСТВА
24.04.2010 10:12
ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОСТІ ДЕРЖАВИ
19.05.2010 12:54
КОРПОРАТИВНИЙ КОНТРОЛЬ В МІЖНАРОДНИХ КОРПОРАЦІЯХ
19.05.2010 11:14
РОЛЬ БРЕНДИНГУ ПРИ ФОРМУВАННІ МІЖНАРОДНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
17.05.2010 14:23
КОНЦЕПЦІЯ УКРАЇНСЬКО-РОСІЙСЬКИХ ВІДНОСИН: ЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ
14.05.2010 20:08




© 2010-2022 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.379 сек. / Mysql: 812 (0.333 сек.)