:: ECONOMY :: ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЯК ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЯК ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЯК ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЯК ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ

 
07.09.2023 19:16
Автор: Тороп Крістіна Сергіївна, докторка педагогічних наук, директорка КЗО «Спеціальна школа «ШАНС» ДОР»
[3. Педагогічні науки;]


Концепція педагогічної практики глибоко вкорінена в прагненні підготувати компетентних і професійних учителів. Організація педагогічної практики в школі – це процес стажування, який має на меті озброїти студента-педагога необхідними практичними навичками викладання. Як зазначає Стеблюк С. В., «сучасним закладам освіти необхідні педагоги, які апробують й реалізують традиційні й інноваційні технології навчання, виявляють здатність до саморозвитку, креативності. Значне місце у формуванні складових професійної компетентності майбутніх фахівців займає практична підготовка» [2, 269].

Педагогічна практика передбачає застосування на практиці теоретичних знань, отриманих в аудиторії. Вона є центральним елементом професійної підготовки майбутніх вчителів, оскільки знаменує собою перехід від навчання з аудиторії до практики в шкільному середовищі. 

Відповідно до Концепції розвитку педагогічної освіти України, безперервна педагогічна практика є обов’язковою складовою освітнього процесу підготовки здобувача вищої освіти педагогічної професії [1].

На педагогічній практиці студенти вчаться взаємодіяти з усіма учасниками освітнього процесу, що сприяє підвищенню їхньої впевненості, досвіду, комунікативних навичок і розвитку професійної компетентності. Педагогічна практика пропонує студентам-педагогам можливість розкрити свій потенціал у сфері викладання. За допомогою супервізії з боку досвідчених вчителів та викладачів університету вони отримують рекомендації та консультації для покращення свого викладання.

Для деяких студентів-педагогів практика в школі є можливістю розпочати свою карʼєру в професії вчителя і визначити, чи на своєму вони місці, чи ні. Під час практики студенти стикаються з різним досвідом, викликами та можливостями, сильними й слабкими сторонами, підвищують свою обізнаність та стійкість до професійної діяльності.

Реформування системи загальної середньої освіти передбачає, що всі вчителі мають володіти знаннями про специфіку навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, тому для майбутніх педагогів спеціальної та інклюзивної освіти, педагогічна практика – це можливість дослідити власний потенціал щодо роботи зі здобувачами освіти з ООП.

Наразі існує очевидна потреба у висококваліфікованих спеціальних педагогах у системі освіти. Педагогічна практика, це саме той час, коли студенти вчаться бути хорошими педагогами, розвивають педагогічні навички та розуміння того, як навчаються учні з особливими освітніми потребами.

КЗО «Спеціальна школа «ШАНС» ДОР», в якій навчаються учні з порушеннями інтелектуального розвитку, вже багато років є базою для проходження практики здобувачів вищої освіти педагогічних професій.

Серед опитаних студентів, що проходили педагогічну практику на базі нашого закладу, більшість розуміють педагогічну практику як вид діяльності, що передбачає застосування теорії на практиці за модерацією керівника. Однак деякі опитувані сприймають педагогічну практику як частину іспиту, що оцінює педагогічні здібності студентів, оскільки за неї завжди виставляються оцінки, і якщо не виконати її вимоги, то не можна отримати диплом.

Результати наших спостережень свідчать про те, що практиканти отримують задоволення від педагогічної практики, оскільки це час, коли вони можуть вийти за межі університету, щоб застосувати на практиці те, чого їх навчили та звикнути до реального викладання. 

Треба зазначити, що студенти-практиканти висловлюють думку про те, що педагогічна практика дає змогу розвивати м’які навички (soft skills). Такі питання, як комунікація, управління класом, критичне мислення, керування часом, управління стресом, етична поведінка та вирішення конфліктів, є центральними у викладанні та навчанні.

Цілком погоджуємося з думкою Філоненко О., Демченко Н., Самойленко О., щодо того, що «закладам вищої освіти варто звернути увагу на підсиленні таких позицій: запровадження системи ранньої адаптації здобувачів до умов майбутньої професії; забезпечення ефективного взаємозв’язку вищої школи з потенційними базами практики шляхом перманентного включення студента в різноманітні види діяльності – поступове ускладнення завдань різних видів практики, розширення спектра професійних ролей і видів діяльності….; сприяння співпраці між викладачами-керівниками практики від кафедр та керівниками практики від закладів загальної середньої освіти щодо підготовки наскрізних програм практики» [3,113].

Педагогічна практика робить значний внесок у підготовку майбутніх вчителів спеціальної та інклюзивної освіти, оскільки це час для експериментів у практичному навчанні. Вона є центральним елементом професійної підготовки вчителів, саме під час педагогічної практики студенти отримують можливість перенести теорію в практику. Завдяки ефективній практиці студенти розвивають свої компетенції та отримують уявлення про професію корекційного педагога.

Список використаних джерел:

1.Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти» від 16.07.2018 р. № 776. URL: http://oipopp.ed- sp.net/public/attached_files/5b7bb2dcc424a809787929.pdf.

2.Стеблюк С. В. Практика як складова професійної підготовки магістрів зі спеціальної освіти. Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2022. Вип. 1 (50). С. 269–271.

3.Філоненко О., Демченко Н., Самойленко О. Модернізація практичної підготовки як невід’ємного складника системи підготовки майбутнього педагога. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. 2022. №  1. С. 111–115. URL: https://doi.org/10.31654/2663-4902-2022-pp-1-111-115

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА
30.09.2023 16:14
PROFESSIONALLY-ORIENTED TEACHING OF ENGLISH: CHALLENGES AND TRENDS (OWN PRACTICAL EXPERIENCE)
29.08.2023 13:29
PROJECT ACTIVITIES IN TECHNOLOGICAL EDUCATION
28.09.2023 09:12
TIME-MANGEMENT AS ONE OF THE KEY COMPONENTS OF SOFT SKILLS (OWN PRACTICAL EXPERIENCE)
28.08.2023 16:44
МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СУСПІЛЬСТВІ» НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШИХ КЛАСАХ
27.09.2023 19:02
ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІГРОТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
27.09.2023 18:51
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ БАЗОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
27.09.2023 12:42
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАМ-ПОЛІТОЛОГАМ: ТРАДИЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ
27.09.2023 00:47
ВИЗНАЧЕННЯ МЕТОДІВ, ЯКІ ЗАЗВИЧАЙ ВИКОРИСТАНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО РОЗДІЛУ "ГЛОБАЛЬНА МЕРЕЖА ІНТЕРНЕТ ТА ЇЇ МОЖЛИВОСТІ"
27.09.2023 00:13
МЕТОДИЧНА РОБОТА СУПРОВОДУ СІМЕЙ ДІТЕЙ З ООП В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ
26.09.2023 19:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.194 сек. / Mysql: 1425 (0.151 сек.)