:: ECONOMY :: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА :: ECONOMY :: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА
:: ECONOMY :: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА

 
30.09.2023 16:14
Автор: Мацьковська Марія Петрівна, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка; Фурман Олена Андріївна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформаційних технологій та методики навчання інформатики, Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка
[3. Педагогічні науки;]

Сучасне інформатизоване суспільство має чимало викликів та проблем сьогодення. Важливою та актуальною є проблема інформаційної безпеки оскільки,  в наш час будь-яка робота не обходиться без використання автоматизованих засобів обробки інформації. Кожна свідома особистість розуміє важливість використання різноманітних гаджетів та комп’ютерної техніки для різних життєво важливих цілей. А тому швидкий розвиток інформаційних технологій та створення глобальної мережі інфопростору, призводить до виникнення низки кіберзагроз, що можуть призвести до негативних наслідків у різних сферах суспільного життя. Враховуючи сучасний стан в країні такі загрози стали реальними у політиці, соціальних мережах та у навчальному процесі.

Отже, на даний час, тема і мета дослідження  є актуальними і полягають у виокремленні  методичних аспектів вивчення модуля «Інформаційна безпека».

Зміст теоретичної основи вибіркового модуля «Інформаційна безпека» реалізовується під час вивчення інформатики у 10 – 11 класах[2, с. 2]. Прогнозованим результатом є те, що здобувачі освіти оволодівають основними знаннями, вміннями та навичками, які допоможуть їм тримати інформацію в безпеці та не піддавати її певним кіберзагрозам. 

Враховуючи думку І. Заплотинського: «Інформаційна безпека – це розділ інформатики, який вивчає  відповідні норми збереження інформації  фізичних осіб, державних установ, підприємств та організацій, від втрати, пошкодження, та незаконного її використання» [1, с. 8]. Тому ми вважаємо, що доречно поділити матеріал  модуля на три розділи, які будуть взаємопов’язані між собою: 

1) Основні засади безпеки інформаційних технологій;

2)  Створення умов для безпеки інформаційних технологій;

3) Реалізація заходів спрямованих на безпеку комп’ютерних мереж та систем.

В процесі вивчення першого розділу модуля «Інформаційна безпека» здобувачі освіти старших класів повинні засвоїти і володіти такими термінами (інформація, інформаційні відносини, інформаційна безпека України, інформаційна безпека; інформаційна загроза, атака на комп’ютерну систему, спам, фішинг, антивірусна програма, моніторинг, перевірка, антивірусні бази). Здобувачі знайомляться з найпоширенішими антивірусними програмами: AVP; DoktorWeb; Avast; NortonAnti; NOD32. На цьому етапі вивчення модуля здобувачі освіти навчаються користуватися основними програмними засобами для тестування та очищення операційної системи комп’ютера від вірусних програм та шкідливого програмного забезпечення, також здобувачі мають проводити аналіз рівня безпеки операційної системи.

Під час вивчення другого розділу модуля «Інформаційна безпека», здобувачі освіти вивчають та оперують поняттями:стандарти інформаційної безпеки;ідентифікація; автентифікація; паролі; криптографічний захист інформації; технічний захист інформації. Вивчивши теоретичний блок, здобувачі освіти використовують засоби адміністрування операційної системи для отримання і налаштування основних прав користувачів з метою доступу до інформаційних ресурсів, проведення моніторингу операційної системи та стану її захищеності від кібератак за допомогою системних журналів. Основними засобами захисту інформації є антивірусні програми, системи контролю управління доступом, шифрувальне програмне забезпечення, система управління інформаційною безпекою, мережевий екран, встановлення системи виявлення атак.

Упродовж вивчення третього розділу здобувачі освіти засвоюють поняття (брандмауер, фільтрування пакетів, скрипт розмови, мережевий екран, мережева адреса, віртуальна приватна мережа (VPN). Старшокласники отримують знання про проблеми безпеки комп’ютерних систем і мереж», рівні інформаційної інфраструктури та мережевих вразливостей, розпізнавання атак, застосовування засобів захисних механізмів такі як: фільтрація пакетів, відхилення скриптів, протидія атакам, трансляція мережевих адрес, перевірка пошти, віртуальні приватні мережі та додаткові службові функції. Вивчення брандмауерів. Складання та застосування сценаріїв політики безпеки, вивчення мережі VPN та загроз пов’язаних з її використанням. Вміння використовувати антивірусні засоби захисту, які спрямовані на нейтралізацію загроз. Під час практичних робіт здобувачі освіти створюють віртуальні приватні мережі з налаштуваннями брандмауера, використання засобів моніторингу мережевого трафіку та виконання резервного копіювання ОС. 

Для реалізації змісту розділів варто виокремити три важливі складові: знаннєву, діяльнісну та ціннісну.

За допомогою знаннєвої складової, учні, отримують базові поняття у сфері інформаційної безпеки, пояснюють її роль у сучасному суспільстві, усвідомлюють основні правила безпечної роботи в Інтернеті, пояснюють принципи інформаційної безпеки та її реалізації, мають уявлення про загальну Інформаційну безпеку держави.

Діяльнісна складова, спонукає учнів до організації своєї діяльності з використанням програмних засобів для тестування ОС, моніторингу та тестування файлів, налаштувань прав користувачів для доступу інформаційних ресурсів, дотримання основних правил безпечної поведінки в Інтернеті та самостійне опанування нових технологій та засобів діяльності.

Ціннісна складова, допомагає учням усвідомити  відповідальність за власні персональні дані та їх безпеку, свідомо використовувати отримані знання, усвідомлювати  необхідність дотримання законів України у галузі інформаційної безпеки, поважати право інших користувачів на конфіденційність інформації.

Отже, під час вивчення матеріалу, здобувачі освіти отримують нові знання, застосовують їх під час практичних робіт та усвідомлюють важливість інформаційної безпеки в сучасному суспільстві та забезпечують її. В подальшому потрібно дослідити практичний аспект використання засобів та методів, які сприятимуть інформаційній безпеці в глобальній комп’ютерній мережі.

Список використаних джерел:

1. Заплотинський Б. А. Основи інформаційної безпеки. Конспект лекцій. КІІВ і ПНУ «ОЮА», кафедра інформаційно-аналітичної та інноваційної діяльності, 2017.128 с.

2. Інформатика: навчальна програма вибірково-обов’язкового предмету для здобувачі освітиучнів10 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). Київ, 2017. 62 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PROFESSIONALLY-ORIENTED TEACHING OF ENGLISH: CHALLENGES AND TRENDS (OWN PRACTICAL EXPERIENCE)
29.08.2023 13:29
PROJECT ACTIVITIES IN TECHNOLOGICAL EDUCATION
28.09.2023 09:12
TIME-MANGEMENT AS ONE OF THE KEY COMPONENTS OF SOFT SKILLS (OWN PRACTICAL EXPERIENCE)
28.08.2023 16:44
МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СУСПІЛЬСТВІ» НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШИХ КЛАСАХ
27.09.2023 19:02
ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІГРОТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
27.09.2023 18:51
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ БАЗОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
27.09.2023 12:42
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАМ-ПОЛІТОЛОГАМ: ТРАДИЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ
27.09.2023 00:47
ВИЗНАЧЕННЯ МЕТОДІВ, ЯКІ ЗАЗВИЧАЙ ВИКОРИСТАНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО РОЗДІЛУ "ГЛОБАЛЬНА МЕРЕЖА ІНТЕРНЕТ ТА ЇЇ МОЖЛИВОСТІ"
27.09.2023 00:13
МЕТОДИЧНА РОБОТА СУПРОВОДУ СІМЕЙ ДІТЕЙ З ООП В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ
26.09.2023 19:48
ВДОСКОНАЛЕННЯ АНГЛОМОВНИХ НАВИЧОК УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ДЖАЗОВИХ РИМІВОК
26.09.2023 13:01




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.163 сек. / Mysql: 1425 (0.125 сек.)