:: ECONOMY :: ВДОСКОНАЛЕННЯ АНГЛОМОВНИХ НАВИЧОК УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ДЖАЗОВИХ РИМІВОК :: ECONOMY :: ВДОСКОНАЛЕННЯ АНГЛОМОВНИХ НАВИЧОК УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ДЖАЗОВИХ РИМІВОК
:: ECONOMY :: ВДОСКОНАЛЕННЯ АНГЛОМОВНИХ НАВИЧОК УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ДЖАЗОВИХ РИМІВОК
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВДОСКОНАЛЕННЯ АНГЛОМОВНИХ НАВИЧОК УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ДЖАЗОВИХ РИМІВОК

 
26.09.2023 13:01
Автор: Покателюк Людмила Сергіївна, магістр, Криворізький державний педагогічний університет
[3. Педагогічні науки;]

Досвід зарубіжних партнерів, участь у міжнародних організаціях, вихід на міжнародну арену та висвітлення проблем не тільки державного, а й глобальному масштабу зі сторони української спільноти несе за собою впевнені зміни. Модифікація законодавства, впровадження нових правил чи законів носить коригуючий характер вже сталого устрою, проте освіта – це той інструмент, який допомагає вносити корінні зміни у саму основу будь-якого суспільства. 

Про важливість англійської мови говорять постійно, з кожним роком вона стає не просто предметом для вивчання, а життєвою необхідністю. На сучасному рівні, володіння іноземною мовою – це ключова компетентність для випускників загальноосвітніх шкіл та вищих.  Формування будь-якої компетентності, потребує системного підходу. Уроки англійської не можуть проходити хаотично не формуючи ніяких умінь і одним із прямих завдань уроку є формування граматичних навичок в учнів. В свою чергу граматичні навички в методиці викладання іноземних мов поділяються на репродуктивні, тобто навички говоріння й письма та рецептивні, відповідно, навички аудіювання й читання [1]. В нашій роботі ми використовуємо наступне визначення поняття «граматична навичка». Граматична навичка – це здатність людини, яка говорить, вибрати модель, яка є адекватною для мовленнєвої задачі, та оформити її відповідно до мови, яка вивчається [1]. 

Поняття граматичної навички та її властивості досліджували науковці,  психологи і методисти, серед яких Г. Е. Борецька, Н. Ф. Бориско, С. Ю. Ніколаєва, Н. К. Скляренко, І. П. Тригуб та ін.

Для формування граматичної навички під час уроків іноземної мови використовуються комплекси вправ, направлені на формування та автоматизацію навичок [1, 2]. Деякі дослідники вказують, що суттєвою проблемою для учнів 5-7 класах є низький рівень мотивації до вивчення будь-яких дисциплін, включаючи іноземну [3, 4, 6]. Зазначається, що вік учнів цих класів, а саме 10-13 років, характеризується перехідним етапом від дитини до підлітка і фокус їх уваги переміщується від навчання до свого самопізнання, власного «Я», впливу однолітків, здобуття визнання у колективі та деякій самореалізації [3, 4, 6]. Оскільки ми вже говоримо про становлення і початок формування підлітків як дорослих особистостей, просте викладення матеріалу на уроці вже не може спонукати їх вчитись, а статус вчителя для них не є авторитетом. Складнощі під час навчання можуть виникнути через небажання та, головне, нерозуміння учнів, навіщо їм потрібні ті чи інші знання і чому вони повинні брати до уваги слова вчителя. У цьому разі, слід говорити про мотивацію навчання. Існують два типи мотивації: 1) внутрішня (базується на власних бажаннях, переконаннях, життєвих цінностях чи цілей досягнення); 2) зовнішня (носить характер позитивного чи негативного впливу зі сторони інших людей чи обставин)[2, 3, 6].

Внутрішня мотивація вважається більш міцною й стійкою, проте в дітей вона ще не надто сформована, особливо що стосується навчання. Отже, завдання вчителя допомогти учням її сформувати, а також підтримувати рівень зацікавленості на уроках шляхом зовнішньої мотивації. Для підвищення внутрішньої мотивації в учнів, вчитель може скористатись наступними прийомами: пояснювати дітям практичне значення вивченого, хвалити їх досягнення, показувати різницю у результаті шляхом порівняння прогресу за певний час, спонукати до самостійної роботи, давати творчі завдання, що можуть розкрити індивідуальні здібності тощо [2, 3, 6].

Для урізноманітнення форм проведення уроків англійської мови та підвищення мотивації до навчання ми пропонуємо використовувати Jazz Chants (джазові римівки). Джазові римівки, американські чанти це вірші, що декламуються під музику. Вони є елементами мовлення за повторювальним зразком. Джазові римівки можуть задовольнити більшість запитів при вивчення іноземної мови та допомогти сформувати граматичні навички учнів за допомогою: 1) своєї граматично-правильної будови речень; 2) неодноразового повторення однакових слів, словосполучень та цілих речень протягом усієї римівки; 3) розвитку відчуття ритму та правильного наголосу оригінальної мови за допомогою спеціального темпу, що виникає під час проговорення римівок.  

Як додаткова вправа на уроках англійської, наспівування римівок, є приємною позитивною діяльністю із використанням багаторазових повторень мовного матеріалу , які можна виконувати, додаючи рухи, уникнувши виконання звичних нудних вправ. В цьому разі важливу роль відіграє настрій вчителя, його власна мотивація та його креативні навички. 

У Новій освітній програмі з іноземної мови зазначається, що учні основної школи, а саме п’ятого класу, повинні оволодіти граматичними навичками, як-от: articles a / an noun: plurals, countable and uncountable nouns; how much…? how many…? comparatives of short and long adjectives, adverbs of frequency (always, often, sometimes, never), conjunction: because, and, but, or, modality: can and can’t, prepositions with, for; prepositions of place (in, on, behind, under, inside, outside, above, below, near); prepositions of time (on, at, from, until), quantifiers some, any, lots of, too, pronouns and determiners: demonstrative pronouns (this, that, these, those); possessive pronouns (my, his, her, its, your, our, their) Possessive ‘s Verb: there is / there are; have got (positive, negative, questions) need, want, Present Simple, Present Continuous, structure going to, Past Simple, Questions. [8]

В освітній програмі з іноземної мови вказується, що учні повинні вміти робити доповіді, презентації, вести діалог, ставити та відповідати на запитання. Задля того, щоб вони могли досягти цього результату учнів навчають правильно будувати речення. І цьому можуть сприяти використання джазових римівок. За їх допомогою ми можемо сформувати навички використання граматичних структур та лексичного матеріалу. 

Група дослідників (В. І. Лозова, Г. В. Троцко, Т. А. Стефановська та ін.) вважає, що навички, це – сталі способи діяльності учнів, автоматизовані вміння [5]. Отже, під навичками розуміються, головним чином вже не дії, а відпрацьовані до автоматизму вміння. Отже, загалом формування навичок відбувається в процесі вправ, які виконуються або за вказівкою вчителя, або самостійно, під впливом певних зовнішніх обставин [5]. Тобто, саме навички допомагають швидко й не замислюючись виконувати певні дії, а їх формування напряму залежить від кількості повторень. Джазові римівки, за своєю структурою, як раз є системою повторень словосполучень та речень. Таким чином, вони одразу допомагають сформувати граматичні навички. 

Розглянемо більш детально використання римівки на уроці 5 класу з певної теми уроку (граматичної та лексичної) та як вона допомагає сформувати граматичні навички. 

Перший етап формуваня навички (орієнтовно-підготовчий): на цьому етапі учні знайомляться з новим мовним матеріалом [1]. Під час цього етапу, вчитель повинен креативно підходити до застосування і використання римівок, а саме їх вивчення може досягатись наступними методами: повторення римівки за вчителем; читання римівки учнями по черзі на швидкість; декламування їх командами. Як прииклад, розглянемо застосування римівки із структурою to be going to на уроці  [10]:

What are you going to do at two?

What are you going to do?

Where are you going to be at three?

Where are you going to be?

Who are you going to see?

What are you going to say?

How are you going to go?

Where are you going to stay?

What are you going to do?

Who are you going to see?

When are you going to leave?

Where are you going to be?

Після прослуховування римівки та повторення римівки з класом за вчителем,  учні, за допомогою вчителя, з’ясовують граматичну структуру та записують її схему. 

to be у одній з часових форм + going to + дієслово

На другому етапі (стереотипно-ситуативному або стандартизуючому) має місце автоматизація дій учнів з новим мовним матеріалом в аналогічних ситуаціях мовлення [1]. Вчитель наводить приклади використання структури з римівки, за зразком:

 I am going to meet my friends in a café.

 She is going to buy a new bag.

 Is she going to buy a new bag?

 They are going to vitis their grandparents.  

Are they going to vitis their grandparents?

Надалі робота проводиться шляхом виконання вправ. На цьому етапі виконуються вправи, які супроводжуються допомогою і контролем з боку вчителя, а саме рецептивні, рецептивно-репродуктивні, з ігровим та не ігровим компонентом, вмотивовані, усні та письмові вправи, класні тощо. Додаємо різні завдання, наприклад [1]:

Вправа 1. Опитування класу, робота в парах. Дати усно відповіді на наступні запитання, використовуючи короткі форми Yes, I am та No, I`m not:

1.Are you going to have lunch after this lesson?

2.Are you going to meet your friends this weekend?

3.Are you going to watch a new film?

4.Are you going to help you mother clean the house on Suturday?

Останній, третій етап (варіююче-ситуативний) передбачає автоматизацію дій учнів з новим мовленнєвим матеріалом на рівні мінітексту, монологічне чи діалогічне мовлення. Завдяки використання нового матеріалу формується така якість навички як стійкість, продовжується формування автоматизованості та гнучкості навички [1].

На цьому етапі пропонуємо наступні вправи. 

1. Робота в парах: скласти діалог 3-5 запитань, щоб дізнатись плани свого співбесідника на тиждень. Перший учень ставить запитання, другий – відповідає, потім ролі змінюються і той, хто відповідав – ставить запитання. По завершенню вправи кожен учень з пари повинен скласти 3-5 запитань та дати стільки ж відповідей на поставленні йому запитання.

2. Вправа із вибором одного із варіантів відповідей:

1) We __ going walk to the bus stop.

a) am  b) is  c) are

2) Lucy __ going to buy this dress. It is small.

a) am not  b) is not c) are not

3) It __ going to rain today.

a) am  b) is  c) are 

4) __ you going to visit your granparents? – Yes, we …

a) Is, is.  b) Are, am c) Are, are

Отже, в ході роботи ми з’ясували, що будь-яка навичка формується за допомогою багаторазового повторення, а граматичні навички формуються та удосконалюються за допомогою спеціальних комплексів вправ, які направлення на засвоєння навчального матеріалу. 

На нашу думку, джазові римівки повинні бути в розробках до кожної граматичної теми уроку та їх використання буде доречним для наступних етапів уроку: 

1) вступ, як інструмент мотивації; 

2) презентація нового матеріалу та його опрацювання (за допомогою римівки вчитель має змогу підвести учнів до самостійного з’ясування будови граматичної структури та її використання); 

3) під час фізкульт-хвилинки, яку бажано супроводжувати не тільки проговоренням римівки, а й активними рухами (цьому разі римівки застосовуються для зняття фізичної та емоційної напруги учнів, підвищення їх уваги, повернення концентрації уваги).  

За своєю будовою римівки сприяють запам’ятовуванню структури речень, а повторення формує та сприяє автоматизації граматичної навички. Наш досвід використання римівок, спостереження за учнями, анкетування свідчать, що джазові римівки покращують мовленнєву компетентність учнів з точки зору вимови, граматики, словникового запасу та вільного мовлення на іноземній мові та підвищують мотивацію до вивчення іноземної мови. 

Список використаних джерел

1.Бігич  О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. за загальн. ред. С. Ю.  Ніколаєвої. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів. Київ:Ленвіт, 2013. 590 с.

2.Зайченко І. В. Педагогіка. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, 2-е вид.  Київ. Освіта України, 2008. – 528 с.//URL:http://kipt.com.ua/wpcontent/uploads/2018/12/Pedagogika_Zaychenko.pdf

3.Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій). 2-ге вид.: Навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 128 с. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/5696/1/V_Kutishenk%D0%BE_VPP%20(KL).pdf

4.Лук’янчук С., Комогорова М. Система вправ із використанням інтерактивних методів навчання як засіб удосконалення навичок іншомовного мовлення молодших школярів. Дрогобич. 2020. URL https://op.ua/ru/pedclass/nauchnaya-statya/sistema-vprav-iz-vikoristannyam-interaktivnih-metodiv-navchannya-yak-zasib-udoskonalennya-navichok-inshomovnogo-movlennya-molodshih-shkolyariv

5.Матвєєва К. С. Еволюція поняття "навички" в сучасній науці. 2009. https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2009/3_2009/15.pdf.pdf

6.Мітчелл Г.К., Малкогіанні Марілені. Англійська мова: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Лінгвіст. 2022. 144 с.

7.Передерій А. А. Підвищення рівня мотивації у підлітків до вивчення англійської мови в школі. Кривий Ріг. 2018. URL http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5431

8.Модельна навчальна програма «Іноземна мова 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти. 2022. Київ. URL https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/

14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inozemni.movy.5-9-kl/Inoz.mov.5-9-kl.Redko.ta.in.14.07.pdf

9.Boltaboyev A. Psychological Features of adolescence. 2022. Uyci.

10.Carolyn Graham. Jazz Chants Old and New. – USA : Oxford University Press, 2000.

11.Liviero S. Grammar teaching in secondary school foreign language learning in England: teachers’ reported beliefs and observed practices. 2017.  URL: https://www.researchgate.net/publication/312099834_Grammar_teaching_in_secondary_

school_foreign_language_learning_in_England_teachers'_

reported_beliefs_and_observed_practices

_______________________________________________________-

Науковий керівник: Соловйова Наталія Дмитрівна, доцент, кандидат педагогічних наук, Криворізький державний педагогічний університет

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЯ ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА
30.09.2023 16:14
PROFESSIONALLY-ORIENTED TEACHING OF ENGLISH: CHALLENGES AND TRENDS (OWN PRACTICAL EXPERIENCE)
29.08.2023 13:29
PROJECT ACTIVITIES IN TECHNOLOGICAL EDUCATION
28.09.2023 09:12
TIME-MANGEMENT AS ONE OF THE KEY COMPONENTS OF SOFT SKILLS (OWN PRACTICAL EXPERIENCE)
28.08.2023 16:44
МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СУСПІЛЬСТВІ» НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШИХ КЛАСАХ
27.09.2023 19:02
ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІГРОТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
27.09.2023 18:51
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ БАЗОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
27.09.2023 12:42
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАМ-ПОЛІТОЛОГАМ: ТРАДИЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ
27.09.2023 00:47
ВИЗНАЧЕННЯ МЕТОДІВ, ЯКІ ЗАЗВИЧАЙ ВИКОРИСТАНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО РОЗДІЛУ "ГЛОБАЛЬНА МЕРЕЖА ІНТЕРНЕТ ТА ЇЇ МОЖЛИВОСТІ"
27.09.2023 00:13
МЕТОДИЧНА РОБОТА СУПРОВОДУ СІМЕЙ ДІТЕЙ З ООП В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ
26.09.2023 19:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.482 сек. / Mysql: 1425 (0.42 сек.)