:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЛІЗИНГОВИХ ОПЕРАЦІЙ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЛІЗИНГОВИХ ОПЕРАЦІЙ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЛІЗИНГОВИХ ОПЕРАЦІЙ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
 
   
       

Світ наукових досліджень. Випуск 10

Термін подання матеріалів

23 червня 2022

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЛІЗИНГОВИХ ОПЕРАЦІЙ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ

 
13.04.2022 14:22
Автор: Овчаренко Тетяна Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент, Київський національний університет імені Тараса Шевченка; Парашута Анастасія Олександрівна, студентка ОП"Менеджмент організацій", Київський національний університет імені Тараса Шевченка
[Економічне спрямування]

В сучасних умовах на вітчизняних підприємствах існує нагальна потреба в оновленні матеріальної бази, при чому необхідність виявляється не лише в модернізації та розширенні вже діючого модельного ряду основних фондів, а й у якісному оновленні засобів виробництва. Зараз, коли терміни морального зносу техніки скорочуються, зовсім не обов’язково та й не завжди вигідно володіти яким-небудь сучасним, високотехнологічним устаткуванням, цілком достатньо одержати право на його використання. Завдяки лізинговим операціям існує реальна можливість оновлення парку машин та механізмів, підприємства мають змогу використовувати та придбавати нове устаткування та обладнання. Завдяки лізингу в економіці в цілому можуть відбуватися позитивні зміни на шляху не лише застосування нової більш ефективної техніки, а і на шляху розвитку виробництва цієї нової ефективної техніки. Але через низку невирішених проблем лізинг не зайняв належного місця у вітчизняній економіці. Сучасний стан лізингових відносин є одним із гальмівних моментів розвитку виробництва в Україні, і тому саме іноземні компанії все більше його використовують. Звичайно, що залучення в економіку України більш продуктивної нової техніки через механізм лізингу є позитивним та економічно доцільним, але існує інша сторона цього процесу. Залучення через лізинг нової техніки є розвитком виробничого потенціалу виробників нової техніки. З огляду на зазначене лізинг може стати одним із дієвих інструментів економічного розвитку економіки. Стає очевидним, що механізм лізингу має бути спрямований на вирішення проблем розвитку лізингу в Україні саме для українських лізингодавців-інвесторів, і в першу чергу ─ для виробників «лізингової продукції».Структура ринку лізингу за видами обладнання у 2021 р. представлена на  рис.1. 





Рис.1. Структура ринку лізингу за видами обладнання у 2021 р.[2]

Можна побачити, що транспортний лізинг в Україні є найрозвинутішим. 

Еволюція лізингових послуг у світі схожа на розвиток будь-якого іншого ринку – зростає від виникнення до досягнення повного розвитку. Іноземні фахівці виділяють шість стадій розвитку лізингу, зокрема: оренда, простий фінансовий лізинг, комплексний фінансовий лізинг, пакетування послуг (операційний лізинг), нові лізингові продукти та зрілість лізингу [4]. Основна частина світового лізингу сконцентрована у «трикутнику» – США – Західна Європа – Японія [1].  Лізинг може бути двох видів: фінансовий та оперативний. Основні відмінності між оперативним та фінансовим лізингом узагальнено в табл. 1. Вони стосуються насамперед особливостей обліку та використання майна.  Четвіркою лідерів за реєстраціями нових ТЗ є ОТП Лізинг (25% від усіх реєстрацій за період), ULF Finance (16%), Автокредит Плюс (11%) та Avis Leasing (7%).  Найпопулярнішими легковими авто із стабільністю залишаються автомобілі марки Renault. Частка цієї марки склала 17%. До п’ятірки найпопулярніших марок також входять: Toyota (10%), Peugeot (9%), Skoda (8%), та VW (6%). Рівень проникнення лізингу в сегмент легкових авто склав 15,3%  у  2021р. і, він зріс на 2,1% порівняно з 2020р.[2] 

Таблиця 1. 

Порівняльна характеристика оперативного та фінансового лізингу [6]






Лізинг автомобілів – це  надання машин в оренду на довгий або короткий термін. Розглянемо частку ринку лізингодавців транспортного лізингу за 2021 р. 






Рис.2. Структура ринку лізингу за видами обладнання у 2021 р.[2]

Це свідчить про те, що більша частка покупців легкових авто користуються лізинговими послугами. Можна зазначити, що рівень лізингу в Україні – зростає. 

Таким чином, вітчизняний ринок лізингу є одним із найперспективніших фінансових ринків, який здатний активізувати всю економічну систему країни. Формування конкурентоспроможної лізингової галузі має бути одним із найважливіших завдань держави, а вдосконалення лізингових відносин і правильне запровадження зарубіжного досвіду є особливо актуальними питаннями подальших наукових досліджень.

Список використаних джерел:

1. Артиш В. І.  Історичні аспекти виникнення та розвитку лізингу в світі // Український інвестиційний журнал WELCOME. – 2004. –  № 11–12. –  С. 3–11. 

2. Асоціація лізингодавців України: [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://uul.com.ua

3. Закон України про фінансовий лізинг [Електронний ресурс]. URL: – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua

4. Внукова Н.М. Чи є можливості розвитку фінансового лізингу в Україні. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.leasing.org.ua.

5. Осецький В.Л. Шляхи активізації лізингової діяльності в Україні // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка / Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2000. – С. 31-33. – (Економіка ; Вип. 46).

6. Ринок фінансових послуг: навч. посіб. /С.В. Науменкова, С.В. Міщенко. – К.: Знання, 2010. – 532 с.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДОСТУПНІСТЬ ТА ПРАВА ЛЮДИНИ НА ОСВІТУ
29.04.2022 22:06
ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКУ В УМОВАХ МІЖНАРОДНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
28.04.2022 13:00
ВИКОРИСТАННЯ ЗАЛИШКІВ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
22.04.2022 17:03
ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ
20.04.2022 19:18
CLUSTER POLICY AND ITS ORGANIZATIONAL STRUCTURES
04.04.2022 17:18
DEVELOPMENT OF SMALL AND MEDIUM-SIZED BUSINESSES AND FORMATION OF ENTREPRENEURIAL COMPETENCIES
04.04.2022 17:12




© 2010-2022 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.201 сек. / Mysql: 841 (0.169 сек.)