:: ECONOMY :: ЕКОЛОГІСТИКА ЯК СУЧАСНИЙ НАПРЯМ СТАЛОГО РОЗВИТКУ  :: ECONOMY :: ЕКОЛОГІСТИКА ЯК СУЧАСНИЙ НАПРЯМ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
:: ECONOMY :: ЕКОЛОГІСТИКА ЯК СУЧАСНИЙ НАПРЯМ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
 
   
       

Світ наукових досліджень. Випуск 9

Термін подання матеріалів

26 травня 2022

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЕКОЛОГІСТИКА ЯК СУЧАСНИЙ НАПРЯМ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

 
28.05.2020 21:07
Автор: Бояринова Катерина Олександрівна, доктор економічних наук, доцент, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Федорова Юлія Іванівна, магістрант, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Наявність ефективної логістичної системи забезпечує підприємствам та організаціям безперервне функціонування, зв’язок з контрагентами та стейкхолдерами, формуючи економічну комунікаційну систему країни. Однак, це призводить і до різних негативних проявів. Насамперед, перевантажена транспортна система спричинює забруднення повітря, шумове забруднення, затори, погіршення стану доріг, викиди СО2 тощо. Саме тому передумовою економічного зростання у контексті екологізації є розвиток сталої логістики, яка не буде підсилювати вищезазначені фактори. 

Європейське агентство з навколишнього середовища [3] прогнозувало невтішний стан щодо викидів парникових газів різних галузей (Рис. 1). Результати чого невтішні. Зокрема з часом підтверджується зменшення парникових викидів до 2035 р. від енергетичного сектору та сміття, однак транспорт залишається незмінно сталим забруднювачем.




Логістика є базою функціонування транспортних систем, забезпечуючи організацію та контроль за переміщенням вантажів та товаропотоків тощо. Водночас екологістика (англ. Green logistics) розглядається як нова філософія, метою якої є збалансована інтеграція економічних, екологічних та соціальних аспектів у межах логістичної системи [4]. Green logistics – це практики та стратегії управління ланцюгами поставок, які зменшують екологічний та енергетичний слід розподілу вантажів, у якій основна увага приділяється обробці матеріалів, поводженню з відходами, упаковці та транспорту [2].

Враховуючи назрілі питання екологічної безпеки, у логістичній галузі також активізуються процеси захисту навколишнього середовища з використанням або створенням нових ринкових можливостей. У той час як традиційна логістика спрямована на організацію подальшої дистрибуції, тобто транспортування, складування, упаковки та управління запасами від виробника до споживача, екологічні міркування відкрили ринки переробки та утилізації та призвели до створення цілого нового напрямку – зворотна логістика [1].

Такий тип логістики ще має назву зворотний розподіл, логістика зворотного потоку, зелена логістика. Цей напрям передбачає транспортування відходів та переміщення використаних матеріалів. Існує також кругова економіка, яка вводить логістику для повторного використання, відновлення, переробки та утилізації відходів у цикл зворотного зв'язку. Це стає новим підходом, який враховує важливість логістики у розвитку її екологічного напряму (Рис. 2).




Загалом екологістика передбачає розвиток різних напрямів використання екологічно свідомих транспортних сполучень, використання екологічних пакувальних матеріалів, впровадження нових логістичних галузей з транспортування відходів, зокрема [1]:

- увага до фізичних характеристик виробу, таких як його матеріаломісткість (більш легкі, альтернативні матеріали) або виробничих процесів, що дозволяють підвищити транспортну щільність деталей;

- використовувати кращу упаковку та пакування, яке служитиме для збільшення щільності навантаження, а також для зменшення споживання матеріалів і відходів, віддати перевагу промисловим матеріалам;

- для подорожей на великі відстані, використати модальний перехід до залізничного транспорту та морського судноплавства;

- використання ринкових можливостей управління матеріалами та відходами, які підлягають переробці чи утилізації.

Зростання цін на енергоносії надає додаткових стимулів менеджерам ланцюгів поставок покращувати логістику, а відповідно акцентувати увагу на енергію та ресурси, які використовуються та викиди, які були утворені у процесі діяльності [1].

Взаємозв’язок логістики та навколишнього середовища не гарантує зниження витрат та підвищення конкурентоспроможності на ринку. На сьогодні це має стати рушійним важелем побудови плану сталого розвитку кожного підприємства та нові можливості співпраці між постачальниками та виробниками. 

Список використаних джерел:

1. Dr. Jean-Paul Rodrigue, Dr. Brian Slack and Dr. Claude Comtois. Green Logistics. URL: https://transportgeography.org/?page_id=6497 

2. Green logistics: definition, challenges and solutions. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.interlakemecalux.com/blog/green-logistics

3. Member States' greenhouse gas (GHG) emission projections. European Environment Agency. URL: https://www.eea.europa.eu/ 

4. Горяйстова Є.С., Луценко І.С. Екологістика як перспективний напрям розвитку українських підприємств в умовах поглиблення світової природної кризи: Збірник тез доповідей IX Всеукраїнської науково-практичної конференції. – 2018. URL: http://conf.management.fmm.kpi.ua/proc/article/view/129611

5. Тюріна Н. М., Гой І. В., Бабій І. В. Логістика: Навч. посіб. К.: «Центр учбової літератури», 2015. 392 с. URL: https://pidruchniki.com/67997/logistika/logistichni_lantsyugi



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ В ОРГАНІЗАЦІЇ
29.05.2020 13:19
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ НАУКОВИХ ПОГЛЯДІВ СТОСОВНО КАТЕГОРІЇ «ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ»
26.05.2020 17:56
PROSPECTS OF TOURISM DEVELOPMENT IN UKRAINE
25.05.2020 16:12
УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
18.05.2020 18:33
ВПЛИВ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД ЛЬВІВЩИНИ
16.05.2020 13:35




© 2010-2022 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.195 сек. / Mysql: 812 (0.167 сек.)