|
|
|
ПОБУДОВА СУБ’ЄКТНО-ОБ’ЄКТНОЇ КАРТИ РИНКУ У ПРОЦЕСІ ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГУ ВІДНОСИН
|
17.02.2012 20:12 |
Автор: Шумська Вікторія Богданівна, аспірант кафедри менеджменту та маркетингу Луцького національного технічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Розвиток та удосконалення маркетингових підходів до управління підприємствами сьогодні дає змогу із впевненістю стверджувати про вагомість детального дослідження взаємозв’язків між суб’єктами ринку та їх комплексного випливу на задоволення кінцевого споживача. У концепції маркетингу відносин, де об’єктом основної уваги є процес ринкової взаємодії учасників бізнес-процесів, дослідження усіх можливих аспектів їх співпраці є основою для прийняття стратегічних рішень у галузі налагодження партнерства. Саме тому, аналізуючи середовище функціонування конкретного підприємства, необхідно детально дослідити усі альтернативні шляхи побудови бізнес-процесів за допомогою сегментації учасників ринку на кожному із етапів перетворення продукції у цінний кінцевий продукт та виділення об’єктів співпраці між зазначеними учасниками. Графічно, таку схему аналізу можна відобразити за допомогою суб’єктно-об’єктної карти ринку, яка являтиме собою набір логістичних ланцюгів між учасниками ринку із зазначенням їх кількості та визначенням предметів їх взаємовідносин (рис.1). При цьому, важливим у побудові даної карти є залучення не лише суб’єктів мікромаркетингового середовища, а й виділення зв’язків із усіма іншими учасниками системи маркетингу відносин: державними, фінансово-кредитними установами, суспільством. Побудова суб’єктно-об’єктної карти має бути логічним та послідовним процесом та здійснюватись за допомогою чітко виділених етапів: - визначення усіх стадій, через які проходить конкретний продукт на шляху до створення кінцевої споживчої цінності (постачання, виробництво,посередництво, реалізація, споживання і т.д.); - сегментація учасників ринку на кожній із виділених стадій за кількісними та якісними факторами; - ідентифікація суб’єктів макросередовища, які займаються обслуговуванням, підтримкою, контролем та наданням послуг підприємствам, виділеним на попередньому рівні; - визначення об’єктів (предметів) відносин між виділеними суб’єктами.
Представлений на рисунку приклад побудови суб’єктно-об’єктної карти може варіюватись в залежності від типу ринку, який досліджується, а також кількості стадій обробки та перепродажу, який проходить продукт. Окрім того, дослідження можна здійснювати з позицій різних учасників ринку. В даному випадку аналіз запропонований із точки зору виробника продукції, оскільки ланцюг взаємодії із учасниками макросередовища та персоналом бере початок саме від виробника продукції. З точки зору маркетингу відносин, основними перевагами дослідження ринку за допомогою побудови подібних карт є: - підвищені можливості для відслідковування найбільш вигідних суб’єктів для співпраці у галузі виробництва, постачання, збуту продукції; - можливості контролювати конкурентну ситуацію на ринку; - гнучкість у здійсненні вибору альтернативних шляхів побудови ланцюгів співпраці у випадках виникнення форс-мажорних ситуацій; - адаптивність до конкретних ситуацій та оперування необхідною інформацією про досліджуваний ринок; - раціональність вибору стратегічних рішень щодо розвитку системи маркетингу відносин підприємства. Таким чином, побудова суб’єктно-об’єктних карт ринку додає комплексності та системності у процес дослідження маркетингу відносин та допомагає максимально задовольнити власні потреби підприємства, а також виконувати усі вимоги учасників, залучених до здійснення бізнес-процесів.
Список використаної літератури: 1.МакНейл Рут. Маркетингові дослідження в сфері В2В: Аналіз і оцінка ринків товарів для бізнесу / Пер. з англ.; За наук. ред. Є.Є.Козлова – Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Букс, 2007. – 432 с. 2. Крикавський Є.В. та ін. Маркетингова політика розподілу: Навч. Посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А.Чубала. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2009. – 232 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|