|
|
|
ОСНОВНІ МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ ТВОРЧОЇ, ІННОВАЦІЙНОЇ АКТИВНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
|
15.02.2012 23:54 |
Автор: Токарєва Олена Федорівна, студентка Полтавського національного технічного університету імені Ю.Кондратюка
|
[Секция 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
На сьогоднішній день підприємства, які приймають участь у посиленій конкурентній боротьбі та прагнуть до лідерства, займаються інноваційною діяльністю. Створенням та впровадженням інноваційних ідей на підприємстві займається персонал. Тому, керівництво повинно сприяти розкриттю творчих здібностей своїх працівників шляхом основних методів стимулювання, що і визначає актуальність даної теми. На підприємствах останнім часом набули поширення різноманітні стимули, які спонукають персонал до інноваційної діяльності. Мотивація і кваліфікація стають основною, центральною проблемою керування персоналом, а створення умов для більш повного виявлення його трудового потенціалу набуває ключове значення для життєздатності фірм.[1] В основі сучасного підходу до стимулювання праці в інноваційній сфері лежать такі завдання керівників підприємств: максимально активізувати творчі здібності кожної особистості та спрямувати цю активність у русло досягнення конкретних інноваційних і економічних результатів.[2] У процесі роботи над інноваційними проектами багато фірм вважають доцільним вживати стимулюючі заходи не лише щодо наукових працівників та конструкторів, а і для всього персоналу, що виступає з інноваційними пропозиціями. Великий стимулюючий вплив на творчу діяльність здійснює оточуюче виробниче середовище, що створює для працівників необхідні умови праці. Серед них важливими є: організація та обслуговування робочих місць, умови праці, організаційна культура фірми, підтримка збоку керівництва, неформальні комунікації в робочий час. [3] В стимулюванні творчої, інноваційної активності персоналу підприємства використовуються прямі та непрямі методи (рис. 1).
При вивченні методів стимулювання творчої активності персоналу, потрібно розуміти те, що завдання стимулювання науково-технічної праці досить складне. Виникає потреба в максимальному підвищенні активності персоналу у пошуку нових знань, нових ідей. В іншому випадку слід спрямовувати активність персоналу у напрямку досягнення певних інноваційних та економічних результатів. Потрібно зацікавитися практикою інноваційного менеджменту для розв’язання цієї проблеми та звернути увагу на принципи, якими вона керується. Основними важливими принципами в практиці інноваційного менеджменту є: розкріпачення творчої ініціативи особистості, розширення неформального спілкування, підтримка новаторства керівництвом організації і держави, простота та ясність патентних процедур, швидкість та гласність розгляду заявок винахідництва. Для реалізації зазначених принципів потрібно застосовувати різноманітні економічні та морально-етичні стимули, що підтримують рівновагу між якістю творчої роботи працівника з одного боку, та рівнем винагороди – з іншого. Для дослідження даного питання на ПП машзавод «Комсомолець» був проведений аналіз методів стимулювання творчої, інноваційної активності персоналу підприємства та за його результатами запропоновані деякі зміни. Одним із найважливіших стимулів є винагорода, яка може мати матеріальну, так і не матеріальну форму. Потрібно заохочувати всіх працівників, хто пропонує будь-яку ідею щодо можливостей удосконалення підприємства. Розмір винагороди залежатиме від цінності ідей. З метою стимулювання персоналу до активізації своєї участі в інноваційній діяльності слід здійснювати періодичне визначення кращих працівників різних спеціальностей за їх внесок у здійсненні інноваційної діяльності в організації. Тобто, працівникам присуджуватиметься відповідне звання кращого працівника, публічно вручаються різні заохочувальні нагороди (грамоти, подарунки, пільгові путівки на відпочинок тощо). Вказані нематеріальні винагороди працівників можуть доповнюватися і грошовою винагородою. При впровадженні запропонованих методів стимулювання на підприємстві, потрібно враховувати фактор поділу всіх працівників на різні категорії. Не доцільно застосовувати однакові методи стимулювання до всього персоналу організації. Необхідно також приділяти більше уваги віковим категоріям, трудовому стажу та освітньому рівню працівників. Застосування даного методу відзначиться підвищенням задоволеності роботою у працівників, якості продукції і продуктивності праці. Спостерігатиметься скорочення операційних витрат та плинності кадрів.
Список використаної літератури: 1. Іллєнкова М. А. Інноваційний менеджмент. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://library.if.ua/book/138/9408.html. 2. Краснокутська Н. В. Інноваційний менеджмент : навч. посібник / Н. В. Краснокутська. – К. : КНЕУ, 2003. – 504 с. 3. Щепановська О. В. Система мотивації інноваційної діяльності в організації. [Електронний ресурс] / Щепановська О. В. // Управління розвитком – № 18 (115) – 2011 – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/ soc_gum/ Uproz/ 2011_18/u1118shc.pdf
E-mail: elena.tokareva2012@gmail.com
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|