:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ :: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ
:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

 
25.11.2019 15:09
Автор: Плахотнік Олена Олександрівна, доктор економічних наук, професор кафедри економіки та організації виробництва, Дніпровський державний технічний університет; Харченко Олена Сергіївна, здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня зі спеціальності 113 Прикладна математика, Дніпровський державний технічний університет
[Секція 7. Інвестиційно-інноваційні процеси в економіці;]

У другій половині ХХ століття розвинені країни світу почали активний перехід до інноваційної економіки й досягли вже в 1990 - і роки значних результатів в цьому тренді, забезпечуючи прирости ВВП за рахунок науково-технічних досягнень. На сьогодні в Україні частка інноваційної продукції (включаючи нематеріальні та інформаційні технології) в загальному обсязі промислової продукції не перевищує 25 %. При цьому питома вага вітчизняної наукомісткої продукції, що реалізується на світових ринках, не досягає 1 %, тоді як частка США перевищує 30 %, Японії – 20 %, Німеччині - 16%, тобто більше 2/3 наукомісткої продукції й інформаційних технологій доводиться на розвинені країни світу.

Таким чином, світовий досвід доводить, що стійкий розвиток економіки досягається за рахунок взаємоузгодженого зростання інвестицій та інновацій, що забезпечують розширене відтворення основного капіталу і громадського продукту. При цьому якість інвестицій забезпечується, передусім, за рахунок підвищення в їх структурі інновацій і є ключовим чинником забезпечення економічного зростання.

Узагальнивши результати досліджень провідних учених - економістів в області інноваційного менеджменту і концепцій стійкого розвитку світової економіки, слід зазначити, що стратегічне значення інновацій для розвитку вітчизняної економіки виражається в наступних моментах [1, 2, 3]: 

- ефективні інновації забезпечують національну безпеку і незалежність. Очевидно, що обороноздатність будь-якої країни в сучасних умовах забезпечується використанням новітніх видів озброєння, що визначається рівнем інноваційної діяльності. Технологічна, інформаційна, продовольча незалежність, також залежить від інноваційної діяльності у рамках національної економіки;

- ефективні інновації сприяють позитивному рішенню екологічних та соціально - економічних проблем. Очевидно, що подібні проблеми вкрай складно вирішити без здійснення необхідних інноваційних змін;

- інновації є найважливішим чинником, що забезпечує підвищення рентабельності виробництва. Чим активніше й інтенсивніше інноваційна діяльність в країні, тим вище рівень економічного розвитку і, відповідно, більше надходжень до держбюджету, які можуть бути використані для вирішення поточних і перспективних завдань.

Для забезпечення прогресивних структурно - технологічних зрушень в економіці найважливіше значення придбаває застосування нової інституціональної моделі управління, оскільки стиль і технології управління, що застосовуються, можуть або сприяти, або гальмувати розвиток економіки. Формування прогресивного інституціонального середовища у вітчизняній економіці вимагає стимулювання інноваційної діяльності, розширення попиту на наукові розробки, здійснення інвестицій в нові знання й технології.

Завдання держави - з використанням своїх можливостей, передусім, фінансових, сформувати макроекономічне інноваційне середовище, що буде сприяти здійсненню прогресивних структурно - технологічних зрушень в економіці України.

Основою ефективного функціонування і розвитку інноваційних механізмів виступають погоджена взаємодія всіх груп інститутів, таких як: формальні інститути (законодавство); неформальні інститути (культура); інститути сфери науки та освіти; інститути бізнесу; інститути державного регулювання. Ефективна взаємодія інститутів і визначає інституціональне середовище ринкової економіки. Треба удосконалювати інститути так, щоб збереглися цілісність механізму і принцип доповнюваності. Ці елементи мають бути сукупністю, а не існувати у відриві один від одного.

Інноваційний розвиток національної економіки - це процес розширеного відтворення, в якому збільшення обсягів продукції, що виготовляється, і підвищення рівня її конкурентоспроможності досягається переважно за рахунок інтенсивного виробництва й активного використання нових знань та їх результатів. Необхідною умовою інноваційного розвитку економіки є забезпечення, шляхом державної політики, тісного взаємозв’язку між усіма складовими громадського життя відповідно до Доктрини збалансованого розвитку «Україна 2030» [4].

Національна система інновацій має потенційні можливості, які необхідно враховувати і розвивати в процесі переходу на інноваційну модель економіки. Ці можливості базуються на [2]:

- розвиненій мережі науково - дослідних і проектно - конструкторських організацій, галузевих і територіальних наукових центрів;

- розвиненій системі освіти;

- сучасному науково - виробничому потенціалі таких наукомістких галузей промисловості, як електронна, напівпровідникова, аерокосмічна, виробництво обчислювальної техніки, засобів зв’язку, приладобудування, суднобудування і т. п.;

- значних резервах виробничих потужностей;

- економічно вигідному географічному положенні України і сприятливих природно - кліматичних умовах, наявності різноманітних природних ресурсів;

- участі України в міжнародних наукових і науково - технічних проектах.

Для адекватної відповіді на інноваційні виклики XXI ст. перспективні підходи державної політики вимагають принципово нових методологічних підходів, в розрізі яких необхідно здолати інституціональні протиріччя між застарілою організаційною структурою науково - освітньої сфери і ринковими механізмами розвитку інноваційної економіки.

Здійснення цього протиріччя доцільно вирішувати на основі інтеграції фундаментальної, освітньої і прикладної науки, з одного боку, і шляхом корпоративного об’єднання науково - освітньої системи з інноваційно-виробничими суб’єктами, з іншого. В зв’язку з цим, на наш погляд, необхідно прискорено формувати інтеграційну національну науково - інноваційну систему, яка повинна стати ядром державної інноваційно - інвестиційної політики, як механізму регулювання інноваційного економічного зростання.

Список використаних джерел:

1. Головінов О. М. Інноваційна активність і інноваційні процеси в національній економіці. Економіка та держава: наук.-практ. журн. – К., 2015. № 6. С. 4 – 8. (Економічна наука).

2. Диленко В. А. Экономико-математическое моделирование инновационных процессов: монография. Одес. нац. политехн. ун-т. – О.: Фенікс, 2016. 344 с.

3. Woodward, Joan M. A. Industrial organization: behaviour and control. London: Oxford University Press, 1970. XIII. 262 p.

4. УКРАЇНА 2030: Доктрина збалансованого розвитку. Видання друге. — Львів: Кальварія, 2017. 164 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АНАЛІЗ ПОКАЗНИКІВ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ПІДПРИЄМСТВ В ДОНЕЦЬКОМУ РЕГІОНІ
29.11.2019 17:35
ВПЛИВ ПАТЕНТУВАННЯ НА СТИМУЛЮВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ АКТИВНОСТІ
28.11.2019 17:17
ОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ РЕГІОНІВ
06.11.2019 10:56
ОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОГОРОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ РЕГІОНУ
02.12.2019 13:04
ІНВЕСТИЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ АГРОПРОДОВОЛЬЧОЇ СФЕРИ РЕГІОНУ
02.12.2019 12:55




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.186 сек. / Mysql: 1396 (0.139 сек.)