:: ECONOMY :: ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ :: ECONOMY :: ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ
:: ECONOMY :: ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ

 
26.12.2018 17:43
Автор: Бендина З. Т., студент, Національний університет «Львівська політехніка»; Передало Х. С., кандидат економічних наук, доцент, Національний університет «Львівська політехніка»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

У ХХІ столітті жіноче лідерство є досить популярною темою для обговорення. Адже сьогодні вільна, незалежна і цілеспрямована жінка — це далеко не рідкість. Представниці прекрасної статі із задоволенням перейняли багато чого з чоловічого світу: від одягу до ділової хватки. Жінка лідер - це та особистість, у якої вистачає сил, енергії, ресурсів та потенціалу вести людей за собою, запалювати в них натхнення, радість, життя, мотивувати та допомагати іншим.

Наше століття знаменується значними змінами в гендерних питаннях щодо лідерських позицій. Жінки-керівники поступово наздоганяють чоловіків за кількістю займаних посад. В Україні серед керівників організацій, відповідно до записів ЄДРПОУ, 40% жінок. Вони працюють в усіх професійних сферах – від торгівлі до юридичних послуг. І лише в освіті їх чисельність переважає над чисельністю чоловіків-керівників [1]. Найповільніша динаміка спостерігається у державному секторі. Ратуючи за гендерну рівність, законотворців до своїх лав прийняли тільки 12,5% жінок. У Верховній Раді з 423 депутатів 53 жінки. У Кабміні вони обіймають 3 керівні крісла з 24.

Існує низка причин, які зумовлюють труднощі у становленні жінок на позиціях керівників. У першу чергу це стереотипність поглядів щодо ролі жінки у світі. У суспільстві вважається, що для жінки найважливішим є самореалізація у сфері материнства, сімейного життя, а все інше – кар’єрний ріст, розвиток власних здібностей, розвиток творчості – це речі другорядні, якими варто поступитися для реалізації основної жіночої місії. Крім того, значною перешкодою є те, що жінок вважають менш компетентними та кваліфікованими працівниками, порівнюючи з представниками чоловічої статті. Тому виникає дисбаланс в оплаті тієї самої роботи, яку виконують чоловік і жінка. Ще однією проблемою є страх втрати жіночності, привабливості для чоловіків і можлива розплата за успіх – соціальна відчуженість.

Окрім того, жінкам, без усяких на те підстав, приписують такі установки на їх відношення до робочого місця: 

- більше подобається робота, що не вимагає інтелектуальної напруги;

- в роботі більше цікавлять комунікативні і емоційні моменти;

- менший рівень цінування самоактуалізації і просування по службі, ніж у чоловіків,

- праця лише заради дрібних грошей, не особливе зацікавлення матеріальною винагородою.

Не дивлячись на труднощі у боротьбі за своє місце під підприємницьким сонцем, в Україні вже є ціла ніша сфер, які стали, практично, повністю жіночими, а саме [1]:

• Туризм – 61% і 62%;

• Професійні спілки – 62%;

• Бухгалтерський облік і аудит, оподаткування – 62%;

• Менеджмент театральних та концертних залів – 66%;

• Освіта у сфері культури – 66%;

• Менеджмент у сферах охорони здоров’я, освіти та культури – 68%;

• Середня освіта – 68%;

• Індустрія краси – 77%.

Приблизно в такій же мірі розподілилось співвідношення жінок до чоловіків серед фізичних осіб-підприємців. Лідерами є готельно-ресторанний бізнес та торгівля [1].

Міжнародна компанія KPMG, яка займається бізнес-консультаціями, провела масштабне опитування серед жінок-керівників світу. Чисельність респондентів становила 699 жінок із 42 різних країн та 14 галузей економіки. З них 37% - працівники компаній, доходи яких перевищують 500 мільйонів доларів США. Жінок-керівників питали про фактори, які на їхню думку допомагають їм досягти професійного успіху і очолювати компанії [2].

Дослідження виявило, що думки опитаних здебільшого збігаються щодо факторів особистого успіху. На перше місце жінки поставили активний особистий нетворкінг, тобто можливість вирішення складних життєвих та професійних ситуацій з допомогою друзів та знайомих. Іншими важливими якостями вони назвали добре розвинені комунікативні навички та компетенції для роботи з новими технологіями та сміливість у прийнятті непопулярних рішень. Одним із цікавих аспектів дослідження є ставлення його учасниць до гендерних квот. Лише 4% опитаних вважають їх наявність у вищому керівництві одним із ключових факторів особистого успіху. Проте, на питання, чи є програми реалізації лідерського потенціалу жінок ефективним засобом залучення більшої їх чисельності до світу бізнесу, вони дали позитивну відповідь, при цьому 83% підтримали такі ініціативи [2].

На сьогодні керівник – це лідер, який «живе» власною справою, всиляє відчуття впевненості в інших людей, відкритий до ідей, вміє не тільки слухати, а чути своїх підлеглих, розуміє, що саме наполегливість у кожній великій чи малій справі долає спротив. І це поняття не розмежовується гендерними відмінностями. Цьому підтвердженням є як історичні, так і сучасні приклади. І роль жінки в цих аспектах і надалі зростає, долаючи часто штучно створені перешкоди.

Список використаної літератури

1. Жінки та чоловіки на керівних посадах в Україні  [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://socialdata.org.ua/edrpou-gender/

2. Цифрова ера – жіноча епоха [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/ua/pdf/2018/07/KPMG-Studie-Global-Female-Leaders-Outlook-ua.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
EVALUATION OF EFFICIENCY OF BUSINESS DEVELOPMENT STRATEGY
26.12.2018 17:31
ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ В ЦИФРОВОМУ МАРКЕТИНГУ
24.12.2018 14:13
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВМИ РИЗИКАМИ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
18.12.2018 12:38
СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ АВТОЗАПРАВНОГО БІЗНЕСУ
11.12.2018 12:21
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МАРКЕТИНГОВОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ
06.12.2018 21:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.252 сек. / Mysql: 1396 (0.195 сек.)