:: ECONOMY :: ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ :: ECONOMY :: ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ
:: ECONOMY :: ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЖІНКИ-ЛІДЕРИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ

 
26.12.2018 17:43
Автор: Бендина З. Т., студент, Національний університет «Львівська політехніка»; Передало Х. С., кандидат економічних наук, доцент, Національний університет «Львівська політехніка»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

У ХХІ столітті жіноче лідерство є досить популярною темою для обговорення. Адже сьогодні вільна, незалежна і цілеспрямована жінка — це далеко не рідкість. Представниці прекрасної статі із задоволенням перейняли багато чого з чоловічого світу: від одягу до ділової хватки. Жінка лідер - це та особистість, у якої вистачає сил, енергії, ресурсів та потенціалу вести людей за собою, запалювати в них натхнення, радість, життя, мотивувати та допомагати іншим.

Наше століття знаменується значними змінами в гендерних питаннях щодо лідерських позицій. Жінки-керівники поступово наздоганяють чоловіків за кількістю займаних посад. В Україні серед керівників організацій, відповідно до записів ЄДРПОУ, 40% жінок. Вони працюють в усіх професійних сферах – від торгівлі до юридичних послуг. І лише в освіті їх чисельність переважає над чисельністю чоловіків-керівників [1]. Найповільніша динаміка спостерігається у державному секторі. Ратуючи за гендерну рівність, законотворців до своїх лав прийняли тільки 12,5% жінок. У Верховній Раді з 423 депутатів 53 жінки. У Кабміні вони обіймають 3 керівні крісла з 24.

Існує низка причин, які зумовлюють труднощі у становленні жінок на позиціях керівників. У першу чергу це стереотипність поглядів щодо ролі жінки у світі. У суспільстві вважається, що для жінки найважливішим є самореалізація у сфері материнства, сімейного життя, а все інше – кар’єрний ріст, розвиток власних здібностей, розвиток творчості – це речі другорядні, якими варто поступитися для реалізації основної жіночої місії. Крім того, значною перешкодою є те, що жінок вважають менш компетентними та кваліфікованими працівниками, порівнюючи з представниками чоловічої статті. Тому виникає дисбаланс в оплаті тієї самої роботи, яку виконують чоловік і жінка. Ще однією проблемою є страх втрати жіночності, привабливості для чоловіків і можлива розплата за успіх – соціальна відчуженість.

Окрім того, жінкам, без усяких на те підстав, приписують такі установки на їх відношення до робочого місця: 

- більше подобається робота, що не вимагає інтелектуальної напруги;

- в роботі більше цікавлять комунікативні і емоційні моменти;

- менший рівень цінування самоактуалізації і просування по службі, ніж у чоловіків,

- праця лише заради дрібних грошей, не особливе зацікавлення матеріальною винагородою.

Не дивлячись на труднощі у боротьбі за своє місце під підприємницьким сонцем, в Україні вже є ціла ніша сфер, які стали, практично, повністю жіночими, а саме [1]:

• Туризм – 61% і 62%;

• Професійні спілки – 62%;

• Бухгалтерський облік і аудит, оподаткування – 62%;

• Менеджмент театральних та концертних залів – 66%;

• Освіта у сфері культури – 66%;

• Менеджмент у сферах охорони здоров’я, освіти та культури – 68%;

• Середня освіта – 68%;

• Індустрія краси – 77%.

Приблизно в такій же мірі розподілилось співвідношення жінок до чоловіків серед фізичних осіб-підприємців. Лідерами є готельно-ресторанний бізнес та торгівля [1].

Міжнародна компанія KPMG, яка займається бізнес-консультаціями, провела масштабне опитування серед жінок-керівників світу. Чисельність респондентів становила 699 жінок із 42 різних країн та 14 галузей економіки. З них 37% - працівники компаній, доходи яких перевищують 500 мільйонів доларів США. Жінок-керівників питали про фактори, які на їхню думку допомагають їм досягти професійного успіху і очолювати компанії [2].

Дослідження виявило, що думки опитаних здебільшого збігаються щодо факторів особистого успіху. На перше місце жінки поставили активний особистий нетворкінг, тобто можливість вирішення складних життєвих та професійних ситуацій з допомогою друзів та знайомих. Іншими важливими якостями вони назвали добре розвинені комунікативні навички та компетенції для роботи з новими технологіями та сміливість у прийнятті непопулярних рішень. Одним із цікавих аспектів дослідження є ставлення його учасниць до гендерних квот. Лише 4% опитаних вважають їх наявність у вищому керівництві одним із ключових факторів особистого успіху. Проте, на питання, чи є програми реалізації лідерського потенціалу жінок ефективним засобом залучення більшої їх чисельності до світу бізнесу, вони дали позитивну відповідь, при цьому 83% підтримали такі ініціативи [2].

На сьогодні керівник – це лідер, який «живе» власною справою, всиляє відчуття впевненості в інших людей, відкритий до ідей, вміє не тільки слухати, а чути своїх підлеглих, розуміє, що саме наполегливість у кожній великій чи малій справі долає спротив. І це поняття не розмежовується гендерними відмінностями. Цьому підтвердженням є як історичні, так і сучасні приклади. І роль жінки в цих аспектах і надалі зростає, долаючи часто штучно створені перешкоди.

Список використаної літератури

1. Жінки та чоловіки на керівних посадах в Україні  [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://socialdata.org.ua/edrpou-gender/

2. Цифрова ера – жіноча епоха [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/ua/pdf/2018/07/KPMG-Studie-Global-Female-Leaders-Outlook-ua.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
EVALUATION OF EFFICIENCY OF BUSINESS DEVELOPMENT STRATEGY
26.12.2018 17:31
ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ В ЦИФРОВОМУ МАРКЕТИНГУ
24.12.2018 14:13
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВМИ РИЗИКАМИ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
18.12.2018 12:38
СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ АВТОЗАПРАВНОГО БІЗНЕСУ
11.12.2018 12:21
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МАРКЕТИНГОВОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ
06.12.2018 21:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.189 сек. / Mysql: 1396 (0.147 сек.)