:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ЦІНИ НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ: ПРОБЛЕМИ ТА НАСЛІДКИ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ЦІНИ НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ: ПРОБЛЕМИ ТА НАСЛІДКИ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ЦІНИ НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ: ПРОБЛЕМИ ТА НАСЛІДКИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ЦІНИ НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ: ПРОБЛЕМИ ТА НАСЛІДКИ

 
06.12.2018 21:54
Автор: Аврамчук Наталія Олександрівна, студентка, Київський національний торговельно-економічний університет; Стояненко Ірина Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та фінансів підприємства, Київський національний торговельно-економічний університет
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

В сучасних ринкових умовах господарювання для більшості видів економічної діяльності характерним є ціноутворення на основі попиту та пропозиції з врахуванням витрат на виробництво продукції та бажаного рівня прибутковості, що підприємство бажає отримати. Враховуючи ціни та динаміку попиту на продукцію підприємства приймають рішення про обсяги власного виробництва тієї чи іншої продукції, ефективність вкладення капіталу в виробництво товарів та послуг і його рентабельність. Саме результати власного аналізу ефективності вкладення капіталу в виробництво товарів та послуг є підставою для прийняття рішення про доцільність ведення господарської діяльності та формування виробничої програми підприємства.

В той же час, формування ціни на інноваційну продукцію є більш складним процесом з урахуванням специфіки даного виду товару. Оскільки постійні коливання цін на промислову та інтелектуальну продукцію і вартість залученого капіталу, що  використовуються при виробництві інноваційних товарів  і визначають їх собівартість та ринкову вартість загалом, методи ціноутворення на такий товар будуть дещо відмінними від загальних методів формування цін на товари та послуги.

Інноваційною може бути визнана продукція, яка відповідає таким вимогам [1]:

а) вона є результатом виконання інноваційного проекту;

б) така продукція виробляється (буде вироблена) в Україні вперше, або якщо не вперше, то порівняно з іншою аналогічною продукцією, представленою на ринку, є конкурентоздатною і має суттєво вищі техніко-економічні показники.

2. Інноваційна продукція може бути результатом тиражування чи застосування інноваційного продукту.

3. Інноваційною продукцією може бути визнано інноваційний продукт, якщо він не призначений для тиражування.

4. Рішення про кваліфікування продукції інноваційною приймає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інноваційної діяльності, за результатами експертизи.

Встановлення методу формування ціни на інноваційний продукт виходить з новизни товару, тобто товар на ринок ще не випущений, попит та пропозиція на нього не сформована, тому ціна вважається доринковою. В цьому випадку підприємство має свободу у виборі стратегії та методів ціноутворення. З урахуванням того, що ринок на кінцевому етапі скоригує кінцеву ціну продукції, підприємство вперше випускає товар з вихідною ціною за.

Основними методами встановлення вихідної ціни на інноваційну продукцію є [2]:

1. Витратний метод, за яким ціна орієнтується на витрати виробництва. До підрахованих витрат виробництва додається фіксований процент прибутку, тому в англійській термінології він отримав назву «pluspricing», що в буквальному перекладі означає «витрати + процент»:




Встановлення цін за даним методом є можливим та необхідним на принципово нову продукцію, коли неможливо її співставити з раніше випущеною або при встановленні цін на продукцію, що виготовляється по разовим замовленням, та на пробні зразки. 

2. Агрегатний метод, за яким ціна визначається шляхом додавання цін на окремі конструктивні елементи товару [2]:




Цей метод можна застосувати для товарів, що складаються з декількох окремо зроблених виробів або для товарів, що складаються з окремих вузлів, елементів. Перевагами агрегатного методу є можливість точного розрахунку суми витрат на виробництво інноваційного товару, а недоліками - неможливість оцінити споживчих властивостей даного товару і потенційного попиту на нього. 

Формування ціни будь-якими іншими методами для інноваційних товарів неможливо з урахуванням відсутності конкурентів, аналогів та загалом подібної продукції на ринку. 

Як бачимо, головною перевагою розглянутих методів формування ціни є можливість точного калькулювання затрат на виробництво. Поряд з цим не враховуються споживчі якості товару. Крім того неможливо визначити або спрогнозувати попит на нього та можливі фінансові результати від його реалізації підприємством.

Наявність проблем в сфері ціноутворення на інноваційні товари та послуги є однією з причин того, що в Україні кількість та частка промислових підприємств, які що займаються інноваційною діяльністю, в загальній кількості вітчизняних суб’єктів господарювання постійно скорочується (рис.1).

За даними державної служби статистики України, кількість промислових підприємств за останні 5 років вона зменшилася з 1715 підприємств в 2013 років до 759 підприємств в 2017 році [3]. 




Така динаміка пов’язана з низкою внутрішніх та зовнішніх об’єктивних факторів, основними серед яких можна виділити:

• політична та економічна ситуація в країні;

• відтік іноземного капіталу інвестованого в інноваційну діяльність підприємств;

• недосконалість законодавчого забезпечення інноваційної діяльності;

• великі витрати на проведення інноваційної діяльності в Україні і відповідно занадто велика ціна на інноваційну продукцію;

• невисокий попит на інноваційну продукцію підприємств.

Варто відмітити, що саме неефективна цінова політика підприємств та відсутність досконалого механізму формування ціни на інновації є однією з причин відсутності попиту на вітчизняну інноваційну продукцію і відповідно зменшення обсягів інноваційної діяльності в Україні. 

Для активізації інноваційної діяльності в нашій країні науковим школам та практикам необхідно сконцентруватись, перш за все, на розробці ефективної методики формування ціни на інноваційну продукцію з урахуванням оптимізації її витратної складової, як основного чинника забезпечення конкурентного рівня ціни. Саме конкурентна ціна інновацій забезпечить можливість виходу вітчизняних інноваційних товарів на міжнародні ринки, а Україні посісти гідне місце серед країн активних інноваторів.

Список використаної літератури:

1. Закон України «Про інноваційну діяльність» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/

2. Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення. Навчальний посібник – К. : «Центр учбової літератури», 2012. – 480 с.

3. Наукова та інноваційна діяльність в Україні. Статистичний збірник [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
26.12.2018 17:01
ПРОБЛЕМИ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ НА ПІДПРИЄМСТВАХ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
26.12.2018 14:13
СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ФРАНЧАЙЗИНГУ В УКРАЇНІ
25.12.2018 20:52
«FAST-TRACKING GREEN PATENT» ЯК НОВИЙ ТРЕНД ПАТЕНТУВАННЯ: АКТУАЛЬНІСТЬ ТА МОЖЛИВІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ
25.12.2018 20:30
ДЕМОГРАФІЧНА КРИЗА В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПОДАЛАННЯ
25.12.2018 19:57
СУЧАСНИЙ СТАН ГРОШОВО-КРЕДИТНОЇ СИСТЕМИ США
20.12.2018 17:40
МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ ДЕБІТОРСЬКОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
18.12.2018 12:15
КЛАСИФІКАЦІЯ ТИПІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СЕРВІСНИХ ПІДПРИЄМСТВ
09.12.2018 14:31
ОСОБЛИВОСТІ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ТОВАРУ НА РИНКУ В УМОВАХ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
06.12.2018 22:15




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.191 сек. / Mysql: 1367 (0.148 сек.)