:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН КОНКУРЕНЦІЇ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ :: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН КОНКУРЕНЦІЇ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН КОНКУРЕНЦІЇ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНИЙ СТАН КОНКУРЕНЦІЇ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ

 
26.09.2018 20:02
Автор: Біда Світлана Вікторівна, студент, Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

У ринковій економіці конкуренція необхідна для функціонування механізму саморегулювання та є рушійною силою розвитку країни. Вона крокує в ногу з прогресом та не дозволяє підприємцям зупинитись на шляху до покращення продукції та послуг. Проте на сучасному етапі конкуренція зіштовхується з певними проблемами, причому для кожної країни вони відрізняються. У даній статті розглянемо основні проблеми конкуренції в Україні та шляхи їх подолання.

Отже, основними проблемами становлення конкурентного середовища в Україні, на нашу думку, є:

1. Недобросовісна конкуренція. Основним її проявом є незаконне використання назв, товарних знаків та оформлення зовнішнього вигляду упаковки популярних брендів. Наприклад український еквівалент масла “Rama” – це “Rama нова”, а американський напій «Pepsi» віднайшов своє відображення в українському «Peps!». Таким чином виробники-плагіатори економлять кошти на розкрутці товару, а корпорації, у яких «позичили» бренд втрачають потенційний заробіток.

2. Неправдива або напівправдива реклама. Зазвичай у такій рекламі висвітлюються лише ті факти, які стимулюватимуть збільшення продажів. Наприклад у рекламі дитячих сніданків великий акцент дається на наявність у них вітамінів та поживних речовин, і зовсім нічого не говориться про пальмову олію та тони цукру, які споживає дитина, що часто приводить до ожиріння.

3. Монополія і «виживання» дрібних підприємств. Основне завдання конкуренції – це захист від монополії,  з чим вона все менше дає раду. Великі корпорації впевнено витісняють дрібних підприємців, не даючи можливості розвинути бізнес. В Україні є галузі, які вже повністю монополізовані, наприклад компанія Нафтогаз.

4. Конкуренція з державою. На скільки дивно би це не звучало, деякі підприємства ведуть конкурентну боротьбу з державою. Наприклад, ПриватБанк станом на 1 січня 2018 року є найбільшим банком за кількістю загальних активів і веде жорстку конкурентну боротьбу.

5. Використання службових повноважень. Яскравий приклад – Петро Порошенко, який був власником корпорації Рошен, в той же час перебуваючи на посту президента України.

6. Конкуренція заради конкуренції. Більшість підприємств на стільки зациклились на конкуруванні, що, здається, повністю забули про закони моралі.  Основною справою для них стало не задоволення потреб споживачів, а виграш у конкурента, від чого безумовно страждають споживачі.

7. Можливість уникнення відповідальності за скоєне правопорушення. В Україні все більше зростає рівень корупції, відповідно підприємці все менше бояться відповідальності за свої вчинки, адже все можна вирішити.

Сучасний стан конкуренції в Україні потребує реалізації низки вимог, дотримання яких могло би сприяти значному покращенню ситуації.

Відносини, пов'язані з захистом від недобросовісної конкуренції, регулюються Законами України «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про захист економічної конкуренції», «Про Антимонопольний комітет України», міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, іншими актами законодавства, виданими на підставі законів чи постанов Верховної Ради України. 

Проблема в тому, що закони є, але фактично вони можуть не виконуватись, або якимось чином їх обходять. Варто удосконалити законодавство, яке стосується недобросовісної конкуренції, шляхом конкретизації, щоб підприємці не мали можливості трактувати закони по своєму.

Що стосується реклами, засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України «Про рекламу». Закон містить чіткі стандарти реклами а також заборони щодо використання певного виду реклами та покарання за порушення закону. Нажаль в дії закон частково не виконується. До прикладу у ст.8 п.6 цього закону сказано: «Гучність  звуку реклами,  що транслюється по телебаченню і радіо,  не повинна перевищувати гучність звуку поточної  програми, передачі», відповідно на практиці звук реклами гучніший за звук фільму. Тобто вирішення цієї проблеми полягає у нагляді за дотриманням закону. Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу 

здійснюють у межах своїх повноважень: центральний орган виконавчої влади, Антимонопольний комітет України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Боротьбу з монополією веде Антимонопольний комітет України. Саме ця установа стежить за підприємствами, які мають потенціал стати монополістами на ринку та вживає відповідних заходів для попередження або усунення монополізму.

Надзвичайно важливим питанням є боротьба з корупцією. Пропонується зробити це шляхом пропаганди «прозорого життя», це може бути тижнева програма, що викладатиметься в школах та вищих навчальних закладах, адже саме звідти виходять великі бізнесмени і політики. Програма включатиме інформацію про незаконність та караність хабарництва, а також про переваги життя без хабарів. Також можна пустити хорошу соціальну рекламу.

Таким чином, ми розглянули проблеми сучасного стану конкуренції в Україні та шляхи їх подолання. Проте досягнення кардинальних позитивних змін у стані конкуренції в Україні навіть при дії зовнішніх факторів буде неможливе, якщо підприємці не почнуть самі докладати зусиль, аби змінити свій бізнес зсередини. Зокрема, це полягатиме у навчанні працівників та використанні сучасних методів ведення бізнесу, прозорості бухгалтерії, добросовісній конкуренції зі свого боку та виготовленні дійсно якісної продукції. Також варто спостерігати за діями конкурентів, щоб мати змогу вчасно помітити порушення закону.

Отже, можемо зробити висновок, що лише за умови забезпечення тісної співпраці та взаєморозуміння уряду та підприємців можливе покращення стану конкуренції в Україні. 

Список використаних джерел:

1. Воловодюк С.С. Вплив державних інституцій на формування конкурентоспроможності вітчизняного виробника / С.С. Воловодюк // Економіка, фінанси, право. – 2013. – № 8. – с. 27–30.

2. Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава: Програма економічних реформ України на 2010-2014 роки. – 2010. – с. 85.

3. http://www.amc.gov.ua/

4. http://zakon.rada.gov.ua/

________________________

Науковий керівник: Сороківська Олена Анатоліївна, доктор економічних наук, професор, Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
COMMUNICATION POLICY OF THE ENTERPRISE AND DIRECTIONS OF ITS PERFECTION
27.09.2018 19:57
КОМУНИКАЦІЙНА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА ТА НАПРЯМИ ЇЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ
27.09.2018 19:48
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИДІВ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
27.09.2018 19:11
МАРКЕТИНГОВА ТОВАРНА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА ТА ШЛЯХИ ЇХ ВДОСКОНАЛЕННЯ
26.09.2018 19:53
МАРКЕТИНГ У СУЧАСНІЙ ЕКОНОМІЦІ
25.09.2018 11:10
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ В УКРАЇНІ
03.09.2018 18:40




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.282 сек. / Mysql: 1367 (0.221 сек.)