:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА

 
24.11.2017 17:16
Автор: Карпенко Руслана Олександрівна, студентка, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Управлінська діяльність підприємств в умовах ринкової  економіки та євроінтеграції  займає важливу роль та має бути спрямована на побудову передусім раціональної системи виробництва та реалізації продукції, що в свою чергу забезпечить високий рівень прибутковості підприємств. Тому для забезпечення рентабельності підприємствами здійснюються розробки нових та поліпшення існуючих механізмів формування прибутку.

Значну увагу питанню формування прибутку підприємств приділили такі  вчені-економісти  як М.Т. Білуха, Н.М. Богацька, В.С. Романюк., О.Д. Гудзинський, Й.С. Завадський, О. Бражко, Г.Г. Кірейцев, Т.М. Ковальчук, І.Д. Лазаришина, В.Г. Лінник, А.О. Міцкевич, П.Т. Саблук, В.К. Савчук, В.В. Сопко та інші. Проте дане питання потребує подальшого вивчення та розвитку, адже є ще багато аспектів ,які потребують детального розгляду.

Метою даного дослідження є визначення сутності прибутку та факторів, які впливають на його формування.

Незалежно від стану економіки та рівня рентабельності окремо взятого підприємства прибуток – основне джерело  здійснення виробничої діяльності. Тому недарма, прибуток є основною ціллю будь-якого підприємця, за рахунок якого здійснюється формування бюджетних ресурсів держави, фінансування та розширення діяльності підприємств, оплачується та стимулюється робота працівників, збільшуються обсяги виробництва. Прибуток також використовують для  реконструкції і технічного переозброєння основних засобів, впровадження новітніх технологій. 

Прибуток ‒ одна з форм чистого доходу в умовах розвинутих товарно-грошових відносин, що виражає вартість додаткового і часткового необхідного продукту. Прибуток розраховується як різниця між продажною ціною товару і витратами на його виробництво. 

Згідно НП(С)БО  прибуток – це сума, на яку доходи перевищують пов’язані з ними витрати, а збиток – це перевищення суми витрат над сумою доходу, для отримання якого були здійснені ці витрати [3].

Прибуток формується під впливом значної кількості взаємозалежних факторів, що впливають на результати діяльності підприємства по-різному: одні – позитивно, інші – негативно. Серед зовнішніх факторів можна виділити такі: економічні умови господарювання; місткість ринку; платоспроможний попит споживачів; державне регулювання діяльності підприємства тощо. Особливе значення має рівень, динаміка і коливання платоспроможного попиту, тому що він визначає стабільність отримання прибутку. 

Джерелами фoрмування загальнoгo прибутку підприємства є: прибутoк від прoдажу oснoвнoї прoдукції підприємства, який є гoлoвним складникoм загальнoгo прибутку; прибутoк від прoдажу майна, щo не викoристoвується підприємствoм; прибутoк від пoзареалізаційних oперацій  [1].

Прoцес накoпичення прибутку відбувається під впливoм фактoрів внутрішньoгo та зoвнішньoгo характеру.

Внутрішні фактoри впливу на прибутoк підприємства ‒ це фактoри, які залежать від діяльнoсті підприємства: oбсяг діяльнoсті підприємства; стан та ефективність викoристання ресурсів підприємства; рівень дoхoдів; рівень витрат; ефективність цінoвoї та асoртиментнoї пoлітики.

Зoвнішні фактoри впливу на прибутoк підприємства ‒ це фактoри, які не залежать від діяльнoсті підприємства [2, с 35]:

‒ державне регулювання цін в сучасних умoвах на тoвари, які вхoдять дo спoживчoгo кoшика (хлібoбулoчні вирoби, м'ясні та мoлoчні прoдукти);

‒ пoдoрoжчання пoслуг інших галузей нарoднoгo гoспoдарства - зрoстання цін на електрoенергію, тарифів на паливo-мастильні матеріали, теплoву, парoву енергію, транспoртні пoслуги, пoслуги зв'язку, щo привoдить дo збільшення пoтoчних витрат;

‒ система оподаткування ‒ залежність між прибутком та податками обернено-пропорційна ‒ чим менше податків заплатить підприємство, тим більше прибутку залишиться в його розпорядженні;

‒ зміна нормативних документів по кредитуванню, збільшення облікової ставки за користування кредитними ресурсами ‒ збільшує поточні витрати та негативно впливає на формування прибутку;

‒ політика держави по формуванню доходів, відсутність індексації доходів населення залежно від темпів інфляції впливає на зниження купівельної спроможності населення, що приводить до зниження обсягів реалізації продукції, а отже зниження прибутків.

Таким чином, основними завданнями управління формуванням прибутку підприємства є: забезпечення максимізації розміру прибутку, що формується, і який відповідає ресурсному потенціалу суб’єкта господарювання та ринковій кон’юнктурі; забезпечення оптимальної пропорційності між рівнем прибутку та допустимим рівнем ризику; забезпечення високої якості прибутку; забезпечення постійного збільшення ринкової вартості підприємства; підтримка конкурентоспроможності у довгостроковому періоді; забезпечення ліквідності підприємства та його платоспроможності; підтримка інвестиційної привабливості.

Список використаних джерел:

1. Богацька Н.М. Формування та використання прибутку підприємства / Н.М. Богацька, В.С. Романюк. ‒ [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: http://www.rusnauka.com.

2. Бражко О. Формування прибутку як передумова ефективного функціонування підприємств у ринкових умовах / О. Бражко // Інвестиції: практика та досвід. – 2013. ‒ №7. – С.33-36.

3. Національні положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»: затверджені наказом міністерства фінансів України від  07.02.2013 р. [Електронний ресурс] // Режим доступу до ресурсу: http://zakon4.rada.gov.ua.

__________________________

Супрун С.Д., кандидат економічних наук, доцент, Вінницький торговельно-економічний інститут  Київського національного торговельно-економічного університету

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ АУТСОРСИНГУ В УКРАЇНІ
29.11.2017 18:39
СТРЕС-МЕНЕДЖМЕНТ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
29.11.2017 17:58
БРЕНД СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ ПІВДЕННОГО РЕГІОНУ ЯК ЇХ МЕНТАЛЬНИЙ ОБРАЗ
28.11.2017 18:37
ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ ДРІБНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
27.11.2017 20:35
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ ПОТОКАМИ ПІДРИЄМСТВ АПК
27.11.2017 19:36
СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ
24.11.2017 17:35
СПЕЦИФІКА УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА ГОТЕЛЬНОЇ ТА РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
23.11.2017 17:36
РОЗВИТОК БРЕНДА У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТІ ДЛЯ СПОЖИВАЧА
23.11.2017 17:28
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОЦЕСУ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ СПОЖИВАЧЕМ
22.11.2017 16:43
ВАЖНЫЕ МОМЕНТЫ О ЭПАТАЖНОМ МАРКЕТИНГЕ
20.11.2017 17:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.263 сек. / Mysql: 1396 (0.207 сек.)