:: ECONOMY :: MODERN TRENDS IN SYSTEM OF MARKETING COMMUNICATIONS :: ECONOMY :: MODERN TRENDS IN SYSTEM OF MARKETING COMMUNICATIONS
:: ECONOMY :: MODERN TRENDS IN SYSTEM OF MARKETING COMMUNICATIONS
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 25

Термін подання матеріалів

29 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 10



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

MODERN TRENDS IN SYSTEM OF MARKETING COMMUNICATIONS

 
14.11.2016 16:16
Автор: Lysenko Nataliia, Master’s student, Kyiv national university of technologies and design
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Modern world is changing so fast that for marketers it is extremely important to keep company’s marketing strategy up-to-date. This is especially true for marketing communication that plays a crucial role in the success of every company. The development of science and technology has opened new scope for "dialogue" with the customer - Internet. However, choosing the Internet as a mean to promote goods, services or brand might be risky, as it is vital to know and follow current trends.

1. Few years ago, many companies have used so-called viral advertising - ads that appears on the site, preventing consumers from easy reading of an article or watching videos. Today we can observe a tendency of increasing number of people, who use Ad block applications and add-ins.

The main reason why Internet users install ad blockers is the fact that most of the personalized ads are irrelevant. Advertisers fail to deliver meaningful messages and target them to audiences that might potentially be interested in an offer, instead of targeting actual customers. This is especially true for young, tech savvy consumers who have innate aversion to traditional media and messages that brands try to convey [4]. 

Therefore, today it is particularly important for marketers to seek new ways to transfer information to consumers, carefully choosing messages that are most necessary and relevant.

2. Do you know that human brain can remember only 20 % of what a person reads, and more than 80% of what he or she sees? Therefore, it does not seem strange that the most popular social networks are Tumbler, Pinterest and Instagram. Today, people prefer watching interesting images and photos, rather than reading long articles (even if they are extremely interesting). So, modern marketers use infographics and videos to tell interesting story about their company.

The rise of infographics also shows the capacity of visuals to break large chunks of data into digestible portions. The bottom line is, we all have ever shorter attention spans, this is why compelling images and visualisations are keys to making your story stand out from the crowd [3].

3. The role of SMM is rising. Nowadays, you need to work with people every day. And if you are successful, you will build a really good relationship with you target audience. Remember that all your social media strategy must be compatible with different devices (particularly mobiles). 

4.  One of the biggest trends that modern marketers must follow is shift to mobile. Almost 20 % of all Internet traffic belongs to mobile traffic. And this percentage is rapidly increasing. Mobile phones are such an integral part of life that modern marketing trends require companies to pay more attention to optimization and content.




References:

1. Bačík R., Fedorko I. New trends in marketing communication //Современная экономика: проблемы, тенденции, перспективы. – 2013. – №. 8 (1).

2.Boström M., Guselin M., Nilsson M. Facebook Advertisements:-What happens with the sender's intended message?. – 2015.

3. Dan A. Marketing Trends To Watch For In 2015 //Forbes. Viitattu. – 11. – Т. 9. – С. 2015.

4. Natalia Chrzanowska. 4 trends that will change your marketing communication in 2016 [Electronic resource] - Access mode: http://www.smartinsights.com.

5.Scott D. M. The new rules of marketing and PR: How to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. – John Wiley & Sons, 2015.

____________________

Науковий керівник: Куклін Олег Володимирович, доктор економічних наук, професор, Київський національний університет технологій та дизайну



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ПЛАНУВАННЯ РЕКЛАМИ НА РИНКУ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
28.10.2016 11:42
КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ СТРАТЕГІЇ ЗАХИСТУ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ СТОРІН ППП
17.11.2016 15:55
SPECIFIC OF FORMATION THE MARKETING BUDGET AT THE MODERN ENTERPRISES
17.11.2016 11:00
УЗАГАЛЬНЕНЕ ПОНЯТТЯ ІННОВАЦІЙНА СПРИЙНЯТЛИВІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
17.11.2016 10:52
МАРКЕТИНГ У СТРАХУВАННІ
16.11.2016 22:02
ПОГЛЯД НА СУЧАСНІСТЬ: ВИКОРИСТАННЯ СПЕЛЬТИ В ХЛІБОПЕКАРСЬКІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ
16.11.2016 20:00
МОРАЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ В ПЕРИОД КРИЗИСА
16.11.2016 19:27
ВІРУСНИЙ МАРКЕТИНГ: СУТНІСТЬ, ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
16.11.2016 12:42
ДОСЛІДЖЕННЯ КІЛЬКІСНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
14.11.2016 19:25
МАРКЕТИНГОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЯК НЕВІДДІЛЬНА СКЛАДОВА ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
14.11.2016 19:07




© 2010-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.296 сек. / Mysql: 706 (0.267 сек.)