:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ :: ECONOMY :: АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 
05.10.2015 16:06
Автор: Глазко Наталя Дмитрівна, асистент, Вінницькій національний університет
[Секція 4. Економічний аналіз. Економіко-математичне моделювання;]

Постійні кризові явища та складні ринкові умови вимагають негайних змін у підходах та методах планування джерел соціальної сфери. Необхідно правильно прогнозувати обсяги фінансування соціальних статей, проводити їх розподіл, тому що без цього, не можливо досягти ефективності забезпечення соціальної сфери відповідними послугами.

Сьогодення характерне досить проблемним фінансовим забезпеченням соціальної сфери і повинно постійно вдосконалюватись. Хоча соціальні послуги регулюються законодавством,  до механізму фінансування соціальної сфери потрібно вносити зміни, згідно з розвитком суспільства та технологій, що в подальшому призведе до належного рівня отримання послуг.

Планування і прогнозування, а також використання фінансових ресурсів з економічної точки зору, було вивчено наступними науковцями, такими, як О.Ю. Древаль, С.В. Мочерний, В.І. Мельникова, Т.В. Сідлярук, А.М. Стельмащук, І.Ю. Тур, С.М. Чистов, Г.М. Шведова та ін. Вчені визначають механізми прогнозування певних категорій [4].

Проблеми ефективності фінансування соціальної сфери досліджено наступними економістами, а саме: О. Амоши, Л. Антошкіної, С. Кондратюк, С. Корецької, М. Крупки, Л. Омелянович, В. Опаріна, К. Павлюка, Л. Сафонової [2, с.144].

Ефективність джерел фінансування та використання джерел соціальної сфери розкрито у таких працях: В. Андрущенко, У. Беверидж, С. Буковинський, А. Вагнер, О. Василик, О. Величко, Л. Ерхард, Е. Лібанова, Г. Мамонова, А. Мюллер-Армак, В. Опарін, А. Пігу, Д. Полозенко, М. Фрідман, І. Чугунов[5,с.95].

Однак, фінансування соціальної сфери за рахунок дефіциту бюджету є проблемним і негативно вплине на надані соціальні послуги, що в цілому відобразиться на соціальному розвитку всієї країни, тому дане питання  потребує вдосконалення.

Розглянемо розміри джерел фінансування на місцевому рівні на прикладі Вінницької області.

Таблиця 1

Виконання бюджету Вінницької області із загального та спеціального фондів за 2013 -2014 роки




За 2013 рік до бюджету області  (загальний і спеціальний фонди) надійшло доходів в сумі 2825,0 млн. грн., що на 10,5% більше до плану на рік, затвердженого місцевими радами з врахуванням змін (заплановано 2557,3 млн.грн.).

Відповідно до даних Департаменту фінансів Вінницької облдержадміністрації 2014 рік до бюджету області надійшло власних і закріплених доходів в сумі 3111,3 млн. грн., що становить 114,5% до плану на рік. Порівняно з 2013 роком надходження власних і закріплених доходів місцевих бюджетів збільшились на 286,3 млн.грн., або на 10,1%, з них - на 113,0 млн.грн. за рахунок надходжень під державні гарантії до спеціального фонду бюджету м.Вінниці на придбання міського транспорту [1].

За 2013 рік по зведеному бюджету області проведено видатків  в сумі 7558,6 млн.грн., що становить 94,8% плану на рік (7971,7 млн.грн.), і збільшились проти аналогічного періоду минулого року на 193,0 млн.грн., або на 2,6% [3]. 

В 2014 році по зведеному бюджету області здійснено  видатків  в сумі 8526,7 млн.грн., що становить 96,5% плану на рік, затвердженого місцевими радами з врахуванням змін (заплановано 8839,4 млн.грн.), і збільшились проти аналогічного періоду минулого року на 968,1 млн.грн., або на 12,8%. З них,  проведено видатків розвитку в сумі 725,9 млн грн., що становить 88,5% плану на рік, затвердженого місцевими органами влади (заплановано 820,5 млн.грн.), що більше проти 2013 року на 335,4 млн.грн., або на 85,9% [1]. 

В першу чергу кошти бюджету спрямовувались на фінансування соціально-культурної сфери: за 2013 рік на зазначені цілі використано 6374,6 млн.грн. - це 92,7% усіх видатків загального фонду, у тому числі на освіту використано 2493,8 млн.грн. (проти минулого року ріст на 116,9 млн.грн., або на 4,9%), на охорону здоров’я – 1551,2 млн.грн. (відповідно ріст на 99,4 млн.грн., або на 6,9%), на соціальний захист та соціальне забезпечення – 1945,3 млн.грн. (відповідно ріст на 249,7 млн.грн., або на 14,7%), на культуру – 274,0 млн.грн. (ріст на 19,3 млн.грн., або на 7,6%) [3]. 

В 2014 році спочатку кошти бюджету спрямовувались також на фінансування зазначеної сфери, при цьому використано 6731,5 млн.грн. - це 92,4% усіх видатків загального фонду, у тому числі на освіту використано 2595,7 млн.грн. (проти 2013 року збільшення на 101,9 млн.грн., або на 4,1%), на охорону здоров’я – 1617,9 млн.грн. (збільшення проти 2013 року на 66,6 млн.грн., або на 4,3%), на соціальний захист та соціальне забезпечення – 2107,4 млн.грн. (збільшилися на 162,2 млн.грн., або на 8,3%), на культуру – 284,3 млн.грн. (збільшення на 10,7 млн.грн., або на 3,9%)[1].

З метою покращення  водопостачання населених пунктів Вінницької області з початку 2013 року: здійснено ремонт та заміна 18,2 км водопровідних та 9,2 км каналізаційних мереж.

З початку 2013 року працевлаштовано 34,7 тис. незайнятих громадян, з них безробітних – 29,8 тис. 

В області особливу увагу звернуто на призначення державних соціальних допомог. Категорія (сім’ї з дітьми) отримали державну допомогу в розмірі 956,1 млн. грн. призначено 104618 особам. Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям по області отримують 6777 осіб, сума призначень становить 150,3 млн. грн. Крім того, на суму 194,5 млн. грн. призначена державна соціальна допомога дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства. Державні соціальні допомоги виплачені в повному обсязі без заборгованостей. 

Житлові субсидії по області отримують 73,5 тис. сімей, сума нарахувань з початку 2013 року складає 65,6 млн. грн. Поточна заборгованість – 6,6 млн. грн.

За звітний період у Вінницькій області зареєстровано зменшення коефіцієнту народжуваності з 8,4%о до 7,5% та сталу динаміку показника загальної смертності (в межах 15,69% проти 15,46% у 2012 році). 

Станом на 01.01.2014 року відремонтовано 895 закладів, в тому числі 209 амбулаторії та 686 ФАПів , на загальну суму 62,8 млн. грн.

Забезпечення сімейної медицини санітарним автотранспортом значно наблизила надання первинної медичної допомоги до населення.

У 2013 році для Центрів первинної медико-санітарної допомоги отримано 95 автомобілів  та 8  скутерів на суму 6,6 млн.грн. Оснащеність закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, збільшилась з 58 % у 2010 році до 85,2% у 2013 році.

В поточному році в закладах охорони здоров'я вторинного рівня проведено ремонтні роботи на суму 24,2 млн. грн., що на 6,0 млн.грн. більше, ніж у 2012 році.

У поточному році відкрито новозбудоване приміщення Центру екстреної медичної допомоги, на будівництво якого використано коштів в сумі 5,5 млн. грн. За кошти обласного бюджету закуплено 4 санітарних автомобіля для обслуговування неекстрених викликів та за кошти державного бюджету - 40 автомобілів швидкої медичної допомоги, автомобілі обладнанні найсучаснішим реанімаційним обладнанням. 

Забезпеченість у 2013 році санітарним автотранспортом склала 162 автомобілі, разом з тим ще 95 автомобілів із них потребують заміни. В 2013 році із обласного бюджету виділено 1,5 млн. грн. на придбання санітарного транспорту для швидкої медичної допомоги. Протягом 2013 року лікувально-профілактичними закладами області за рахунок коштів обласного бюджету отримано медикаментів та виробів медичного призначення на загальну суму 73914,1 тис.грн., в тому числі вироби медичного призначення – на суму 11229,2 тис.грн. [3]

У кожному районі йде активний процес формування освітніх округів, їх уже сформовано 157. Розроблено карти освітніх округів, до них входить 617  загальноосвітніх навчальних закладів, біля 68 тисяч учнів (44% від загальної кількості), забезпечено функціонування 143 з них. Протягом 2013 року організованим підвезенням до місць навчання забезпечено  14073 учні (99,6%). За кошти місцевих бюджетів у 2013 році придбано 3 шкільних автобуси, державного бюджету – 46. Усіма видами харчування охоплено 146,3 тис. учнів (98,6 %). Всього використано на зміцнення матеріально-технічної бази в 2013 році у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах області з усіх джерел фінансування – 220,5 млн.  грн., у тому числі: бюджетних –  62,7 млн. грн., позабюджетних – 157,8 млн. грн.[3].

Уточнений план асигнувань  галузі культури області станом на 01.01.2014 року складає 317 млн. 438,4 тис. грн.

Протягом 12 місяців 2013 року культурно-мистецькими та навчальними закладами  освоєно бюджетних асигнувань  на загальну суму  301 млн. 116,6 тис. грн. бюджетних коштів, що складає 94,9% від запланованої річної суми асигнувань,  проведено капітальні та поточні ремонти на 638 об’єктах закладів культури області на загальну суму 54 млн. 556,5 тис.грн.  Від  надання  платних  послуг  населенню, оренди приміщень та інших  позабюджетних   надходжень за оперативними даними закладами отримано 19 млн. 248,9 тис. грн., що на 10 % більше відповідного періоду минулого року[3]. 

Здійснено значний обсяг робіт із благоустрою прилеглих територій: облаштування тротуарною плиткою, встановлення парканів, висадження зелених насаджень. Вартість виконаних робіт становить 3 млн. 955,0 тис. грн. 

Якість надання соціальних послуг залежить від показників розвитку соціальної сфери та застосуванню новітніх технологій. Покращення стану соціальної сфери, можливе при систематизованому прогнозуванню соціальних показників. При цьому, потрібно передбачати розміри джерел фінансування та подальше їх ефективне використання. 

Для розвитку соціальної сфери та надання достатнього обсягу даних послуг необхідно розробити ефективний міжбюджетний перерозподіл коштів, враховувати рівень доходів населення і тих, хто надає соціальні послуги, що призвело б до заохочення та підвищення продуктивності праці в даній сфері і в подальшому вдосконалило б соціальні стандарти, затверджуючи їх у нормативних актах, застосовувати зарубіжний досвід підтримки розвитку соціальної сфери.




Список використаної літератури:

1. Аналітична довідка за 2014 рік щодо економічного розвитку Вінницької області. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.vinrada.gov.ua /socialno-ekonomichne_stanovishe_oblasti.htm.

2. Голубцова Я. К. Якість фінансування соціальної сфери в Україні [Електронний ресурс] / Я. К. Голубцова // Управління розвитком. - 2014. - № 4. - С. 144-147. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Uproz_2014_4_62.pdf

3. Звіт про стан справ у Вінницькій області за 2013 рік.[Електронний ресурс]. Режим доступу:  www.vinrada.gov.ua/upload/files/Raznoe/Zvit.doc.

4. Калініченко О. О. Прогнозування та розвиток основних параметрів соціальної сфери України в сучасних умовах [Електронний ресурс] / О. О. Калініченко. // Економіка. Управління. Інновації. - 2014. - № 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2014_1_45.pdf

5. Мамонова Г.В. Ефективність використання бюджетних коштів на розвиток соціальної сфери [Електронний ресурс] /Г.В. Мамонова, І.Г. Канцур // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія економіка. -2014.-Випуск 3 (44). С. 95-99.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДЕЯКІ АСПЕКТИ СУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ ОПЕРАЦІЙНИХ ВИТРАТ ПІДПРИЄМСТВА
21.09.2015 17:17
ВИКОРИСТАННЯ ВИПАДКОВИХ МАРКІВСЬКИХ ПРОЦЕСІВ В ПРОГНОЗУВАННІ ПОВЕДІНКИ ПОТЕНЦІЙНИХ ВКЛАДНИКІВ
07.10.2015 13:17
ЕКОНОМЕТРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ МІЖ КУРСОМ ДОЛАРА ТА МАКРОЕКОНОМІЧНИМИ ФАКТОРАМИ НА ВАЛЮТНОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
07.10.2015 11:18




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.553 сек. / Mysql: 1367 (0.48 сек.)