|
|
|
ІНСТРЕМЕНТАРІЙ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ АУТСОРСИНГУ
|
17.02.2012 18:14 |
Автор: Царенко Оксана В’ячеславівна, доктор економічних наук, професор, зав. кафедри обліку і аудиту Академії муніципального управління, м. Київ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Особливої уваги заслуговує провадження процедур з аутсорсингу для формування та реалізації політики економічного зростання підприємства та технологій консолідації зусиль і засобів залучення наявних резервів тощо. Недостатньо уваги приділено галузевим особливостям здійснення аутсорсингових операцій, механізму аутсорсингу, якій передбачає взаємодію із зовнішнім середовищем та спрямований на ефективне функціонування та розвиток підприємств. Аутсорсинг є самостійним економічним поняттям, що реалізується як інструмент управління підприємством на різних рівнях менеджменту. Його практичне застосування почалося відносно нещодавно, проте постійно поширюється, що пов’язане в першу чергу з тим, що даний інструмент дозволяє комплексно та гнучко управляти підприємством, створює для нього ряд переваг, збільшує конкурентоспроможність, тощо. Доведено, що аутсорсинг звільняє підприємство від виконавця завдань, для яких необхідно створювати власні внутрішні підрозділи. Тому аутсорсинг розділяють як сучасну модель підприємництва, яка забезпечує додаткові конкурентні переваги. Головним джерелом цих переваг є використання матеріальних та нематеріальних ресурсів інших підприємств для досягнення успіху на ринку. Узагальнення літературних джерел дає можливість зробити висновок, що в сучасній теорії поняття «аутсорсинг» розглядається науковцями і практиками як цілеспрямоване виділення окремих бізнес процесів та передача їх реалізації на договірній основі іншим організаціям, що спеціалізуються у конкретній області й мають відповідний досвід, знання, технічні засоби. Зміст аутсорсингу зводиться до можливості зосередити всі ресурси на тому виді діяльності, який є основним для підприємства, і передати інші (підтримуючі, супутні) функції надійному і професійному партнеру, який виконає їх краще [1]. Отже, услід за рішенням про необхідність впровадження у господарську діяльність організації аутсорсингу, потрібно визначити, якого виду це співробітництво мусить бути [2]. Переважно підприємства, що застосовують аутсорсинг, розробляють власні форми і моделі Результати дослідження доводять, що кожне керівництво може підібрати оптимальний вид аутсорсингу відповідно до розмірів, потреб та потенціалу підприємства. Основні моделі аутсорсингу, які може використовувати підприємство, залежать від рішення його керівництва про вид, який вони обирали для передачі фірмі – аутсорсеру. Можна виділити найбільш поширені моделі аутсорсингу: традиційний аутсорсинг; спільний аутсорсинг; аутсорсинг з метою реорганізації мережі бізнес-процесів [3]. Таким чином, сьогодні ухвалення рішення про використання аутсорсингу може значно підвищити ефективність діяльності підприємства. На даний момент ринок аутсорсингових послуг в Україні знаходиться на етапі активного розвитку, що дає можливість підприємствам скоротити в два-три рази витрати; сконцентруватися на розвитку підприємства, не витрачаючи при цьому час на контроль функціонування бізнес-процесів; отримувати якісні послуги команди фахівців у різних сферах діяльності; використовувати в діяльності свого підприємства інноваційні технології ведення бізнесу.
Список використаної літератури: 1. Аутсорсинг. Вимушена необхідність // [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://texnoonline.com.ua/archives/52 2. Бабій М.А. Аутсорсинг, як нова концепція ведення бізнесу / М.А. Бабій // Зовнішня торгівля: права та економіка. – 2007. – №6. – 57с. 3. Бравар Жан Луи, Морган Роберт «Эффективный аутсорсинг», перевод с англ., В.А. Денисова. –Днепропетровск, «Баланс Бизнес Букс». – 2007 г. – 251 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|