:: ECONOMY :: УДОСКОНАЛЕННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ :: ECONOMY :: УДОСКОНАЛЕННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ
:: ECONOMY :: УДОСКОНАЛЕННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

УДОСКОНАЛЕННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ

 
07.12.2010 12:42
Автор: Коваль Олена Леонідівна, старший викладач Сєвєродонецького відділення Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]

Ігнорування проблеми мотивації праці в Україні привело до важких наслідків: загостренню економічної кризи, падінню рівня життя, знищенню відносин  до праці, як до цінності, погіршенню якості трудового потенціалу, масової дискваліфікації кадрів і росту напруженості на ринку праці.
Для досягнення економічної й соціальної результативності праці персоналу підприємств необхідно істотно переглянути форми спонукання до праці, відмовитися від застарілих форм роботи з кадрами. Управління працею - це система взаємозалежних функцій (планування, організація, мотивація, контроль), серед яких окреме місце приділяється трудовій мотивації, тобто  спонуканню до ефективної праці.
Мотивація (від греч. motіf, від лат. moveo - рухаю) являє собою зовнішнє або внутрішнє спонукання економічного суб'єкта до діяльності в ім'я досягнення певних цілей, наявності інтересу до такої діяльності й способів її ініціювання, спонукання [5, с. 576].
Основними завданнями мотивації є:
1. Формування в кожного співробітника розуміння сутності й значення мотивації в процесі праці.
2.Навчання персоналу й керівників психологічним основам внутріфірмового спілкування.
3.Формування в кожного керівника демократичних підходів до управління персоналом з використанням сучасних методів мотивації.
Сучасна модель управління підприємством повинна включати механізм ефективної трудової мотивації, який дозволив би сполучати стратегічну мету підприємства з потребами й інтересами працівників, пов'язуючи різні форми стимулювання зі складністю й результативністю праці, об'єктивно оцінюючи працездатність, знання, досвід, можливості працівників, створюючи умови реалізації й розвитку трудового потенціалу персоналу, систему гнучкої адаптації працівників до кон'юнктури ринку, наближаючи інтереси підприємства до інтересів працівника й навпаки.
Система економічного стимулювання персоналу підприємства повинна відповідати стратегії підприємства, безпосередньо залежати від результатів роботи, повноважень і значення роботи, відповідати очікуванням персоналу, ураховувати індивідуальні якості працівника, мати гнучкість і можливість вдосконалення з урахуванням факторів внутрішнього й зовнішнього середовища, відрізнятися комплексністю й виваженістю.
Важливим елементом системи стимулювання праці також повинна стати переатестація всіх без винятку працівників на основі заповнення й аналізу спеціальних перевірочних анкет - так званих чеків-аркушів (check-lіst - англ.), тобто  переліку стандартних перевірочних питань, які відображають всі основні вимоги до персоналу. Анкета повинна заповнюватися на кожного працівника його безпосереднім керівником, який враховує також думку колег і підлеглих аттестуемого. Зафіксовані в анкеті характеристики співробітника оцінюються певною кількістю балів, потім визначається інтегральний оціночний показник, на основі якого й повинен бути встановлений рівень його професійної значимості й корисності для підприємства. Можливі оцінки діляться на п'ять рівнів значимості, відповідно до  яких і приймаються рішення по оплаті праці працівника  і застосуванню інших мір стимулювання.
У якості мір винагороди працівників можуть застосовуватися такі, як надання путівок на відпочинок за рахунок підприємства, оплата занять спортом, відвідувань басейну.
Як  економічне стимулювання підприємством також повинна використовуватися участь у прибутках (на підставі наявних виплат або поширення на пільгових умовах акцій підприємства). Ця форма матеріального заохочення стимулює ініціативу працівників, допомагає об'єднати особисті цілі співробітника й мету підприємства, сформувати єдину команду.
Наступним елементом системи економічного стимулювання повинні стати різні види пільг. Вони можуть значно впливати на реальний розмір матеріальної винагороди. Відповідно до  вітчизняної й світової практики працівники можуть мати наступні пільги:
 надання пільгових позик;
 надання додатково оплачуваної відпустки, безкоштовних путівок;
 оплата проїзду, харчування, лікування, відпочинку, навчання, проживання;
 безкоштовні юридичні послуги;
 страхування (життя, здоров'я й т.п.);
 оплата придбання житла, машин і т.п.
Рекомендується на підприємстві практикувати залучення персоналу до рішення питань удосконалення виробництва шляхом колегіальної розробки рекомендацій. При введенні змін у виробництво й для здійснення контролю за цим процесом необхідно створити експертну групу, у яку повинні ввійти провідні спеціалісти підприємства. Ця група й буде визначати ефективність змін.
Впровадження моделі вдосконалювання мотиваційних систем дозволить досягти наступних результатів:
В області оплати праці:
 погодити матеріальне заохочення працівника з його внеском у кінцевий результат;
 підвищити гнучкість і розмаїтість форм матеріальної винагороди працівників, у першу чергу за рахунок розвитку системи додаткових пільг;
збільшити частку непрямих компенсацій і нетрадиційних винагород.
В області оцінки праці:
 збільшити роль лінійних підрозділів в оцінці своїх підлеглих;
підвищити рівень об'єктивності оцінки працівників на основі комплексу методичних засобів;
підвищити стимулюючу роль оцінки персоналу.
У сфері із праці:
підвищити якість роботи персоналу;
збільшити відповідальність працівників не тільки за індивідуальні, але й групові результати праці;
підвищити ініціативність працівників, розвиток змагальності як між ними, так і між підрозділами підприємства.
Запропонований механізм мотивації праці буде стимулювати цілеспрямовану трудову діяльність і забезпечувати задоволення потреб працівників по мірі досягнення стратегії підприємства.
 
Список використаної літератури:
1. Басовский Л.Е. Менеджмент: Учеб. пособие /Л.Е. Басовский. – М.: ИНФРА-М, 2003. -211 с.
2. Завіновська Г.Т. Економіка праці: Навчальний посібник. –К.: КНЕУ, 2000. –200 с.
3. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – 3-тє вид.доп. і перероб. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», «Інтелект  -Захід», 2007. – 384 с.
4. Мескон М. И др. Основы менеджмента/Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. – М.: Дело, 1992. –702 с.
5. Стадник В. В., Йохна М. А. Менеджмент. Посібник. - К.: Академвидав, 2003. – 210 с.
6. Сухарський В.С. Менеджмент: теорія, методологія, практика. – Тернопіль: Астон, 2002. – 315 с.


e-mail: elkoval2010@yandex.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕНЕДЖМЕНТ ЗНАННЯМИ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ
30.11.2010 20:39
БІОВОДЕНЬ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2010 16:15
МОДЕЛІ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ
25.11.2010 18:16
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ЗЕРНОВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
21.11.2010 13:17
ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЧИННИКІВ НА СОБІВАРТІСТЬ ПРОДКУЦІЇ
19.11.2010 13:22
ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА
13.11.2010 10:07
РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У МОЛОКОПРОДУКТОВІЙ ГАЛУЗІ
12.11.2010 09:31
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ АГРОФОРМУВАНЬ В СУЧАСНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ
10.11.2010 13:08
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ УКРАЇНИ
10.11.2010 12:58
ВПЛИВ ВНУТРІШНІХ ТА ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ НА ВИБІР МЕТОДІВ НАРАХУВАННЯ АМОРТИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ПІДПРИЄМСТВ
09.12.2010 10:26




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.130 сек. / Mysql: 1396 (0.099 сек.)