Якість – комплексне поняття, що характеризує ефективність усіх сторін діяльності: розробка стратегії, організація виробництва, маркетинг і ін. Найважливішою складовою всієї системи якості є якість продукції [1]. У свою чергу якість продукції є складовою і наслідком якості роботи. Тут безпосередньо оцінюється якість придатної продукції, думка споживача, аналізуються рекламації. Формування якості продукції починається на стадії її проектування. У фазі дослідження розробляють технічні та економічні принципи, створюють функціональні зразки (моделі). Після цього створюють основу виробничої документації і дослідний зразок. На стадії конструктивно-технологічних робіт підготовляють впровадження виробу у виробництво [2]. Важливими властивостями для оцінки якості є [3]: - технічний рівень, що відбиває матеріалізацію в продукції; - естетичний рівень, що характеризується комплексом властивостей, пов'язаних з естетичними відчуттями і поглядами; - технічна якість, що припускає гармонічне ув'язування передбачуваних і фактичних споживчих властивостей в експлуатації виробу. З розвитком науково-технічного прогресу, наслідком якого стала автоматизація виробництва, з'явилися автоматичні пристрої для управління складним устаткуванням й іншими системами. Виникло поняття «надійність». Таким чином, поняття якості постійно розвивалося та уточнювалося. У зв'язку з необхідністю контролю якості були розроблені методи збору, обробки та аналізу інформації про якість. Стан справ в області управління якістю для підприємств України не можна визначити як задовільний. Розвиток експортних відносин показує, що продукція вітчизняних підприємств є неконкурентоспроможною на світовому ринку саме за якістю. У цьому зв'язку набуває особливого значення проблема розробки та впровадження дійових методів управління витратами на забезпечення якості продукції Для свого подальшого існування та виживання за кризових умов підприємство має наступні альтернативи : 1. Стратегія 1. Нічого нового не розпочинати, тобто вести бізнес як звичайно, як склалося історично. 2. Стратегія 2. Розробити короткострокову програму збільшення прибутку при загальному зниженні витрат. 3. Стратегія 3. Впровадити загальне управління якістю. 4. Стратегія 4. Зробити радикальний редизайн і реінжиніринг бізнес-процесів (бізнесу), створивши гнучке підприємство, що миттєво реагує на зміни зовнішнього середовища. Отже, основним завданням підприємства за будь-яких умов в економіці є розробка такої стратегії управління, яка дозволить ефективно розподіляти обмежені фінансові ресурси між пріоритетними напрямками управління якістю продукції з метою її підвищення і одночасної мінімізації витрат.
Список використаної літератури: 1. Агєєв Є. Я. Управління якістю: навч.-метод. посібник для самостійної роботи по вивч. дисципліни. - Львів: Новий Світ-2000, 2009. – 240 с. 2. Топольник В. Г., Котляр М. А. Сертифікація і управління якістю: Навч. посібник / М-во освіти і науки України, Львів: Магнолія-2006, 2009. – 3. Іващенко О.В., Алфер'єва І.О. Складові управління якістю продукції // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2007. – № 1. –С. 130-132.
e-mail: kukuska-leska@yandex.ru |