:: ECONOMY :: СТРАТЕГІЇ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ КРИЗИ :: ECONOMY :: СТРАТЕГІЇ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ КРИЗИ
:: ECONOMY :: СТРАТЕГІЇ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ КРИЗИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СТРАТЕГІЇ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ КРИЗИ

 
07.12.2010 21:16
Автор: Шляга Ольга Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємства Запорізької державної інженерної академії
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]

Глобальна криза ставить керівників компаній у нові, екстремальні умови. У таких умовах головним завданням керівників компаній стає не примноження капіталу, не розширення ринків збуту, не освоєння нових технологічних ліній тощо, а перш за все – виживання в цих складних умовах.
Відтак, криза привела до зміни задач, що постають перед вітчизняними компаніями: замість питання, як збільшити та примножити, керівники компаній стурбовані питанням, як зберегти. Ситуація для багатьох керівників є не достатньо прозорою та ясною, і це тільки погіршує положення речей. Першими «жертвами» боротьби вітчизняних компаній з витратами стають зазвичай персонал, непрофільні витрати та інвестиційні плани. На жаль, поки що значна частина компаній робить однакову помилку: урізує те, що помітніше всього, не думаючи ні про ефективність, ні про майбутнє.
З огляду на це, вбачаємо досить корисним проаналізувати та обґрунтувати вибір стратегії компанії в умовах глобальної кризи для успішного подолання ними «чорної смуги».
На нашу думку, основними стратегіями «виживання» компаній в умовах глобальної кризи можуть бути наступні:
1. Стратегія скорочення витрат.
Застосовуючи таку стратегію, головним є обдумане скорочення витрат. У паніці керівництво компаній може припуститися двох небажаних помилок: по-перше, скорочуються невеликі, але помітні статті витрат, наприклад, пов’язані з іміджем компанії, що відразу ж посилає негативний сигнал ринкові про стан компанії; по-друге, бездумна боротьба з витратами завдає шкоди самому бізнесові.
Скорочення витрат в умовах паніки – задача непроста, до якої варто підійти дуже обдумано. Тому, головним принципом при скороченні витрат має бути такий: воно не повинно позначатися на основному бізнесі компанії і створювати паніку в трудовому колективі.
2. Стратегія відмови від усього зайвого.
В умовах глобальної кризи необхідно спрямувати усі зусилля на основні аспекти підтримки та розвитку бізнесу компанії та спробувати віднести на другий план та у разі потреби «заморозити» серйозні проекти, розроблені в більш позитивних макроекономічних умовах.
В складних економічних умовах для багатьох компаній більш доцільним виявляється припинення просування продуктів, на які ще кілька місяців тому був зроблений основний акцент, задля зниження ризиків для розвитку бізнесу. Окрім того, вміння своєчасно призупинити перспективний проект, задуманий на початку року, стане запорукою збереження сил і готівки компанії.
3. Стратегія «бойової готовності».
В жорстких економічних умовах розумним є впровадження в компанії принципів керування в умовах невизначеності для повсякчасної підтримки операційної ефективності бізнесу.
В умовах, коли важко передбачити подальший хід розвитку подій, а тим більше передбачити кінцеві результати діяльності, потрібно бути готовим до усього. З огляду на це, доцільним буде улаштовування виїзних мозкових штурмів компаніями для прийняття стратегічних рішень; створення антикризових штабів; розробка декількох варіантів стратегій, що враховували б основні сценарії розвитку кризи в галузі тощо. Тому готовність швидко реагувати в умовах кризи стає важливою конкурентною перевагою.
4. Стратегія заробітку на кризі.
Не кожен керівник чи керівництво компанії може вигідно використовувати короткострокові можливості. Однак, якщо керівництво компанії почуває себе досить впевнено та має підстави вважати себе кращими у галузі в цілому, то криза дає компанії шанс поліпшити власне положення.
Багато компаній збираються не просто пережити кризу, але і вийти з неї більш сильними, ніж колись. Для цього у ряду галузей є достатньо підстав, зокрема, для компаній, які займаються інформаційними технологіями, криза відкриває додаткові можливості: аутсорсинг завжди постає на порядку денному у великих компаніях, коли ринок падає, а передача ІТ-задач на аутсорсинг гарантує клієнтам до 70% скорочення витрат, що зараз може викликати бум на цей вид послуг.
Окрім того, криза дає шанс зробити те, чого не було можливості зробити в спокійних умовах: реструктуризувати компанію без побоювання викликати невдоволення колективу або зробити недружнє поглинання конкурента.
5. Стратегія співпраці з колективом.
Колектив компанії є його безцінним капіталом, для його збереження варто навчитися керувати чеканнями і настроями персоналу.
Вітчизняні компанії ще тільки вчаться пояснювати трудовим колективам свою кадрову політику. Поки ж пояснення зводяться до мінімуму, підприємці як вогню бояться слова «звільнення», а рішення «про оптимізацію чисельності персоналу» сприймаються вкрай гостро та з високим ступенем недовіри, оскільки звільнення без виразних пояснень породжують слухи про нестабільну ситуацію в компанії. Відтак, незважаючи на тотальну недостачу часу і загальну нервозність в умовах кризи, говорити з колективом необхідно для уникнення ситуації відсутності інформації та зародження стресу.
6. Стратегія сприйняття реальності.
Завжди необхідно залишатися хоча б трохи реалістом. Криза не назавжди. При цьому слід пам’ятати: на тлі загальної паніки більшість компаній програє, але меншість – перемагає. Саме криза є гарним приводом виявитися в переможниках.
Якщо ваша фірма розвивалася винятково на позикові засоби і не має суттєвої фінансової підтримки, варто чітко усвідомлювати, що кризу вам буде пережити принаймні важко, якщо не сказати, що не можливо. Скоріше за все, вам доведеться обирати між продажем бізнесу з непропорційно великим дисконтом та його ліквідацією, причому вибирати треба швидко.
Готувати бізнес до продажу потрібно заздалегідь. Час поглинань наступить зовсім незабаром. Компанії, що зуміли нагромадити серйозні запаси ліквідності, готуються приступити до скупки своїх менш щасливих конкурентів або партнерів. Думки про те, коли саме наступить «час поглинання», розходяться: одні розраховують приступити до придбання активів через два-три місяця, інші мають намір виждати півроку.
Якщо ж ваша організація твердо має намір пережити кризу, то особливу увагу варто приділити клієнтам. У такій ситуації збереження лояльних клієнтів та ринку взагалі може виявитися не тією статтею витрат, на якій варто заощаджувати.
Таким чином, криза привела до зміни пріоритетів та задач, що постають перед вітчизняними компаніями. В умовах глобальної кризи керівники компаній стурбовані перш за все питанням, як зберегти, замість питання, як збільшити та примножити. У зв’язку з цим, керівництву компаній необхідно принаймні уявляти імовірні сценарії розвитку подій в умовах кризових ситуацій та можливі напрямки здійснення заходів для забезпечення нормального режиму роботи компанії. Дотримання однієї із запропонованих стратегій в умовах глобальної кризи допоможе компаніям залишатися в стані життєздатності та продовжувати свою діяльність в майбутньому.
Також досить актуальними у цьому зв’язку вважаємо поради щодо того, яким чином слід поводитися компаніям під час глобальної фінансової кризи. Ключові антикризові поради полягають у наступному: рахуйте готівку, а не прибуток; будьте безжалісними в контролі за витратами; оцінюйте клієнтів та постачальників; підвищуйте свій податковий ІQ; переглядайте плани з інвестицій в основний капітал; знаходьтеся в «дружніх» стосунках з банками та іншими фінансовими установами; думайте над альтернативними варіантами фінансування; стежте за розпродажами; захистіть власний добробут;  продумайте найгірший сценарій розвитку вашого бізнесу.


e-mail: sh_ov@list.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕНЕДЖМЕНТ ЗНАННЯМИ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ
30.11.2010 20:39
БІОВОДЕНЬ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2010 16:15
МОДЕЛІ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ
25.11.2010 18:16
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ЗЕРНОВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
21.11.2010 13:17
ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЧИННИКІВ НА СОБІВАРТІСТЬ ПРОДКУЦІЇ
19.11.2010 13:22
ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА
13.11.2010 10:07
РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У МОЛОКОПРОДУКТОВІЙ ГАЛУЗІ
12.11.2010 09:31
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ АГРОФОРМУВАНЬ В СУЧАСНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ
10.11.2010 13:08
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ УКРАЇНИ
10.11.2010 12:58
ВПЛИВ ВНУТРІШНІХ ТА ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ НА ВИБІР МЕТОДІВ НАРАХУВАННЯ АМОРТИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ПІДПРИЄМСТВ
09.12.2010 10:26




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.406 сек. / Mysql: 1396 (0.338 сек.)