:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ЛІСОПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ЛІСОПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ЛІСОПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ЛІСОПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА

 
05.12.2010 15:26
Автор: Овчарук Вадим Володимирович, керівник філії НКЦ, НУ "Львівська політехніка", м. Хмельницький, Вороновська Марта Миколаївна, асистент кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка»
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]

Під конкурентоспроможністю підприємств лісопромислового виробництва розуміють їх реальну чи потенційну здатність випускати конкурентоспроможну продукцію і тим самим забезпечувати захист своїх інвестицій та отримувати доходи від них, гарантуючи при цьому відтворення лісових ресурсів, а також їх охорону та збереження на зовнішньому ринку [1]. Дослідження діяльності підприємств галузі у останні роки свідчить про зменшення їх конкурентоспроможності. Зокрема, у галузі спостерігаються від’ємні темпи приросту обсягів реалізації (зовнішньоекономічної діяльності), перевищення цін на матеріали над цінами на кінцевий продукт діяльності підприємств, нерозвиненість інфраструктури галузі, що вимагає формування, лісогосподарських доріг для забезпечення екологізації технологій деревообробки, впровадження програми по енергозбереженню тощо.
Зважаючи на те, що основними категоріями, які визначають конкурентоспроможність підприємств вважаються їх стратегічний потенціал та конкурентні переваги, підприємствам лісопромислового виробництва слід приділити увагу формуванню конкурентних переваг як переваг над конкурентами у економічній, організаційній, технологічній сферах діяльності, які можуть бути виміряні відповідними показниками [3, с.108]. Для цього можуть бути застосовані існуючі методики формування конкурентних переваг. Проте їх  слід удосконалити, враховуючи особливості підприємств лісопромислового виробництва.
Згідно однієї із методик [4, с.286], формування конкурентних переваг передбачає чотири етапи: підготовчий, проектний, впровадження нових конкурентних переваг, аналізування результатів впровадження нових конкурентних переваг. На підготовчому етапі повинен відбуватись аналіз необхідної для формування нових конкурентних переваг інформації (цю інформацію можливо отримати у результаті моніторингу), виявлення нових конкурентних переваг на основі здійсненого аналізування та його порівняння із можливостями підприємства, обґрунтування рішення про формування конкурентних переваг. Проектний етап формування конкурентних переваг передбачає обґрунтування вимог до конкурентної переваги, розроблення проекту нової конкурентної переваги, оцінювання потенційної ефективності обраної конкурентної переваги. При відповідності усім поставленим вимогам відбувається наступний етап – впровадження конкурентної переваги. На останньому етапі визначаються результати від реалізації конкурентної переваги, здійснюється аналізування отриманих результатів із плановими.
Підприємствам лісопромислового виробництва при формуванні конкурентних переваг слід звернути увагу на такі екологічні аспекти як оздоровлення, реконструкцію і збереження лісів, додаткове залучення у господарський обіг ресурсів деревини тощо. Ці аспекти повинні бути відображені у послідовності етапів формування конкурентних переваг.
Загалом, при формуванні конкурентних переваг нами рекомендовані розглянуті вище етапи їх розробки (підготовчий, проектний, впровадження нових конкурентних переваг, аналізування результатів впровадження нових конкурентних переваг). Однак, на нашу думку, приступаючи до формування конкурентних переваг, керівництво уже прийняло рішення про доцільність такого заходу. Тому, на підготовчому етапі формування конкурентних переваг слід здійснити інформаційне забезпечення формування конкурентних переваг, виявлення альтернативних варіантів формування конкурентних переваг, здійснити оцінювання їх відповідності вимогам підприємства та узаконення альтернативи (вибір найкращого із альтернативних варіантів формування конкурентних переваг).
Проектним етапом формування стратегічних карт, на нашу думку, доцільно передбачити встановлення вимог до формування конкурентних переваг, розроблення нових конкурентних переваг та оцінювання відповідності сформованих конкурентних переваг визначеним вимогам. Вимогами до формування конкурентних переваг підприємств лісопромислового виробництва нами визначено: відповідність стратегії та можливостям лісопромислового підприємства, здатність забезпечити ефективну роботу підприємства, стійкість, екологічність. Оцінювання відповідності конкурентних переваг встановленим вимогам рекомендовано здійснювати експертним шляхом.
Оскільки кожній із базових конкурентних стратегій підприємства притаманний перший набір конкурентних переваг, одна і та сама конкурентна перевага може сприяти реалізації однієї стратегії та перешкоджати іншій. Це визначає необхідність оцінювання конкурентної переваги за відповідністю стратегії і можливостям підприємств. Те саме зауваження стосується і можливості забезпечити ефективну роботу підприємства, використовуючи конкурентну перевагу. Стійкість конкурентної переваги є необхідним елементом її формування. Для реалізації стратегії підприємства слід підтримувати найбільш стійкі та ефективні конкурентні переваги. Під екологічністю конкурентної переваги підприємств лісопромислового виробництва нами розуміється сприяння екологізації підприємств галузі, першочерговим завданням якої є формування інфраструктури галузі – лісопромислових доріг [5].
З огляду на те, що проектний етап передбачає оцінювання відповідності конкурентної переваги встановленим вимогам для підприємств лісопромислового виробництва, завершальним етапом упущено момент оцінювання конкурентних переваг. Проте, цим етапом передбачено впровадження, використання та підтримку конкурентних переваг. Якщо використання конкурентних переваг перестає бути доцільним, слід повернутись до підготовчого етапу та здійснювати формування нових конкурентних переваг, використовуючи сформовані рекомендації.
Отже, для формування конкурентних переваг підприємствам лісопромислового виробництва слід у процесі їх розроблення здійснювати їх оцінювання експертним шляхом за критеріями: відповідності стратегії та можливостям лісопромислового підприємства, здатності забезпечити ефективну роботу підприємства, стійкості, екологічності. Останній пункт включає сприяння екологізації підприємств галузі.


Список використаної літератури:
1. Овчарук В.В. Аналіз конкурентоспроможності лісогосподарських підприємств хмельницької області / В.В. Овчарук// Вісник НЛТУ України – 2008. - № 18 (9). – С. 239-243., 2. Підсумки роботи підприємств Держкомлісгоспу України у 2007р., 3. Азов Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. – М: ОАО «Тип «НОВОСТИ», 2000. – 256 с., 4. Іванов Ю.Б., Орлова О.Ю. Конкурентні переваги підприємства: оцінка, формування та розвиток: монографія. – Х. ВД «Інжек», 2008. – 352 с. Укр. мова, 5. Бюлетень аналізу ринку лісопродукції. – №2. – К.: Державне підприємство «Український інформаційно-координаційний центр аналізу ринку лісопродукції», 2008. – 43 с.


e-mail: marta_tomych@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕНЕДЖМЕНТ ЗНАННЯМИ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ
30.11.2010 20:39
БІОВОДЕНЬ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2010 16:15
МОДЕЛІ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ
25.11.2010 18:16
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ЗЕРНОВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
21.11.2010 13:17
ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЧИННИКІВ НА СОБІВАРТІСТЬ ПРОДКУЦІЇ
19.11.2010 13:22
ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА
13.11.2010 10:07
РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У МОЛОКОПРОДУКТОВІЙ ГАЛУЗІ
12.11.2010 09:31
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ АГРОФОРМУВАНЬ В СУЧАСНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ
10.11.2010 13:08
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ УКРАЇНИ
10.11.2010 12:58
ВПЛИВ ВНУТРІШНІХ ТА ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ НА ВИБІР МЕТОДІВ НАРАХУВАННЯ АМОРТИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ПІДПРИЄМСТВ
09.12.2010 10:26




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.276 сек. / Mysql: 1396 (0.214 сек.)