:: ECONOMY :: ЗАВДАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА 2022-2032 РОКИ :: ECONOMY :: ЗАВДАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА 2022-2032 РОКИ
:: ECONOMY :: ЗАВДАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА 2022-2032 РОКИ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 47

Термін подання матеріалів

16 грудня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗАВДАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА 2022-2032 РОКИ

 
17.11.2025 11:19
Автор: Ворсовський Олексій Леонідович, кандидат економічних наук, асистент кафедри хімії, технології ліків та фармацевтичного управління, ПВНЗ "Київський медичний університет"
[3. Педагогічні науки;]

Для кожної країни освіта, у тому числі вища освіта, є важливим чинником її розвитку та економічного зростання.

Кабінет Міністрів України розпорядженням № 286-р від  23.02.2022 схвалив Стратегію розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки.

Для досягнення мети зазначеної Стратегії визначені стратегічні, операційні цілі та завдання.

Цією Стратегією передбачені 5 стратегічних цілей.   

Стратегічна ціль  1. Ефективність управління в системі  вищої освіти, що є соціально відповідальною [1].

Стратегічна ціль 2. Довіра громадян, держави та бізнесу до освітньої, наукової, інноваційної діяльності закладів вищої освіти [1].

Стратегічна ціль 3. Забезпечення якісної освітньо-наукової діяльності, конкурентоспроможної вищої освіти, яка є доступною для різних верств населення [1].

Стратегічна ціль 4. Інтернаціоналізація вищої освіти України [1].

Стратегічна ціль 5. Привабливість закладів вищої освіти для навчання та академічної кар’єри [1].

Зазначена Стратегія передбачає завдання, які спрямовані на виконання вказаних стратегічних цілей та відповідних операційних цілей.

Завдання до стратегічної цілі 1:

- збільшення бюджетного фінансування та вдосконалення формули розподілу за результатами діяльності, включаючи приватні заклади вищої освіти [1];

- впровадження бюджетного співфінансування вищої освіти [1];

- розширення бюджетного кредитування здобуття вищої освіти та освіти дорослих [1];

- модернізація мережі, укрупнення закладів вищої освіти, підтримка дослідницьких університетів [1];

- наділення наглядових рад функціями з нагляду за економічною діяльністю, антикризовий менеджмент та розроблення планів управління змінами [1];

- розвиток освітньої статистики та інформаційних систем для формування і реалізації освітньої політики [1];

- формування системи моніторингу попиту і пропонування фахівців з вищою освітою на ринку праці [1];

- формування пріоритетів підготовки фахівців з вищою освітою, зокрема ІТ-спеціальностей, на основі моніторингу ринку праці [1];

- забезпечення першого робочого місця випускників, які здобули вищу освіту за рахунок бюджетних коштів [1];

- створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та забезпечення розумного пристосування [1];

- ефективне та раціональне природокористування [1];

- посилення спроможності закладів вищої освіти в розвитку їх соціальної сфери [1];

- забезпечення фінансової автономії та майнових прав неприбуткових закладів вищої освіти [1];

- запровадження сталих фондів (ендавментів) [1];

- посилення академічної, організаційної та кадрової автономії закладів вищої освіти, зокрема з урахуванням досягнень, прозорості та результатів моніторингу [1].

Завдання до стратегічної цілі 2:

- розширення сфери застосування зовнішнього незалежного оцінювання, адресного розміщення та проведення конкурсу [1];

- адаптація зовнішнього незалежного оцінювання для особливих категорій        вступників [1];

- запровадження системи професійної діагностики під час вступу та навчання, уникнення гендерних стереотипів [1];

- розвиток інноваційної інфраструктури на базі закладів вищої освіти, сприяння їх інтеграції до регіональних інноваційних екосистем та кластерів Індустрії 4.0 з урахуванням SMART-спеціалізації регіонів [1];

- підготовка та реалізація проекту “Президентський університет” [1];

- цифрова трансформація процесів управління, регулювання та моніторингу в закладах вищої освіти та ефективне використання цифрових (дистанційних) технологій в освітньому процесі [1];

- сприяння проведенню закладами вищої освіти, зокрема, досліджень та консалтингу для бізнесу [1];

- створення умов для розвитку державно-приватного партнерства у сфері вищої    освіти [1];

- визначення режиму оподаткування діяльності неприбуткових закладів вищої освіти в галузі наукових досліджень та розробок [1];

- формування у здобувачів вищої освіти поваги до прав людини, правових норм і суспільного договору [1];

- сприяння розвитку асоціацій випускників закладів вищої освіти як особливого виду громадських об’єднань [1];

- сприяння волонтерству, реалізації соціальних проектів, студентському самоврядуванню [1];

- реагування на факти корупції, дискримінації та академічної недоброчесності [1];

- розроблення стандартизованих цифрових інструментів для вимірювань результатів навчання та перевірки на академічну доброчесність [1];

- запровадження ефективних механізмів виявлення порушень академічної доброчесності та процедур притягнення до академічної відповідальності [1].

Завдання до стратегічної цілі 3:

- підтримка національної та міжнародної академічної мобільності студентів, включаючи направлення на навчання до іноземних університетів [1];

- надання особливої підтримки мешканцям тимчасово окупованих територій, незахищеним та вразливим групам населення [1];

- створення особливих умов для вступників з видатними досягненнями [1];

- гармонізація освітніх та професійних стандартів, залучення бізнесу та професійних спільнот до їх розроблення [1];

- забезпечення прозорого та зрозумілого ліцензування, ефективного контролю за дотриманням ліцензійних умов [1];

- встановлення посилених вимог до “регульованих” спеціальностей, запровадження єдиних державних кваліфікаційних іспитів [1];

- оснащення сучасних базових навчальних лабораторій та передових науково-дослідних лабораторій закладів вищої освіти обладнанням для інформаційних технологій (цифровою інфраструктурою) [1];

- створення сприятливих умов для приватних інвестицій, залучення бізнесу до розвитку інфраструктури та освітнього простору [1];

- будівництво навчальних корпусів і гуртожитків закладів вищої освіти, проведення ремонтних і відновних робіт  [1];

- розвиток систем внутрішнього забезпечення якості як основи для якісної вищої  освіти [1];

- залучення незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти до акредитації та моніторингу діяльності закладів вищої освіти [1];

- створення умов для акредитації іноземними акредитаційними агентствами та агентствами забезпечення якості вищої освіти  [1];

- впровадження результатів наукових досліджень (творчих досягнень) в освітні   програми [1];

- створення умов для участі здобувачів вищої освіти у наукових дослідженнях, в ініціюванні та реалізації інноваційних проектів [1];

- сприяння використанню інноваційних технологій та новітніх засобів навчання в освітньому процесі, розвиток дослідницьких інфраструктур [1].

Завдання до стратегічної цілі 4:

- забезпечення гармонізації структури вищої освіти України відповідно до зобов’язань країн - членів Європейського простору вищої освіти [1];

- розвиток національної системи кваліфікацій, спрощення процедур визнання іноземних освітніх кваліфікацій [1];

- трансформація освіти у секторі безпеки та оборони відповідно до доктринальних підходів та принципів НАТО [1];

- підтримка спільних (подвійних) освітніх програм з університетами, що належать до ТОП-1000 світових рейтингів  [1];

- залучення іноземних викладачів до українських університетів [1];

- відкриття вітчизняного ринку для кращих іноземних університетів [1];

- цифрова трансформація процесу вступу іноземних громадян до закладів вищої освіти України [1];

- створення умов для збалансованої мобільності студентів між Україною та країнами - членами ОЕСР [1];

- працевлаштування в Україні іноземних студентів та учасників програм академічної мобільності [1];

- створення умов для формування міжкультурної свідомості та компетентностей [1];

- набуття здобувачами вищої освіти навичок роботи в багатонаціональних        колективах [1];

- стимулювання вивчення англійської та інших іноземних мов, підвищення вимог щодо володіння ними [1];

- підтримка співпраці між закладами вищої освіти та науково-дослідними установами, участі в реалізації міжнародних наукових проектів і програм, насамперед Європейського Союзу [1];

- підтримка національної та міжнародної академічної мобільності викладачів  [1];

- мотивування викладачів до отримання наукових результатів та наукових публікацій високого рівня, участі в патентно-ліцензійній діяльності [1].

Завдання до стратегічної цілі 5:

- дотримання підходів до студентоцентрованого навчання в організації освітнього процесу [1];

- розширення перехресного вступу, спільних, міждисциплінарних та подвійних програм, дуальної, інших форм здобуття освіти [1];

- розвиток загальних компетентностей, правової культури, рухової активності, спорту, різних студентських змагань [1];

- розвиток програм управлінської підготовки керівного складу та перспективних лідерів закладів вищої освіти (кадровий резерв), тренінгів на підтримку реформ [1];

- підтримка гендерного балансу серед керівного складу закладів вищої освіти [1];

- проведення комунікаційних кампаній для підтримки реформ у системі вищої   освіти [1];

- законодавче забезпечення та розбудова нової системи освіти дорослих, включаючи осіб пенсійного віку [1];

- визнання результатів навчання неформальної та інформальної освіти в системі формальної освіти, підтвердження професійних кваліфікацій [1];

- утворення центрів безоплатного вивчення та поглиблення знань державної мови [1];

- сприяння проведенню наукової та науково-технічної експертизи в закладах вищої освіти [1];

- підтримка інтелектуальних та творчих дискурсів, суспільних ініціатив та проектів [1];

- розвиток аналітичних центрів з публічно важливої тематики на базі закладів вищої освіти [1];

- зниження річного максимального навчального навантаження на одну ставку науково-педагогічного працівника без розширення штату закладів вищої освіти [1];

- надання пільгових кредитів для будівництва житла науково-педагогічним та науковим працівникам [1];

- забезпечення умов для професійного розвитку наукових і науково-педагогічних працівників, зокрема програм постдокторальних досліджень та програм розвитку цифрових компетентностей [1].

Список літератури:

1. Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 286-р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНТЕГРАЦІЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ У СИСТЕМУ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
20.11.2025 15:23
ІНТЕРАКТИВНІ ТА ДОСЛІДНИЦЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ КОМПЛЕКСНОГО ФОРМУВАННЯ КОГНІТИВНИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ
20.11.2025 08:36
МІЖПРЕДМЕТНА ІНТЕГРАЦІЯ ЗМІСТУ ЕКОЛОГО-ПРАВОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ЧЕРЕЗ КОНСТРУКЦІЮ: «ПРИРОДА-ПРАВО-ЛЮДИНА»
20.11.2025 02:19
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ТА ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНОСТІ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ
20.11.2025 02:10
МОТИВАЦІЯ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
20.11.2025 00:19
ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА
19.11.2025 23:16
ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА У СТАНОВЛЕННІ ЛІКАРЯ ОТОЛАРИНГОЛОГА
04.11.2025 14:50




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.196 сек. / Mysql: 1920 (0.162 сек.)