:: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГАЛУЗІ ТА ОСНОВНИХ ВИМОГ СХОВИЩА ДАНИХ ПРОЇЗДІВ МІСЬКОГО ТРАНСПОРТУ :: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГАЛУЗІ ТА ОСНОВНИХ ВИМОГ СХОВИЩА ДАНИХ ПРОЇЗДІВ МІСЬКОГО ТРАНСПОРТУ
:: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГАЛУЗІ ТА ОСНОВНИХ ВИМОГ СХОВИЩА ДАНИХ ПРОЇЗДІВ МІСЬКОГО ТРАНСПОРТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 11



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИЗНАЧЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГАЛУЗІ ТА ОСНОВНИХ ВИМОГ СХОВИЩА ДАНИХ ПРОЇЗДІВ МІСЬКОГО ТРАНСПОРТУ

 
17.04.2024 21:21
Автор: Захаренко Володимир Олександрович, кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерії програмного забезпечення Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
[2. Інформаційні системи і технології;]


Використання баз даних для обліку проїзду у міському транспорті є поширеною та ефективною практикою. Бази даних дозволяють організувати зберігання, управління та обробку інформації про проїзди пасажирів, розклади, тарифи та інші пов'язані дані.

До основних способів використання баз даних для обліку проїзду в міському транспорті належать, наприклад, зберігання інформації про проїзди, коли база даних може містить інформацію про кожен проїзд пасажира, включаючи час, дату, місце посадки та висадки, номер маршруту та інші деталі. У свою чергу застосування сховищ даних ( Data Warehouse ) у базах даних  транспортних систем має ключове значення для оптимізації операцій, аналізу продуктивності та прийняття рішень на основі даних.

Визначення предметної області  проєктуємого сховища даних.

Предметна область сховища  даних проїздів у громадському транспорті зосереджена на зберіганні інформації про проїзди та пов'язані з ними дані в системі громадського транспорту [1]. Це дозволяє відстежувати та керувати проїздами пасажирів, їх оплатою, маршрутами, розкладом та іншими пов'язаними аспектами. Виходячи зі специфіки національного громадського транспорту у великих містах України, основними основними елементами, які можуть бути включені до такого сховища даних, є:

1. Пасажири: Інформація про пасажирів, включаючи унікальні ідентифікатори, контактні дані та можливу іншу персональну інформацію. Це допомагає відстежувати, скільки проїздів робить кожен пасажир.

2. Проїзні квитки: Дані про різні типи квитків та проїзних, їх ціни, терміни дії та умови використання.

3. Тарифи: Інформація щодо різних тарифних планів, включаючи одноразові поїздки, абонементи, знижки для певних категорій пасажирів тощо.

4. Оплата проїзду: Дані про оплату проїзду, включаючи способи оплати, транзакції, історію платежів та підтвердження оплати.

5. Маршрути та розклад: Інформація про різні маршрути громадського транспорту, точки зупинок, графік руху, терміни та інтервали руху маршрутами.

6. Проїзний контроль: Дані про контроль проїзду, перевірки квитків та інші механізми забезпечення оплати проїзду.

7. Системи оплати: Дані про системи оплати проїзду, такі як квиткові автомати, безконтактні картки, мобільні програми тощо.

8. Аналітика та статистика: Збір та аналіз даних для оцінки використання громадського транспорту, прогнозування пасажиропотоку та оптимізації маршрутів та розкладу.

Тобто проектоване СД повинна містити відомості про всі проведені транзакції; пільгових категоріях громадян територіальної громади; персональні дані громадян, які мають право на пільговий проїзд; дані про валідаторів – пристрої, які забезпечують списання коштів; інформацію про транспортні маршрути міського транспорту тощо.

Визначення основних вимог до сховища даних.

На цьому етапі визначимо цілі та вимоги до нашого СД. Це включає виявлення сутностей, атрибутів, зв'язків між сутностями і вимог до продуктивності.

Виходячи з аналізу предметної області як сутності проектованого сховища даних  виступатимуть:  журнал активації/блокування карток пасажирів; електронний квиток; проїзна картка пасажира; індивідуальні дані пасажира; валідатор;  журнал введення/зняття валідаторів; тип транспорту; маршрут; журнал введення/зняття маршрутів; журнал грошових операцій по карткам; журнал встановлення/зняття пільг пасажирам;  інформація про пільги; журнал введення/призупинення пільг; додаткова інформація щодо пільг.

ER-диаграма взаємодії сутностей (зв'язку з-поміж них) проектованого сховища даних [2] представлена на рис. 1.




Рис. 1. Діаграма зв'язку та взаємодії основних сутностей сховища даних

Результатом представленої дослідницької роботи є визначення та аналіз предметної області проектованого сховища даних поїздок у міському громадському транспорті, яка полягає в тому, що проектоване СД повинне містити відомості про всі проведені транзакції; пільгових категоріях громадян територіальної громади; персональні дані громадян, які мають право на пільговий проїзд; дані про валідаторів – пристрої, які забезпечують списання коштів; інформацію про транспортні маршрути міського транспорту. Іншим результатом проведених дослідження є визначення основних сутностей СД, їх атрибутів та схеми їх взаємодії. 

Список літератури:

1. Захаренко, В.О. Модель побудови автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів у міському громадському транспорті [Текст] / В. О. Захаренко // авіаційно-космічна техніка та технологія. - 2022. - No 4 (180). - С. 106-111. DOI: https://doi.org/10.32620/aktt.2022.4.11

2. Захаренко В.О., Туркін І. Б., Шевченко І. В. Проектування бази даних поїздок користувачів громадського транспорту з елементами технології Data Warehouse  [Текст] // Відкриті інформаційні та комп'ютерні інтегровані технології. – 2023. - No 97. - С. 205-216 

DOI: https://doi.org/10.32620/oikit.2023.97.13

3. Morozov, R.  Prototype of Urban Transport Passenger Accounting System [Text] / R. Morozov //  Transportation Research Procedia Volume 68, 2023, Pages 468-474. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.02.063 

4. Nauman, A. K. Scalable System for Smart Urban Transport Management [Text] / A. K. Nauman, J. C. Nebel, S. Khaddaj // Journal of Advanced Transportation/ 2020 Article ID 8894705 https://doi.org/10.1155/2020/8894705



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
METHODS AND MEANS FOR DETECTION AND CLASSIFICATION OF CAMOUFLAGED OBJECTS BASED ON DEEP NEURAL NETWORKS
29.03.2024 23:27
ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЕКТИ «РОЗУМНИХ» СИСТЕМ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ
24.04.2024 23:24
ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ФОРМАЛІЗАЦІЇ АРТЕФАКТІВ ПРОЦЕСУ РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГРАМНИХ СИСТЕМ
24.04.2024 22:11
INVESTIGATING THE POSSIBILITY OF USING CONSECUTIVE WEBCAM FRAMES TO GENERATE RANDOM SEQUENCES
24.04.2024 14:00
ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖКАДРОВОЇ КОРЕЛЯЦІЇ ХАОСУ, ЩО ГЕНЕРУЄТЬСЯ ВЕБКАМЕРОЮ
24.04.2024 13:52
.NET BASED WEB CAMERA RANDOM SEQUENCE GENERATOR IMPLEMENTATION
24.04.2024 13:26
ENHANCING CRYPTOGRAPHIC SECURITY SYSTEMS THROUGH STOCHASTIC PROCESSES INDUCED BY WEB CAMERAS
24.04.2024 12:58
ВИКОРИСТАННЯ ГЕНЕРАТИВНОГО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У КІБЕРБЕЗПЕЦІ: НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ЗАХИСТУ ТА НАПАДУ
23.04.2024 13:30
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ У ПРАВНИЧІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
23.04.2024 12:22
ОДИН ПІДХІД ДО РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ ТЕОРІЇ РОЗКЛАДІВ З ЦИКЛІЧНИМ ПОРЯДКОМ ПОДІЙ
22.04.2024 16:46




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.412 сек. / Mysql: 1425 (0.329 сек.)