:: ECONOMY :: ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 11



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ

 
18.04.2023 17:01
Автор: Мачульська Марина Миколаївна, студент, Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова
[16. Державне управління;]

Ґрунтом для регулювання антикорупційної діяльності на правовому рівні є перелік головних законів, що регулюють таку діяльність: «Про запобігання корупції»; «Про Національне антикорупційне бюро України»; «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», «Про прокуратуру» та низка інших законів. Тоді називаючи основний напрям антикорупційної діяльності можна вказати саме напрям запобігання корупції в усіх її проявах, таких як заохочення, подяка чи інші [1]. 

Значення поняття «запобігання корупції» доречно прикріплювати до запобігання правопорушень, так як корупційні вчинки, які окреслено в антикорупційному законодавстві, є правопорушеннями (злочинами і проступками залежно від обсягів та суспільних наслідків) [4]. 

Головною задачею антикорупційної політики було і є введення заходів, які відповідають міжнародним шаблонам і загальному європейському досвіду.

Міністерством інтеграції окреслено такі пріоритетні лінії антикорупційної діяльності на 2023-2025 роки:

1. Моніторинг та оцінка ризиків. Має посилитися роль робочих груп з оцінки корупційних небезпек, яка підпорядковується Мінреінтеграції. Основним завданням цієї групи є дослідження причин та умов, які провокують виникнення ризиків корупції маючи на меті їх запобігання.

2. Відкритість і прозорість. Для цього ведеться активна робота з залучення представників громадськості та незалежних експертів до процесу оцінки корупційних небезпек.

3. Обізнаність. Проведення навчань антикорупційної тематики у формі семінарів та тренінгів. Підвищення рівня обізнаності у галузі антикорупційного законодавства. Це сприятиме формування правової свідомості і, в подальшому,  неприйнятного відношення до корупції в усіх її проявах чи спробах [3].

В загальному антикорупційна діяльність здійснюється в нашій державі здебільшого у напрямку запобігання (попередження) корупції. Цей напрям уточняється шляхом визначення поняття корупційних дій та ознак корупційних відносин, а також акцентування сфер корупційних ризиків (наприклад це можуть бути відносин публічного керівництво, де висока ймовірність розвитку корупції) [2]. 

Окреслимо 7 основних напрямів антикорупційної діяльності, враховуючи основні лінії Міністерства: 

1.Профілактика - попередження, інформування, навчання з метою недопущення розвитку корупційних ситуацій.

2.Формування неприйнятного ставлення громадськості до корупції та корупціонерів шляхом проведення серед суспільства агітації в засобах масової інформації. 

3.Створення «переліку посад» підвищеного корупційного ризику. Та запропонувати цим працівникам перейти на строкові контракти з «компенсаційним пакетом», який буде становити часткову виплату з бюджетних коштів, які чиновник втратить у разі корупційного діяння.

4.Підняття для держслужбовців ефективності правил етичної поведінки в напрямку забезпечення доброчесної поведінки, уникнення конфлікту інтересів та деталізувати поняття «інституту правового компромісу». 

5.Підвищення якості надання адміністративних послуг та розроблення критеріїв її оцінювання. Максимально перевести адмінпослуги у форму технічного процесу, дистанційно, обмеживши безпосереднє спілкування працівника і отримувача даних. 

6.Створення в органах державної влади окремих структур для проведення внутрішнього проведення слідства корупційних вчинків.

7.Створення дієвого механізму захисту людей, які повідомлятимуть про корупцію та приховування їх даних від корупціонера [2].

Отже, антикорупційна політика спрямована на введення заходів, які відповідають міжнародним шаблонам і загальному європейському досвіду. Міністерство інтеграції виділило такі пріоритетні лінії антикорупційної діяльності в Україні на 2023-2025 роки, як обізнаність, моніторинг та оцінка ризиків, відкритість та прозорість. У ході наукового дослідження також було сформульовано сім основних напрямів антикорупційної діяльності України.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1.Житар М. О., О. О. Шевченко. "Боротьба з корупцією в Україні як одна з актуальних проблем сьогодення." 2018, С. 226 -227.

2.Кравчук Микола, Петровська Ірина. "Основні напрямки антикорупційної діяльності в Україні та їх правове регулювання." Актуальні проблеми правознавства. 2021 С.49-56.

3.Пріоритетні напрями антикорупційної діяльності на 2023-2025 роки. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/minreintehratsii-vyznachylo-priorytetni-napriamy-antykoruptsiinoi-diialnosti-na-2023-2025-roky (дата звернення: 08.04.2023).

4.Про запобігання корупції: Закон України від 14 жовтня 2014 № 1700-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text (дата звернення: 08.04.2023).

____________________________________________________________

Науковий керівник: Ваганова Людмила Василівна, кандидат економічних наук, доцент 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ ЯК ЧИННИКА МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ
20.04.2023 08:27
ПРОБЛЕМАТИКА НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ
18.04.2023 22:47
ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
18.04.2023 22:01
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЕТИКИ ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ
18.04.2023 13:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.283 сек. / Mysql: 1599 (0.212 сек.)