:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО КОНКУРЕНТНУ РОЗВІДКУ :: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО КОНКУРЕНТНУ РОЗВІДКУ
:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО КОНКУРЕНТНУ РОЗВІДКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 1



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДО ПИТАННЯ ПРО КОНКУРЕНТНУ РОЗВІДКУ

 
02.08.2021 20:54
Автор: Шуба Олена Артурівна, кандидат географічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародної економіки та світового господарства, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; Травкіна Каріна Вікторівна, бакалавр міжнародної економіки, лаборант кафедри міжнародної економіки та світового господарства, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
[Економічне спрямування]

Розвідка виникла практично одночасно із зародженням людини, ще первісні люди здійснювали «таємне обстеження зі спеціальною метою», намагаючись захистити себе від нападу ворогів або хижих звірів. Уміння таємно дізнатись про наміри ворогів і уникнути небезпеки і є складовою частиною  поняття «розвідка». Економічна розвідка в якості невід'ємного компоненту історичного розвитку еволюціонувала у відповідності до рівня розвитку науки і техніки. В сучасних умовах у всіх країнах світу існують спеціальні підрозділи по захисту інтересів компаній, в тому числі і конкурентна розвідка. Предметом конкурентної розвідки є реальні та потенційні конкуренти, а основна мета – використання отриманої інформації для досягнення конкурентних переваг [1, с. 36].

Суб’єкти господарювання є активними користувачами послуг конкурентної розвідки. Згідно існуючих даних, 82 % великих підприємств і більше 90 % глобальних компаній зі списку Forbes 500 регулярно звертаються до конкурентної розвідки з метою прийняття рішень та управління ризиками [2]. Послугами конкурентної розвідки є такі компанії як: «Motorola», «Xerox», «AT & T», «Levi Strauss (Levi`s)», «IBM», «Intel», «Procter&Gamble» та «Samsung», які досліджуючи інформацію про сильні та слабкі сторони конкурентів, підвищують власну конкурентоспроможність. Економічна розвідка національного рівня стосується не тільки бізнесу, а використовується всіма розвиненими країнами світу для отримання інформації розвідувального змісту за рахунок отримання від співробітників служб конкурентної розвідки бізнесових структур інформації. Крім того, у необхідних випадках служби економічної розвідки національного рівня діляться з корпоративним сектором інформацію, яка дозволяє приватним транснаціональним структурам підвищувати свою конкурентоспроможність на світових ринках.

Наприклад, державні спецслужби Великої Британії та Німеччини вимагають забезпечити для них законодавчі передумови стеження в Інтернеті та комунікаційних мережах на тому ж рівні, який існує в США. Федеральна розвідувальна служба Німеччини (Bundesnach richtendienst – BND) за прикладом американських колег розширює спостереження за інтернет-простором. Німецький закон «Про обмеження таємниці листування, а також поштового, телеграфного та іншого електрозв’язку» (закон G10) дозволяє BND перевіряти до 20 % повідомлень і з’єднань між Німеччиною та іншими країнами, а сучасні комп’ютерні й серверні потужності дають змогу BND обробляти тільки 5 % телефонних дзвінків, повідомлень електронною поштою, обговорень у Facebook і бесід через Skype [3]. Україна також має вдосконалювати законодавство, що санкціонує стеження та зняття інформації у Мережі.

Література:

1. Керницький І. С. Конкурентна розвідка підприємств: курс лекцій / І. С. Керницький, З. Б. Живко, М. І. Копитко. – Львів: Ліга-Прес, 2015. – 388 с.

2. Колосок А. М. Конкурентна розвідка як елемент комплексної системи фінансово-економічної безпеки підприємства / А.М. Колосок, О.В. Скорук, І.Я. Блеянюк // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – N 14. – С. 394-398.

3. Kuz`min O.Ye., Horbal` N.I. Upravlinnya mizhnarodnoyu konkurentospromozhnistyu pidpry`yemstva: pidruchny`k [Managing the international competitiveness of an enterprise: textbook]. – L`viv: Kompakt-LV, 2005. – 304 s. (in Ukrainian).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖНАРОДНИХ ІНІЦІАТИВ ЩОДО РИЗИКІВ ТРАНСФЕРТНОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ
28.07.2021 22:26
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ КАПІТАЛЬНИХ ІНВЕСТИЦІЙ
25.07.2021 23:20
FORMATION OF AN EFFECTIVE PROFIT MANAGEMENT SYSTEM
25.07.2021 23:02




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.184 сек. / Mysql: 1396 (0.142 сек.)