:: ECONOMY :: SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА

 
16.10.2019 11:37
Автор: Гелевачук Зоя Йосипівна, асистент кафедри маркетингу, Криворізький економічний інститут Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана», м. Кривий Ріг; Бруханська Анастасія Вікторівна, студентка спеціальності 075 Маркетинг, Криворізький економічний інститут Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана», м. Кривий Ріг
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

За даними аналітичного агентства We Are Social і однієї з найбільших SMM-платформ Hootsuite в своїх звітах про глобальний цифровий ринок Global Digital 2018, аудиторія соціальних мереж у 2018 році налічувала 3,196 млрд. чол. [3, 4], а це плюс 13% до показників 2017 року. 

Як показують дослідження, компанії, як правило, розміщують повідомлення в LinkedIn і Instagram переважно в робочий час. Інші мережі, такі як Facebook і Twitter, розподіляють розклад публікацій після роботи і рано вранці. У всіх секторах телекомунікаційних послуг, як правило, вважають за краще Twitter, в той час як компанії в сфері споживчих товарів (тобто, товари для дому) найбільшою мірою використовують Facebook. Крім того, час, який проводить в мережі середньостатистичний користувач збільшився до 6 годин на день, що прирівнюється до третини всього часу неспання. Такому приросту посприяло те, що соціальні мережі вийшли з рамок розваги для підлітків. Соціальні мережі сьогодні - це майданчик для спілкування, навчання і роботи, покупки, продажі товарів та послуг. 

У результаті дослідження було виявлено що пошукова система Google продовжує домінувати в рейтингу найбільш відвідуваних Інтернет - ресурсів у світі, причому SimilarWeb і Alexa ставлять пошуковий гігант на перше місце в своїх таблицях. Інша велика платформа Alphabet - YouTube - займає друге місце в обох списках, а Facebook посідає третє місце. Фактично, щомісячні показники активних користувачів Facebook неухильно росли протягом 2018 року, а в останньому оголошенні про доходи платформи повідомляється про зростання користувачів в річному обчисленні майже на 10 відсотків. 

За даними We Are Social і Hootsuite соціальними мережами в Україні тепер користуються на 7 мільйонів людей більше (+ 15% до минулорічних показників), що в цілому становить 47% населення, а 53% з них активно шукають товари та послуги через глобальні соціальні майданчики. Можна дійти висновку: існує величезна кількість людей, які виходять в Інтернет саме для того, щоб користуватися соціальними мережами [3]. 

Отже, одне з головних завдань маркетингу - перебувати там, де є вільна ніша - неохоплена аудиторія, тому таке велике і активне середовище, як соціальні мережі, не могло залишитися без уваги маркетологів. Почали розроблятися унікальні інструментарії для того щоб максимально ефективно взаємодіяти з користувачами. Так з'явився Social Media Marketing (SMM) - комплекс заходів по просуванню в соціальних мережах [2].

Аналіз переваг маркетингу в соціальних мережах виявив наступні моменти.

1. Користувачі вважають за краще ділитися цікавим їм контентом зі своїми читачами, друзями, передплатниками. У соціальних мережах використовується два основні підходи «сарафанного радіо». Перший підхід можна назвати точковим поширенням. Полягає він у тому, щоб адресно відправляти контент про свій продукт або послуги потенційним покупцям зі свого оточення. Другий підхід - соціальне поширення за допомогою текстових записів в Facebook і ВКонтакті, коротких повідомлень-tweet в Twitter або фотовідеоматеріалу в Instagram. З маркетингової точки зору цей підхід найбільш дієвий, оскільки дозволяє охопити більшу аудиторію в порівнянні з точковим [1].

2. Таргетинг - наступна, ключова перевага соціальних мереж. Вона має на увазі фокусування рекламної компанії на певну цільову аудиторію. Зареєстровані користувачі повідомляють про себе велику кількість інформації: вік, стать, геолокацію, місце навчання, роботи, сімейний стан і так далі. Всі ці факти, які деякі користувачі вважають незначними, дуже корисні для роботи в соціальних мережах. Вони дозволяють вибудовувати взаємодію з потенційними користувачами.

3. Інтерактивна взаємодія. Розглядаючи традиційну рекламу (друковані видання, білборди, телевізор тощо), можна помітити, що спілкування з аудиторією має односторонній характер: рекламодавець доносить інформацію про свій товар, але не отримує швидкий зворотний зв'язок. У випадку з соціальними мережами цей процес двосторонній: користувачі мають можливість висловити свою думку за допомогою особистих повідомлень, коментарів і опитувань, що в цілому дає більш глибоку взаємодію з аудиторією, на відміну від традиційної реклами [2].

Тобто, на основі наведених даних можна зробити висновок, що професійно побудований маркетинг в соціальних мережах може принести підприємству колосальну користь. 

Для побудови SMM слід визначитися з платформою, а саме - з конкретною соціальною мережею. Для цього знову звернемося до статистики. В Україні найпопулярнішим є додаток по аудиторії та за кількістю скачувань - Viber, за ним слідують WhatsApp, Instagram, Facebook та інші. Найпопулярніша в Україні соціальна мережа Facebook. [1]

Facebook - це безкоштовний додаток - соціальна мережа, яка дозволяє користувачам обмінюватися фотографіями, відеозаписами, повідомленнями, тощо. Завдяки візуалізації контенту, дана соціальна мережа - сприятливе місце для реклами послуг і товарів. 

З метою підтвердження цього аргументу, було проведено опитування серед користувачів додатка Facebook 14 - 35 років. Серед усіх опитаних тільки 0,5% вважають хорошим маркетинговим інструментом рекламу в друкованих виданнях, 8,6% вважають за краще рекламу по телевізору, а решта 90,9% вважають найефективнішою рекламою - рекламу в соціальних мережах [2].

На основі проведеного аналізу опитування респондентів щодо відношення до реклами має сенс скористатися технологією SMART. Технологія SMART - сучасний підхід до постановки цілей, за допомогою якої вони стають більш досяжними і дійсно працюють [2].

Виділимо на прикладі реклами в соціальних мережах за методологією SMART наступні моменти.

Найменування цілі - збільшення клієнтської бази за рахунок користувачів Facebook. 

S Збільшення клієнтської бази на 30%.

M Мета може бути вимірна за допомогою статистики продажів компанії.

A При достатній кількості тимчасових і матеріальних ресурсів мета досяжна.

R Мета значима, оскільки безпосередньо пов'язана з ефективністю бізнесу.

Т Мета повинна бути досягнута після закінчення 3-х місяців.

За етапом визначення мети йде етап розробки стратегії маркетингу в соціальних мережах.  

Аналіз стратегії маркетингу дозволив виділити такі його складові: 

1) Наповнення профілю - дуже важливий аспект. Користувачі не люблять невідомість, вони хочуть розуміти, кому залишають підписку. Для цього потрібно мати читабельний нік без великої кількості незрозумілих цифр і букв; яскравий і привабливий аватар профілю, якщо є бренд -логотипи бренду; в «шапці» профілю Facebook має бути зазначено УТП (унікальна торгова пропозиція) і чітка інформація, чим ви займаєтеся і які товари / послуги надаєте.

2) Наступний крок маркетингу в соціальних мережах - пошук вашої цільової аудиторії. Головна особливість цільової аудиторії з точки зору реклами в тому, що ці люди з більшою ймовірністю придбають товар або послугу. Після того, як цільова аудиторія визначена потрібно визначити майданчики, де слід шукати ваших потенційних клієнтів. Пошук найкраще здійснювати по геолокації (безпосередньо поруч з вами), по хештегам (пов'язаними з вашою тематикою), серед конкурентів з уже набраної аудиторією, серед користувачів з супутніми пропозиціями.

3) Далі розробляється контент-план. Елементи тематичної стратегії такі: основні теми публікацій; частота публікацій; стилістика публікацій; час публікацій; співвідношення промопостів і нейтральних постів. Як правило, просування в соціальних мережах вимагає витрат двох видів ресурсів: тимчасових і матеріальних. Важливо визначити, на які завдання вистачить компетенцій у вже наявних співробітників, а які краще за все передати на аутсорсинг. Найчастіше на аутсорсинг віддаються: написання текстів для публікацій, створення дизайну сторінки, обробка фотографій.

4) Останній важливий пункт - оцінка ефективності кампанії. SММ, як і інші маркетингові інструменти вимагають оптимізації, тому періодично необхідно проводити аналіз досягнутих результатів. Має сенс відстежувати конверсію відвідувачів з різних джерел: з профілю, з реклами у блогерів, з таргетированої реклами, з хештегів тощо. Це дозволить зрозуміти які джерела найбільш ефективні для просування товарів та послуг [2].

Список використаних джерел:

1. We are social ltd registered in england and wales, company number 06629464 - Электронный ресурс // https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018.

2. Слугина Ю.Н. Маркетинговые коммуникации в социальных сетях: проблемы и перспективы // Финансы: Теория и Практика. 2015. №2 (86). URL: https://cyberleninka.ru/artide/n/marketingovye-kommunikatsii-v-sotsi-alnyh-setyah-problemy-i-perspektivy.

3. Сайт аналітичного агентства We Are Social. Електронный ресурс. https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates

4. SMM-платформа Hootsuite. Електронный ресурс - https://hootsuite.com/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ МАРКЕТИНГУ ДЛЯ КОМПАНІЙ ІНТЕРНЕТ-ПРОВАЙДЕРІВ
29.10.2019 20:22
ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
28.10.2019 11:23
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МОЛОДІ
26.10.2019 17:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.180 сек. / Mysql: 1367 (0.137 сек.)