:: ECONOMY :: ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА :: ECONOMY :: ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА
:: ECONOMY :: ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА

 
13.08.2019 12:30
Автор: Паливода Таміла Володимирівна, магістр з економіки та підприємництва, Міністерство культури України
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

В сучасних умовах, з метою розвитку соціальної, гуманітарної і екологічної економіки та безпеки України, одним із важливих чинників є формування правової свідомості людини. Відповідно, розглянемо один із ключових ланок успішного запуску механізму кругообігу добробуту і безпеки громадянина і людини в Україні - правовий аудит.

Важливо зазначити про відсутність правового регулювання поняття «правовий аудит».

Разом з тим, звертаємо увагу, що конституційним принципом є принцип верховенства права (ст.8 Конституції України), громадяни здійснюють свої права за принципом «дозволено все, що прямо не заборонено законом», а державні органи та їх посадові особи – за принципом «дозволено лише те, що прямо визначено законом» [1].

Отже, даному узагальненому науково-практичному дослідженні представимо важливість сутності і стратегії розвитку правового аудиту в Україні, яка б надала можливість використовувати усіма суб’єктами господарювання.

За результатами дослідження даного питання нами представлено таку класифікацію правового аудиту.

Так, на рівні одного підприємств а (організацій, установи тощо) це:

внутрішній правовий аудит;

зовнішній правовий аудит.

На загальнодержавному рівні:

приватний правовий аудит;

публічний правовий аудит.

Сутність внутрішнього правового аудиту полягає в тому, щоб встановити відповідність вимогам чинного законодавства усіх документів, на підставі яких здійснюється діяльність підприємства ( установчі, дозвільні, договірні та інші документи).

В свою чергу, зовнішній правовий аудит базується на залученні зовнішніх незалежних фахівців для з’ясування чітко визначених питань або для незалежної оцінки діяльності підприємства, але виключно з питань правової роботи (не включаючи бухгалтерські та фінансові розрахунки).

Сутність приватного правового аудиту полягає у дотриманні вимог чинного законодавства та виявлення можливостей для розвитку і стабільності економіки України за рахунок діяльності комерційних структур України.

Разом з тим, розвиток і традиційне використання публічного правового аудиту полягає в інформаційному доступі для кожного громадянина України щодо діяльності органів державної влади та працівників державної служби України за винятком інформації, що містить державну таємницю та/або інформацію, що може зашкодити безпеці України тощо.

Варто зазначити, що для розвитку публічного правового аудиту необхідні інформаційні платформи. Прикладом такої інформаційної платформи є сайт Prozorro, також започатковано низку інформаційних реєстрів у вільному доступі Міністерством юстиції України. Однак, на нашу думку цього не достатньо, щоб була реалізована в сучасних умовах необхідна правова свідомість громадянина: сміливість у відстоюванні своїх прав, а також самодисципліна належного дотримання прийнятих обов’язків.

Так, для успішної реалізації правового аудиту в Україні пропонуємо використати стратегію формування правового аудиту, що складається із таких етапів:

Етап 1. Організування експертної групи для правового регулювання питання що стосується сутності, змісту  правового аудиту.

Етап 2. Розробка низки законодавчих актів та внесення змін у чинні нормативно-правові акти України

Етап 3. Аналіз механізму правового аудиту в Україні.

Як висновок, зазначимо, що тема правового аудиту в Україні є актуальною та потребує вивчення, аналізування та практичного застосування фахівцями з різних галузей права, державних службовців, громадськості.

Список використаних джерел:

1. http://mykolaivska.land.gov.ua/konstytutsiini-prava-liudyny-i-hromadianyna-v-tomu-chysli-uchasnykiv-ato-harantii-realizatsii-tsykh-prav/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
26.09.2019 20:47
МІСЦЕВІ ФІНАНСИ ЯК ОСНОВА ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
20.08.2019 10:58




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.183 сек. / Mysql: 1396 (0.142 сек.)