:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

 
14.06.2018 10:03
Автор: Годнюк Ірина Валентинівна, кандидат економічних наук, доцент, викладач Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу; Боршуляк Наталія Сергіївна, викладач Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу
[Секція 9. Економічна наука та освіта]

На сучасному етапі у сфері вищої освіти важливе місце серед актуальних соціально-педагогічних проблем займає соціалізація та адаптація студентів з особливими освітніми потребами до освітнього простору вищих навчальних закладів, тому що саме вища школа впливає на перебіг процесу соціалізації, створюючи свої унікальні умови.

Все більше молодих людей з обмеженими фізичними можливостями прагнуть отримати вищу професійну освіту, що зумовлено розширенням спектра отриманих професій. З цієї причини дана категорія студентів має потребу в спеціальних умовах навчання, які б оптимізували освітній процес, зробити його більш ефективним. 

В Україні інклюзтвна вища освіта поки що перебуває на початковій стадії розвитку. Загальна ситуація щодо навчання студентів з інвалідністю характеризується в Україні тим, що зі 100 молодих людей з особливими потребами, які могли б навчатися у ВНЗ, сьогодні вищу освіту здобувають тільки декілька відсотків [2]. 

Незважаючи на певні досягнення у вітчизняному законодавстві щодо забезпечення освітою людей з особливими потребами, в Україні відсутні механізми реалізації прав цих людей, тому існує багато проблем інклюзії в ВНЗ, серед яких можна назвати наступні: 

1. Відсутність гнучких освітніх стандартів. Невідповідність навчальних планів і змісту навчання осіб з особливими освітніми потребами.

2. Відсутність спеціальної підготовки педагогічного складу ВНЗ по роботі з особами з особливими освітніми потребами, незнання основ корекційної педагогіки та спеціальної психології.

3. Відсутність у викладачів уявлень про особливості психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, методик і технології організації освітнього процесу для таких осіб.

4. Недостатня матеріально-технічне оснащення освітнього закладу для студентів з особливими освітніми потребами. Відсутність пандусів, ліфтів, спеціального навчального, реабілітаційного, медичного обладнання, спеціально обладнаних навчальних місць.

5. Відсутність в штатному розкладі вузу педагогічних ставок (сурдопедагоги, логопеди, педагоги-психологи) і медичних працівників та інше [1, с. 107]. 

Інклюзивна вища освіта в Україні розглядається як система освітніх послуг з поєднанням елементів спеціальної та інклюзивної освіти. 

Яскравим прикладом такої роботи є провідні вищи навчальні заклади України: Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж та Відкритий міжнародний університет розвитку людини „Україна”, які мають досвід послідовного та цілеспрямованого впровадження ідей інклюзивного навчання у професійній підготовці студентів з особливими освітніми потребами та високу професійну репутацією. 

Аналізуючи діяльність вищих навчальних закладів у інклюзивному освітньому просторі слід спрямувати  їх у наступних напрямках:

- створення спеціального підрозділу інклюзивного навчання у ВНЗ для здійснення соціального, медико-реабілітаційного та психологічного супроводу студентів з особливими освітними потребами;

- інклюзивний архітектурний дизайн закладу (пандуси, двірні промови відповідної ширини, санвузли для візочників тощо);

- розробка адаптованих по нозології матеріалів для навчання, особливо, самостійної роботи студентів;

- створення ресурсних кабінетів, обладнаних, зокрема, слухомовленнєвими тренажерами, спеціальними збільшувальними лупами та іншими спецзасобами для навчання студентів з вадами зору та слуху;

- формування інклюзивної компетентності викладачів і співробітників – здатності здійснювати освітні функції в процесі інклюзивного навчання, зокрема забезпечувати освітні потреби студентів з особливими потребами, їхню соціально-педагогічну адаптацію у навчально-виховному середовищі, створювати всі умови для їхнього повноцінного розвитку та саморозвитку;

- формування «інклюзивної атмосфери» у студентському колективі – готовності сприймати як рівних, допомагати і розуміти потреби і особливості одногрупників з особливими освітніми потребами, не давати розвиватися різним «комплексам».

Отже,  удосконалення нормативно-правової бази; створення умов для безперешкодного доступу до навчальних закладів, починаючи з дошкільних; збереження єдиного освітнього простору; приведення системи освітньої роботи у відповідність до потреб дитини, сім’ї; відповідна підготовка педагогічних кадрів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та активна участь самих осіб з обмеженими фізичними можливостями у процесі інтегрування сприяє успішній інтеграції молоді з особливими освітніми потребами в колектив вищого навчального закладу.

Список використаних джерел:

1. Бацман О. С. До питання адаптації студентів з особливими потребами у вищих навчальних закладах // Соціальні технології : актуальні проблеми теорії та практики. 2010. № 44. С. 22-28.

2. Чайковський М. Є. Соціально-педагогічна робота з молоддю з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі : [монографія] / К.: Університет „Україна”, 2015. 436 с.

3. Омельченко С. О. Інтеграція студентів з обмеженими можливостями в інклюзивне освітнє середовище вищого навчального закладу // Збірник наукових праць ХІСТ Університету "Україна". 2015. № 11. С. 55-58. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
«ПЕЧА-КУЧА»: ПРОБЛЕМЫ ВНЕДРЕНИЯ В ОБУЧАЮЩУЮ СРЕДУ
27.06.2018 10:53
САМОРОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ
13.06.2018 12:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.549 сек. / Mysql: 1396 (0.467 сек.)