:: ECONOMY :: КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА І ПРОДУКЦІЇ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ :: ECONOMY :: КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА І ПРОДУКЦІЇ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ
:: ECONOMY :: КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА І ПРОДУКЦІЇ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА І ПРОДУКЦІЇ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ

 
17.03.2017 11:46
Автор: Вусатенко Єлизавета Олегівна, магістрантка Київського національного університету технологій та дизайну
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Основним завданням функціонування сучасних підприємств є отримання прибутку, достатнього для успішного розвитку, що в свою чергу залежить від рівня конкурентоспроможності їх продукції.

Під конкурентоспроможністю підприємства розуміється сукупність, з одного боку, внутрішніх чинників його діяльності, що визначаються рівнем використання власного науково-технічного, виробничого, кадрового потенціалу, а також потенціалу маркетингових служб, а з іншого - зовнішніх соціально-економічних і організаційних чинників (фіскальна і кредитно грошова політика, законодавчі основи діяльності, розвиток нових технологій і матеріалів, що застосовуються в галузі, параметри попиту тощо), що дозволяють підприємству створювати якісну продукцію, яка за ціновими і неціновими характеристиками є більш привабливою для споживача, ніж продукція конкурентів.

Оцінка конкурентоспроможності підприємства базується на певних принципах, серед яких можна виділити наступні: протилежності цілей і засобів; врахування особливостей різних сегментів ринку; квазістабільності ринкової кон’юнктури; переважно раціональної поведінки суб’єктів ринку; оцінки з позиції певного суб’єкта ринку (виробника, продавця, споживача); орієнтації на певний тип ринку (внутрішній, зовнішній) та конкретний сегмент ринку; відповідності вимогам технічного законодавства, нормативним і юридичним документам та принцип виключення подвійного рахунку.

Оцінка конкурентоспроможності підприємства забезпечує можливість визначення його позиціювання на досліджуваному ринку. Існує велика кількість методів такої оцінки, проте найпоширенішими в практиці сучасних підприємств є метод бенчмаркінгу та матричні методи.

Метод бенчмаркінгу дозволяє на основі дослідження окремих параметрів діяльності підприємства надійно встановити ймовірність його успіху, є надзвичайно корисним інструментом для визначення нових пріоритетів розвитку підприємства, дозволяє знайти незаповнені ринкові ніші та вийти на нових партнерів з виробничо-технічної кооперації. 

Матричні методи оцінки конкурентоспроможності підприємства базуються на використанні матриці – таблиці впорядкованих по рядках та стовпцях елементів. Їх використання дає можливість дослідити розвиток процесів конкуренції в динаміці, а використання достовірної інформації про обсяги реалізації продукції - забезпечує високу репрезентативність даної оцінки. До цих методів належать: матриця Ансоффа; матриця McKinsey; матриця конкурентних сил за М. Портером; матриця БКГ (Консалтингової групи Бостона).

Використання даних методів забезпечує підприємство необхідною інформацією для розробки заходів з підвищення рівня його конкурентоспроможності в майбутньому.

Можливість підприємства конкурувати на певному товарному ринку безпосередньо залежить від рівня конкурентоспроможності його продукції. 

Конкурентоспроможність продукції є поняттям багатоаспектним, що означає відповідність продукції умовам ринку, конкретним вимогам споживача не тільки за своїми якісними, технічними, економічними, естетичними характеристиками, але і за комерційними і іншими умовами його реалізації (ціна, строки постачання, канали збуту, сервіс, реклама, рівень витрат споживача за час експлуатації). Тому її оцінка є необхідною умовою забезпечення стійких конкурентних переваг даного підприємства на ринку. Найбільш поширеними методами оцінки конкурентоспроможності продукції на практиці є оцінка на основі рейтингу продукції, за обсягом продажу, диференціальний, комплексний, змішаний методи, графічні методи. Проте більш придатними для використання на практиці є комплексний та змішаний методи, так як вони передбачають визначення інтегрального показника рівня конкурентоспроможності з урахуванням ціни споживання або визначення комплексного показника конкурентоспроможності. Найбільш наглядними є графічні методи оцінки конкурентоспроможності  продукції підприємства, до яких відносяться:

1. Багатокутник конкурентоспроможності, який являє собою графічне з'єднання оцінок положення продукції підприємства й конкурентів за найбільш значимими параметрами (критеріями) і дозволяє порівнювати критерії. Накладаючи один багатокутник на іншій можна виявити сильні й слабкі сторони продукції відносно до її видів. 

2. Метод радарів конкурентоспроможності продукції. Цей метод  базується на побудові багатокутника з осями, які відповідають показникам конкурентоспроможності продукції. Застосування цього методу передбачає поділ кола на рівні сектори, кількість яких відповідає кількості показників конкурентоспроможності продукції. 

Використання даних методів, на нашу думку, сприятиме підвищенню рівня конкурентоспроможності продукції внаслідок більш детального вивчення складових цього показника.

Після здійснення оцінки конкурентоспроможності продукції приступають до розробки шляхів її підвищення.

Основними шляхами підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства є: впровадження інтенсивних технологій, розвиток і поглиблення процесу концентрації і спеціалізації виробництва, постійний моніторинг механізму цінового фактора, зміна складу, асортименту та структури застосовуваних матеріалів, комплектуючих виробів та конструкції продукції, зміна порядку проектування продукції, технології її виробництва та методів випробувань, постійне оновлення матеріально-технічної бази виробництва, його розвиток на інноваційній основі.

___________________________________

Науковий керівник: Кузнецова Наталія Богданівна, к.е.н., доцент, Київський національний університет технологій та дизайну



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВПЛИВ ФЕНОМЕНУ ПОКАЗНОГО СПОЖИВАННЯ НА УКРАЇНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО
21.03.2017 14:14
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
20.03.2017 13:51
ВАЖЛИВІСТЬ ПОКАЗНИКІВ КОРПОРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКІ Є НЕОБХІДНИМИ ПРИ ОЦІНЦІ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
20.03.2017 13:12
NEURAL NETWORKS: A COMPARATIVE STUDYUSING FLEXIBLE NONLINEAR ECONOMETRIC MODELS
17.03.2017 12:46
ЕКОНОМІЧНА СТІЙКІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ
17.03.2017 12:38
НЕОБХІДНІСТЬ ЗАПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
17.03.2017 12:34
ЗАХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ МОЛОКОПЕРЕРОБНОЇ ГАЛУЗІ
16.03.2017 15:00
АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОСТІ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
15.03.2017 18:54
ІННОВАЦІЇ ЯК ОСНОВА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ ЕКОНОМІКИ
15.03.2017 13:25
ФОРМУВАННЯ РИНКУ УКРАЇНСЬКОГО БІОПАЛИВА: ПЕРЕДУМОВИ, ПЕРСПЕКТИВИ, СТРАТЕГІЯ
15.03.2017 13:08




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.363 сек. / Mysql: 1396 (0.3 сек.)