:: ECONOMY :: ВИВЧЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ТА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДПРИЄМСТВА У ПЛАНУВАННІ ПРОЕКТІВ :: ECONOMY :: ВИВЧЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ТА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДПРИЄМСТВА У ПЛАНУВАННІ ПРОЕКТІВ
:: ECONOMY :: ВИВЧЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ТА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДПРИЄМСТВА У ПЛАНУВАННІ ПРОЕКТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИВЧЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ТА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДПРИЄМСТВА У ПЛАНУВАННІ ПРОЕКТІВ

 
15.02.2015 20:33
Автор: Сорочак Олег Зіновійович, кандидат технічних наук, Національний університет «Львівська політехніка»; Сорочак Марія Олегівна, студентка, Національний університет «Львівська політехніка»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Проектний підхід до реалізації операційної діяльності підприємств набуває все більш широкого застосування у динамічних ринкових реаліях сьогодення. Безперечно, що проекти, не забезпечені точним аналізом зовнішнього і внутрішнього їх середовища, приречені на поразку. Для розробки плану проекту надзвичайно важливими є маркетингові дослідження, що являють собою систематизовану та проаналізовану інформацію щодо ринку і ринкового середовища [1].

Першим етапом комплексного маркетингового дослідження ринку є вивчення та прогнозування його кон’юнктури – економічної ситуації, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних підприємств-конкурентів тощо. Слід зазначити, що кон’юнктурні дослідження – це безперервний збір, аналіз та обробка інформації про стан економіки, товарного ринку, аналіз і виявлення особливостей та тенденцій їхнього розвитку, прогнозування основних параметрів і розробка можливих альтернатив для прийняття рішень. Фактори, які впливають на кон’юнктуру ринку можуть бути постійно діючими – НТП, рівень моно¬полізації, державне і міждержавне регулювання, стан інформаційних систем, валютна та кредитно-грошова система, енергетичні та екологічні системи; та тимчасовими – сезонність, політичні та соціальні конфлікти, стихійні лиха. Кожен з цих факторів не є підконтрольним підприємству, що реалізує проект, але опосередковано може суттєво вплинути на його результати.

Найхарактернішими видами товарної кон’юнктури вважають зростаючу, високу, спадаючу та низьку кон’юнктури. При зростаючій кон’юнктурі, що формується в умовах товарного дефіциту, зростають ціни та збільшується кількість укладених договорів. Для високої кон’юнктури – характерні відносна стійкість високих цін і найбільша активність споживачів та постачальників. Спадаюча кон’юнктура зумовлена тим, що пропозиція перевищує попит, тобто спостерігається зниження ринкових цін та скорочується кількість укладених договорів. Низькій кон’юнктурі притаманні стабільно низькі ціни та пасивність суб’єктів ринку.

Вивчення та прогнозування ринкової кон’юнктури при плануванні проектів здійснюється у наступній послідовності [2]:

• загальне оцінювання особливостей цільового ринку проекту;

• вивчення динаміки виробництва продукту проекту, аналіз використання наявних виробничих потужностей підприємств-конкурентів;

• аналіз динаміки попиту і пропозиції;

• аналіз продукту проекту (товару/послуги) та особливостей його збуту;

• аналіз динаміки цін на продукт та факторів, які впливають на їх зміну;

• визначення головних конкурентів, аналіз їх слабких і сильних сторін;

• аналіз експортно-імпортних відносин на ринку.

При дослідженні попиту на ринку продукту проекту слід оцінити такі розрахункові показники як місткість, частка та насиченість ринку. При цьому важливо виокремити місткість потенційного, реального, цільового та зайнятого ринку.

Плануючи реалізацію проекту важливо також здійснити аналіз маркетингових можливостей підприємства, тобто привабливих напрямів маркетингової діяльності, що дозволять досягнути суттєвих конкурентних переваг. Для аналізу маркетингових можливостей і прогнозування місця на ринку підприємства доцільно скористатися матрицею можливостей щодо товарів та ринків (рис. 1).








Рис. 1. Матриця можливостей щодо товарів та ринків [3].




Дана матриця передбачає чотири можливі стратегічні альтернативи, щодо планування проектів. По-перше, підприємство може побачити свої можливості в напрямі глибшого проникнення на існуючий ринок зі своїм існуючим продуктом за допомогою інтенсифікації руху товарів, їх активного просування, зниження цін, що означатиме відмову від реалізації проекту з випуску нового продукту. По-друге, воно може для існуючого товару шукати нові географічні ринки чи виявляти нові сфери застосування цього товару, тобто реалізувати проект з модернізації існуючого продукту. По-третє, підприємство може реалізувати проект розробки нових чи модифікації існуючих продуктів для освоєних ринків, скориставшись визнанням своїх відомих товарних марок споживачами. По-четверте, у підприємства можуть виявитися можливості для диверсифікації діяльності за рахунок пропозиції нових продуктів на нових ринках. Тобто воно може реалізувати проекти відкриття виробництв нових продуктів, що не пов’язані з його нинішніми асортиментом та ринками.

Яка з цих стратегічних альтернатив виявиться привабливішою, покажуть попередні оцінки економічної ефективності проектів, які проводяться на етапі обґрунтування їх життєздатності.

Отже, вивчення кон’юнктури ринку та аналіз маркетингових можливостей підприємства є важливою складовою доінвестиційної фази будь-якого бізнес-проекту, оскільки дозволяє оцінити і врахувати ймовірні ризики зовнішнього середовища, а також частково внутрішні фактори проекту, що планується.




Список використаних джерел:

1. Електронний ресурс. Режим доступу: http://library.if.ua/book/134/9091.html – Аналіз ринкового середовища продукції проекту.

2. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник / Л.А.Мороз, Н.І.Чухрай. За редакцією Л.А.Мороз. – 3-е вид. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. – 232 с.

3. Електронний ресурс. Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/mod/page/view.

php?id=99623 – Маркетингове управління бізнес-проектами.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПОКАЗНИКИ ОЦІНКИ КРЕАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ
27.01.2015 16:58
ФАКТОРИ НЕСТАБІЛЬНОСТІ ВИНОРОБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
06.02.2015 17:34
СТИМУЛИ У СИСТЕМІ МОТИВУВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
06.02.2015 17:06
ЗАВДАННЯ CRM-СИСТЕМ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ ПРОМИСЛОВОГО ТА СПОЖИВЧОГО РИНКІВ
02.03.2015 12:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.191 сек. / Mysql: 1396 (0.147 сек.)