:: ECONOMY :: ВПРОВАДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ РОЗРОБКИ  СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ  ПІДПРИЄМСТВ :: ECONOMY :: ВПРОВАДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ РОЗРОБКИ  СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ  ПІДПРИЄМСТВ
:: ECONOMY :: ВПРОВАДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ РОЗРОБКИ  СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ  ПІДПРИЄМСТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПРОВАДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ ПІДПРИЄМСТВ

 
19.07.2022 18:29
Автор: Маслак Тетяна Олександрівна, аспірантка 1 року навчання, Національний університет «Львівська політехніка»
[1. Економічні науки;]


Про дефіцит часу, його стрімкість, стиснення та незворотність все частіше констатують керівники підприємств, що працюють у сфері  розробки  стратегічних цілей  підприємств  та їхньої економічної діяльності. Для управління часом, щоб контрольовано керувати ним та використовувати його ефективно, розроблені спеціальні інструменти, які носять назву інструментів тайм-менеджменту. Відомо, що тайм-менеджмент – це технологія підвищення ефективності використання часу для виконання завдань. Тайм-менеджмент передбачає свідомий контроль за кількістю часу, що витрачається на певні види робіт, підвищуючи цим ефективність і якість роботи. Теоретичні основи тайм-менеджменту розроблено як західними, так і українськими вченими та практиками. 

Нове покоління фахівців у сфері розробки  стратегічних цілей підприємств приділяє значну увагу раціональному використанню робочого часу, оскільки невпорядкованість дня створює непродуктивний стиль і веде до неефективного використання часу у всіх сферах діяльності [1, с. 35-49]. Відтак, особливої актуальності набуває застосування на різних рівнях технологій тайм-менеджменту для підвищення ефективності управління та розробки  стратегічних цілей, що дає змогу підвищити ефективність діяльності за рахунок оптимізування часових витрат на підготовку і прийняття рішень, досягнення стратегічних і тактичних цілей, виконання виробничих та інтелектуальних завдань тощо. Особливо актуальними технології тайм- менеджменту є для підприємств.

У науковій літературі є чимало визначень поняття «тайм-менеджмент». Передусім це складова самоменеджменту, основне завдання якого полягає у виявленні методів і принципів ефективного управління часом, емоціями, ресурсами, ролями у команді та, загалом, досягненні балансу між роботою та особистим життям [2, с. 3-15]. Тайм-менеджмент передбачає уміння ставити цілі та здійснювати планування своєї діяльності, розвиток навиків самоконтролю, здатності самостійно оцінювати успішність власних дій, вміння ефективно використовувати всі доступні резерви часу [3, с. 119-123]. 

Це синергетичне поєднання процесів, інструментів, різноманітних технік і методів, що застосовуються з метою досягнення вищої результативності праці [4, с. 18-25]. Відтак, це технологія організації та планування часу, що дає змогу максимально використовувати час згідно з цілями (завдяки правильному цілепокладанню) й цінностями (будучи інтегрованою до корпоративної культури).

Розрізняють кілька підходів, які дозволяють підвищити ефективність управління часом у ході розробки  стратегічних цілей  підприємств. Підхід прискорення означає скорочення часу виконання будь-яких дій і досягнення проміжних результатів раніше запланованого терміну (оптимізування трудових операцій і алгоритмів діяльності; ефективне прогнозування; розвинена система комунікацій). Підхід уповільнення – це збільшення часу виконання будь-яких процесів, терміну існування будь-яких об’єктів, структур (прикладом може бути кадрова політика щодо закріплення цінних працівників за окремими ланками операцій). Підхід накопичення націлений на виявлення у фонді часу організації зайвого часу («запас» часу з’являється, якщо відмовитися від будь-яких видів діяльності або зменшити їх тривалість, а вивільнений час можна використовувати для виконання більш пріоритетних робіт). Підхід впорядкування часу полягає у досягненні оптимального співвідношення часових інтервалів з різними видами діяльності (введення «жорстких»  часових  стандартів  і  контролю над часовими витратами) [4, с. 94; 5, с. 61-66].

У сучасних умовах найвищої конкурентоспроможності досягають суб’єкти, які створили власний часовий вимір, недосяжний для конкурентів. Мінімізувати ризик непродуктивного використання часу і підвищити цінність своїх послуг для клієнтів можна завдяки впровадженню технологій тайм-менеджменту, орієнтованих на подолання дефіциту часу (кількісний аспект) і забезпечення його змістовності (якісний аспект). 





Рис. 1. Модель впровадження інструментарію тайм-менеджменту

для розробки  стратегічних цілей  підприємств.(власна  розробка  автора )

Особливістю тайм-менеджменту для підприємств є необхідність урахування не лише стратегічних цілей підприємства і мотивів трудової поведінки працівників, але й таких моментів, як швидкісні характеристики різних об’єктів інфраструктури, обсяги часових ресурсів партнерів (а інколи й конкурентів) і, звісно ж, ціннісно-цільові установки кожного клієнта. У зв’язку з цим, при впровадженні певних технологій планування та організування часу необхідно застосовувати механізми узгодження часових графіків, а сама система тайм-менеджменту повинна бути сполучена з окремими елементами самоменеджменту працівників. 

Ключовими складовими рекомендованої моделі впровадження інструментарію тайм-менеджменту для розробки  стратегічних цілей  підприємств є такі: формування стратегічних цілей і корпоративних цінностей; вивчення внутрішнього і зовнішнього середовища для впровадження інструментарію тайм-менеджменту з метою підвищення ефективності управління імпортом (аналізування часового виміру імпортної діяльності, психологічне тестування працівників з метою виявлення особистісного ставлення до часу та рівня розвитку навичок самоменеджменту, SWOT-аналіз корпоративної культури підприємства); обґрунтування оптимальної стратегії тайм-менеджменту (вжиття заходів для якнайповнішого урахування часових чинників зовнішнього середовища під час  впровадження інструментарію тайм-менеджменту з метою підвищення ефективності управління операціями, розроблення заходів для забезпечення відповідності виду регуляції часу (стихійний, функціональний, пролонгований, творчий) характеру завдань імпортної діяльності (проведення  тренінгів з формування часової компетентності, врахування показників ефективності використання робочого часу під час імпорту, мотивування (шляхом введення гнучких графіків роботи, використання інших нематеріальних механізмів тощо)); заходи щодо дотримання корпоративного стандарту робочого часу (часові стандарти гостинності, часові стандарти проведення нарад, часові стандарти роботи з документами, часові стандарти цілепокладання, планування та ухвалення рішень, часові стандарти імпортної діяльності тощо); критерії ефективності впровадження інструментарію тайм-менеджменту з метою підвищення ефективності управління операціями (підвищення конкурентоспроможності).

Список  літератури

1. Cong, C., Yining, H., Lulu, Y., & Liangding, J. (2022). The Impact of Organizational Time Management on Enterprise Internationalization Speed. Foreign Economics & Management, 44 (01), 35-49.

2. Khiat, H. (2022). Using automated time management enablers to improve self-regulated learning. Active Learning in Higher Education, 23 (1), 3-15.

3. Водянка, Л.Д., Тодорюк, С.І., & Карп, А.Г. (2020). Тайм-менеджмент як техніка планування робочого часу персоналу. Економіка та держава, 7, 119-123.

4. Кириченко, І.В., & Шленьова, М.Г. (2022). Класичні підходи до тайм-менеджменту в сучасних реаліях. Науковий огляд, 1 (81), 18-29.

5. Чкан, А.С., Чкан, І.О., & Рубан, О. (2021). Тайм-менеджмент як інструмент оптимізації роботи менеджерів із закупівель. Економічний простір, 172, 61-66. 




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АНАЛІТИКА ОЦІНЮВАННЯ СТАНУ ТА ДИНАМІКИ ВІДКРИТОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ ТА ГРОМАДСЬКИХ ОБЄДНАНЬ В УКРАЇНІ
23.07.2022 19:38
ПІДХОДИ ДО КЛАСИФІКАЦІЇ ФАКТОРІВ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
23.07.2022 18:38
ФІНАНСОВІ РИЗИКИ ПІДПРИЄМСТВА ТА МЕТОДИ ЇХ МІНІМІЗАЦІЇ
22.07.2022 13:47
ЕКОНОМІЧНІ НАСЛІДКИ ВІЙНИ В УКРАЇНІ ДЛЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ
21.07.2022 16:26
СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ СКЛАДОВІ ВИРОБНИЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ БІЗНЕС-СТРУКТУРИ
19.07.2022 18:06
ЗНАЧЕННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ОБСЛУГОВУЮЧИХ КООПЕРАТИВІВ В ТЕХНОЛОГІЧНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ АГРАРІЇВ МАЛИХ ФОРМ ГОСПОДАРЮВАННЯ
16.07.2022 23:25
МОМЕНТИ РОЗПОДІЛУ В ДОСЛІДЖЕННІ ЕКОНОМІЧНИХ РИЗИКІВ СУБ'ЄКТІВ БІЗНЕСУ
16.07.2022 21:39
ПЕРСПЕКТИВНІ ІННОВАЦІЇ У ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИХ ПІДПРИЄМСТВ
15.07.2022 17:41
ПЕРСПЕКТИВИ ЗБІЛЬШЕННЯ ЕКСПОРТУ УКРАЇНСЬКИХ ТОВАРІВ ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ РИНКІВ
09.07.2022 21:08




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.172 сек. / Mysql: 1396 (0.132 сек.)