ПрАТ «Ветропак Гостомельський Склозавод» належить до міжнародної групи Vetropack [1]. Основний вид діяльності – виробництво порожнистого скла. Компанія є виробником зеленого, оливкового, коричневого та прозорого скла для вина, шампанського, горілки та коньяків, пива, мінеральної води, продуктів з молока та ін. На сьогоднішній день конструкторським відділом компанії розроблено більше 250 видів ексклюзивної тари. Основним ринком збуту є український ринок (58,4%). Партнерами ПрАТ «Ветропак Гостомельський Склозавод» є всесвітньо відомі компанії InBev, Carlsberg, SABMiller, Heineken, Оболонь, Nemiroff, Хортиця, Олімп, Coca-Cola, Henkell, SPI та інші.
При здійсненні аналізу діяльності ПрАТ "ВЕТРОПАК ГОСТОМЕЛЬСЬКИЙ СКЛОЗАВОД" потрібно приділити особливу увагу оцінці сильних та слабких сторін, загроз та можливостей. Для цього нами складено матрицю SWOT – аналізу ПрАТ "ВЕТРОПАК ГОСТОМЕЛЬСЬКИЙ СКЛОЗАВОД" (табл. 1.).
До сильних сторін підприємства можна віднести новітні технології, що застосовуються при виробництві продукції. Це і автоматизація деяких процесів і високотехнічне обладнання. Також варто виділити високу кваліфікацію співробітників. Незважаючи на те, що підприємство має немаленьку кількість персоналу, особлива увага приділяється саме професіоналізму кожного.
Таблиця 1.
Матриця SWOT – аналіз ПрАТ "ВЕТРОПАК ГОСТОМЕЛЬСЬКИЙ СКЛОЗАВОД"
Джерело: побудовано автором на основі даних [2, 3, 4].
До сильних сторін варто ще віднести економію коштів за рахунок впровадження екологічної політики ПрАТ "ВЕТРОПАК ГОСТОМЕЛЬСЬКИЙ СКЛОЗАВОД".
Не зважаючи на наявність сильних сторін компанії варто також наголосити і на слабких місцях. До них можна віднести зростання вартості енергетичних і виробничих затрат, стабільно високий попит на пакувальне скло, очікування зацікавлених сторін. Можливості для компанії наступні: інноваційні технології у сфері економії ресурсів, енергії, нові технології перероблення відходів, підвищення репутації за рахунок позитивному іміджу та підвищенню якості, екологічності продукції.
Щодо загроз, які постають на шляху компанії, то це загроза роботі підприємству за рахунок військової агресії, погіршення стану економіки країни, енергетичний дефіцит, пов'язаний з військовими діями, нехватка сировини і працівників.
Отже, в результаті аналізу діяльності ПрАТ "ВЕТРОПАК ГОСТОМЕЛЬСЬКИЙ СКЛОЗАВОД" нами виділено ті ризики, які мають значні наслідки. Вони головним чином пов’язані з довготривалим військовим конфліктом, який здійснює проти нашої країни росія.
Список літератури:
1. Vetropack Group: Виробник скляної упаковки. Режим доступу: URL: https://www.vetropack.com/uk/.
2. Vetropack resumes production in Ukraine. Режим доступу: URL: ile:///C:/Users/User/Downloads/PI_E_Vetropack_Heat-up_Gostomel.pdf.
3. Встановлення нових стандартів сталого розвитку. Режим доступу: URL: https://www.vetropack.com/uk/pro-kompaniju/zmi-ta-novini/novini/vstanovlennja-novikh-standartiv-stalogo-rozvitku-vetropack-podaje-viznacheni-cili-na-zatverdzhennja-organizacijeju-science-based-targets-initiative-naukovo-obgvruntovani-cili_pub-3703/.
4. ПрАТ Ветропак Гостомель. Режим доступу: URL: https://www.vetropack.com/uk/pro-kompaniju/lokaciji/gostomel/.
|