:: ECONOMY :: РОЛЬ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ :: ECONOMY :: РОЛЬ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
:: ECONOMY :: РОЛЬ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 47

Термін подання матеріалів

16 грудня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

 
16.12.2025 01:43
Автор: Бутко Любов Анатоліївна, кандидат фармацевтичних наук, доцент, Київський медичний університет; Шевченко Юлія Сергіївна, Київський медичний університет
[19. Фармацевтичні науки;]

ORCID: 0000-0003-4899-7877 Liubov Butko

Сучасний фармацевтичний ринок характеризується високим рівнем конкуренції, динамічністю та швидкою зміною споживчих пріоритетів. В умовах, коли якість і ефективність лікарських засобів стають базовими, а не диференційними характеристиками, вагому роль у формуванні лояльності споживачів відіграє бренд. Саме через ефективний бренд-менеджмент фармацевтичні компанії здатні формувати довіру до продукції, забезпечувати стабільний попит і створювати позитивний імідж підприємства. Бренд-менеджмент – це система стратегічного управління компанії, спрямована на створення, розвиток і підтримку позитивного образу компанії або послуги в очах споживача [1].

Актуальними є дослідження, зумовлені необхідністю посилення конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств України на внутрішньому та зовнішньому ринках. У галузі, де значну роль відіграють регуляторні обмеження реклами, бренд стає ключовим інструментом комунікації з кінцевими споживачами. Ефективна стратегія бренд-менеджменту сприяє не лише підвищенню впізнаваності продукції, але й розвитку довгострокових відносин із лікарями, фармацевтами та пацієнтами.

Метою роботи є дослідження сутності бренд-менеджменту як складової маркетингової діяльності фармацевтичних підприємств, а також визначення його ролі у формуванні конкурентних переваг на ринку лікарських засобів. 

У процесі дослідження нами було проаналізовано сучасні підходи до формування бренду у фармацевтичній галузі, зокрема, проведено огляд процесів і стратегій бренд-менеджменту, що використовуються фармацевтичними підприємствами: як змінюється позиціонування бренду, як здійснюється диференціація лікарських засобів, як працює бренд у контексті generics (дженериків) та OTC (безрецептурної) продукції. Виявлено, що ключовими чинниками успішного брендування в фармації є: довіра споживача, рекомендації медичних працівників, якість інформації, дотримання регуляторних вимог, цифрова присутність [2, 3].

Наступним етапом досліджень було визначення особливості управління брендом лікарських засобів у контексті законодавчих обмежень реклами. На бренд-комунікації в фармацевтичній галузі впливають такі регуляторні рамки, як: обмеження прямих стимулів пацієнтів, правила реклами Rx/OTC, обмеження з точки зору етики. В межах дозволеного ефективно використовувати такі комунікаційні канали: 

1. медичні працівники, які через соціальні мережі поширюють достовірну медичну інформацію та формують позитивне ставлення до здоров'я. Такі фахівці діють як лідери думок, адже до їхніх порад прислухаються; 

2. цифрові платформи - це онлайн-інструменти, за допомогою яких фармацевтичні компанії взаємодіють зі своїми цільовими аудиторіями: лікарями, фармацевтами, пацієнтами, дистриб’юторами, партнерами тощо, тобто це середовище для комунікації, навчання, підтримки репутації та аналітики бренду. Це можуть бути: офіційні вебсайти бренду або компанії, професійні онлайн-портали для лікарів і фармацевтів, соціальні мережі, мобільні застосунки [4];

3. освітній контент, який представлений інформаційними, науковими та навчальними матеріалами, які створює компанія з метою підвищення рівня знань лікарів, фармацевтів або пацієнтів. Він підвищує цінність бренду, формує довіру та позиціонує компанію як експерта у своїй галузі. У фармації ефективним є проведення вебінарів та онлайн-семінарів для лікарів і фармацевтів, відео-курсів або YouTube-серій для пацієнтів, публікації науково-освітніх статей та брошур, робота інтерактивних освітніх платформ [5].

На сьогодні фармацевтичні компанії в Україні активно застосовують мультканальні цифрові інструменти брендування (омніканальність) у межах дозволеного, і це корелює зі зростанням реалізації лікарських засобів [6].

Таким чином, бренд-менеджмент у фармацевтичній сфері є не лише інструментом просування продукції, а й стратегічним засобом формування довіри та лояльності споживачів. Ефективне управління брендом забезпечує підприємству стабільне положення на ринку та сприяє сталому розвитку.

Список літератури:

1. Ямненко Г. Тенденції та орієнтири розвитку бренду фармацевтичних компаній в Україні. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 1. С. 126-135. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.01.126

2. Sarfaraz, Md Alam, Mukesh Bansal, Gaurav Bhaduka. A Holistic Approach on Pharmaceutical Branding: A Review. Chemistry Research Journal, 2022, 7(5):138-149

3. Dar Tariq Mehmood, Neelofer Tariq. Comparison of Branding Strategies of Pharmaceuticals & Fast-Moving Consumer Goods: An Analysis of Modern World Need. (2020). European Journal of Business and Management Research, 5(6). https://doi.org/10.24018/ejbmr.2020.5.6.616

4. Almeman, Ahmad. The digital transformation in pharmacy: embracing online platforms and the cosmeceutical paradigm shift. Journal of health, population, and nutrition vol. 43,1 60. 8 May. 2024, doi:10.1186/s41043-024-00550-2

5. Rajendran, R., & Rani, Y.S. Healthy engagement: digital marketing's influence on the pharma sector. Academy of Marketing Studies Journal, 2024. 28(4), 1-8.

6. Мельниченко О. Маркетингові цифрові інструменти у просуванні брендів лікарських засобів. Зовнішняторгівля: економіка, фінанси, право. 2024. No 5. С. 98-109. Серія. Економічні науки. https://doi.org/ 10.31617/3.2024(136)07.

7. Awad, A.S.; Ertugan, A.; Hyusein, A. Mode of Collaboration between the Pharmaceutical Firms and Pharmacists: An Empirical Investigation of Social Media Marketing Activities. Sustainability 2022, 14, 13624.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОЦІНКА ЕКОНОМІЧНОЇ ДОСТУПНОСТІ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
16.12.2025 20:02
КОНКУРЕНТНИЙ АНАЛІЗ ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ ПРОТИВІРУСНИХ ЗАСОБІВ
16.12.2025 16:14
ANTIFIBROTIC AND ANTI-INFLAMMATORY AGENTS IN THE PREVENTION OF PATHOLOGICAL SCARRING AFTER PLASTIC SURGERY
16.12.2025 02:48
ІМУННО-ОПОСЕРЕДКОВАНА КАРДІО- ТА ГЕПАТОТОКСИЧНІСТЬ ІНГІБІТОРІВ PD-1/PD-L
16.12.2025 02:07
ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА УСПІШНІСТЬ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ КОМПАНІЙ
16.12.2025 01:53




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.215 сек. / Mysql: 1920 (0.175 сек.)