:: ECONOMY :: ЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ ДО СТАЛОГО УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИКОЮ: ОРІЄНТИРИ ДЛЯ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ ДО СТАЛОГО УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИКОЮ: ОРІЄНТИРИ ДЛЯ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ ДО СТАЛОГО УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИКОЮ: ОРІЄНТИРИ ДЛЯ УКРАЇНИ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 47

Термін подання матеріалів

16 грудня 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЄВРОПЕЙСЬКІ ПІДХОДИ ДО СТАЛОГО УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИКОЮ: ОРІЄНТИРИ ДЛЯ УКРАЇНИ

 
17.11.2025 11:33
Автор: Верстяк Оксана Миколаївна, кандидат економічних наук, Чернівецький торговельно-економічний інститут ДТЕУ
[1. Економічні науки;]


У контексті глобальних екологічних загроз, енергетичної нестабільності та потреби в ефективнішому використанні ресурсів інтеграція принципів сталого розвитку в систему управління підприємствами стає ключовим пріоритетом. 

Теоретичне підґрунтя для осмислення концепції сталого розвитку в європейському контексті представлено у навчальному посібнику І.Якименко та співавтори [4], де систематизовано основні принципи формування політики сталого розвитку та напрями її реалізації в країнах ЄС. Узагальнення результатів досліджень свідчить, що сталий розвиток розглядається як інструмент стратегічного менеджменту, який забезпечує підвищення ефективності логістичних систем, зміцнення конкурентних позицій підприємств і їх адаптацію до викликів європейської інтеграції.

Сталий розвиток у сучасних економічних умовах розглядається як стратегічна парадигма, що забезпечує баланс між економічними результатами, екологічною безпекою та соціальною відповідальністю підприємств. В умовах євроінтеграційних процесів для України ця концепція набуває особливого значення, оскільки виступає орієнтиром для модернізації систем управління, зокрема логістичних.

Розвиток концепції сталого логістичного менеджменту у країнах Європейського Союзу ґрунтується на системному поєднанні економічних, екологічних та соціальних аспектів діяльності підприємств. У межах ЄС створено цілісну нормативну базу та інституційні механізми, спрямовані на зниження вуглецевого сліду транспорту, розвиток зеленої інфраструктури, цифровізацію логістичних процесів і підтримку «зелених» інновацій [1].

Позитивним є поступове впровадження ініціатив у рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, зокрема у сферах енергоефективності транспорту, цифрової логістики та екологічного аудиту. Як зазначають О.Левіщенко та С.Кузьменко [3], приклади європейських країн свідчать, що поєднання стратегічного планування, інноваційної логістики та державного стимулювання є ключем до ефективного переходу до сталих моделей управління.

Для наочності узагальнимо основні характеристики політики сталого розвитку у логістичному менеджменті країн ЄС та України (табл. 1).

Таблиця 1

Порівняльна характеристика реалізації політики сталого розвитку 

у сфері логістики




Джерело: узагальнено автором на основі [1-4].

Досвід країн ЄС демонструє, що ефективна політика сталого розвитку логістики базується на узгодженості стратегічних, нормативних та інноваційних рішень, тоді як в Україні важливо посилити інституційну спроможність, цифровізацію та державну підтримку екологічних ініціатив.

Отже, ефективне впровадження політики сталого розвитку у логістиці України вимагає комплексного підходу, що передбачає поєднання законодавчих, економічних, інноваційних і освітніх інструментів. Лише за умови узгоджених дій держави, бізнесу та громадськості можливо забезпечити перехід логістичної системи України до моделі, що відповідає європейським стандартам екологічності, ефективності та соціальної відповідальності.

Оцінювання рівня сталого розвитку логістичних систем є важливим елементом стратегічного управління, оскільки воно дозволяє визначити ефективність реалізованих заходів та виявити напрями подальшого вдосконалення. Згідно з підходами, запропонованими Європейською комісією та OECD, моніторинг сталого розвитку у логістиці має базуватися на інтегрованій системі економічних, екологічних та соціальних показників.

Для України важливим завданням є адаптація європейських підходів до національних умов, зокрема розвиток інституційного середовища, впровадження екологічних стандартів транспорту та цифровізація логістичних процесів. Запропонована система показників ефективності реалізації політики сталого розвитку дозволяє здійснювати комплексну оцінку результатів і формувати довгострокові стратегії підвищення стійкості логістичних мереж.

Список використаних джерел:

1. Верстяк О. Інноваційні виклики в процесі євроінтеграції. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки, 2024, № 1(93), С. 18–26. DOI: 10.34025/2310-8185-2024-1.93.02

2. Ремига Ю., Приймак Н. Сталий розвиток як стратегічний пріоритет логістичного менеджменту підприємства. Сталий розвиток економіки, 2025, № 2(53), С. 579–586. DOI: 10.32782/2308-1988/2025-53-82

3. Левіщенко О., Кузьменко С. Стратегія сталого розвитку логістичної компанії: етапи впровадження та ключові виклики. Економіка та суспільство, 2024, № 68. DOI: 10.32782/2524-0072/2024-68-113

4. Якименко І.Л., Петрашко Л.П., Димань Т.М. та ін. Стратегія сталого розвитку: Європейські горизонти. Київ: НУХТ, 2022. 337 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНІ МОДЕЛІ ПОБУДОВИ МАРКЕТИНГОВОЇ СЛУЖБИ
20.11.2025 23:44
ОСОБЛИВОСТІ ДЕПОЗИТНОЇ ПОЛІТИКИ КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
20.11.2025 14:44
АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО ВДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ
20.11.2025 01:27
ВПЛИВ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НА РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНОСТІ ТА РІВЕНЬ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ КНИЖКОВОЇ ГАЛУЗІ
19.11.2025 23:36
ПОНЯТТЯ І СТРУКТУРА ПРИВАТНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМИ
19.11.2025 22:54
ПРОГНОЗУВАННЯ ВИРОБНИЦТВА КАРТОПЛІ НА ОСНОВІ СТАТИСТИЧНИХ МЕТОДІВ
19.11.2025 21:52
ЛОГІСТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТОРГОВЕЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
18.11.2025 12:04
БАГАТОВИМІРНЕ РЕЙТИНГУВАННЯ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ ЗА РІВНЕМ РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
18.11.2025 11:11
ОЦІНКА СТАНУ ТА ДИНАМІКИ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ЗА ДОПОМОГОЮ ТАКСОНОМІЧНОГО МЕТОДУ
17.11.2025 20:53
THE ECONOMIC ESSENCE AND ROLE OF DIGITAL COMMUNICATIONS – IMPACT ON THE FORMATION OF ADDED VALUE, PROFITABILITY AND COMPETITIVENESS OF ENTERPRISES
17.11.2025 20:21




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.272 сек. / Mysql: 1920 (0.235 сек.)