:: ECONOMY :: ІНТЕГРАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ :: ECONOMY :: ІНТЕГРАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ
:: ECONOMY :: ІНТЕГРАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 46

Термін подання матеріалів

19 листопада 2025

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНТЕГРАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

 
22.10.2025 12:38
Автор: Кондрат Роман Ігорович, аспірант кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, Карпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна
[3. Педагогічні науки;]


Симуляційні технології — це методи та інструменти, які використовуються для створення віртуальних моделей реальних систем, процесів чи явищ з метою їх вивчення, аналізу, оптимізації або прогнозування. Вони широко застосовуються в різних галузях, таких як інженерія, медицина, економіка, освіта, військова справа, транспорт, ігрова індустрія тощо.

Сучасна вища освіта стикається з викликами підготовки фахівців, здатних швидко адаптуватися до динамічних професійних середовищ. Традиційні методи навчання часто обмежені у можливостях практичного застосування знань. Симуляційні технології, які включають VR, AR, комп’ютерні симулятори та ігрові платформи, створюють контрольоване середовище для відпрацювання навичок, зменшуючи ризики та витрати, а також забезпечують інтерактивне та практико-орієнтоване навчання.

Ці технології дозволяють студентам вирішувати реальні завдання в безпечних умовах, розвивати критичне мислення та набувати професійного досвіду. 

Дослідження в галузі симуляційних технологій в освіті активно розвиваються. Використання симуляційних ігор у навчанні сприяє підвищенню мотивації студентів та покращенню їх когнітивних навичок, а віртуальні середовища дозволяють студентам експериментувати без реальних наслідків, що особливо цінно в медичній та інженерній освіті.[1]

Віртуальні лабораторії сприяють глибшому розумінню складних концепцій через інтерактивність і візуалізацію. Наприклад, симуляція фізичних експериментів у VR дозволяє студентам взаємодіяти з об’єктами у тривимірному просторі, що підвищує засвоєння матеріалу.[2]

Симуляційні технології мають низку переваг, які роблять їх привабливими для вищої освіти. Їхня практична спрямованість дозволяє відтворювати реальні професійні сценарії. Наприклад, у медичних симуляціях студенти можуть проводити віртуальні операції, а в авіаційній освіті — керувати симулятором польоту. Студенти активно взаємодіють із віртуальним середовищем, що підвищує залученість, також технології дозволяють адаптувати завдання до рівня підготовки студента.

Загалом стан використання користувачами VR і AR в Сполучених штатах Америки в 2018 році в розрізі гаджетів був такий: смартфони −77%, ПК −35%, окремі додатки –19%. Згідно з дослідженням Statista  (https://www.statista.com), 92% респондентів в США знають термін  «віртуальна  реальність»;  97%  студентів  хотіли  б  вивчити  курс  VR;  93%  вчителів сказали,  щоїх  учні  будуть  раді  використовувати  віртуальну  реальність  під  час  навчання; майже  80%  вчителів  мають  доступ  до  пристроїв  віртуальної  реальності,  але  тільки  6,87% регулярно  використовують  їх  в  навчальному  процесі;  70%  вчителів  мають  бажання використовувативіртуальну реальність для пояснення нового матеріалу й імітації природних процесів.  11%  дорослого  населення  в  США  володіють  апаратним  або  програмним забезпеченням віртуальної реальності (VR)[3]

США — прогноз, що понад 40 % шкіл K-12 використовуватимуть AR/VR, проти менш ніж 20 % у 2022

 Великобританія — у державних школах лише ~15 % мають VR-шоломи; у приватних – трохи більше (~20 %).

Офіційної, централізованої національної статистики щодо відсотка шкіл України, які регулярно використовують VR/AR у навчальному процесі — не виявлено у відкритих звітах Міністерства освіти і науки або інших національних моніторингових звітах.

Симуляційні технології відкривають нові горизонти для вищої освіти, забезпечуючи практико-орієнтоване навчання та розвиток професійних компетенцій. Огляд літератури підтверджує їх ефективність у різних дисциплінах, від медицини до бізнесу. Однак успішна інтеграція вимагає подолання технічних, фінансових та організаційних бар’єрів. Подальші дослідження мають зосередитися на створенні доступних і адаптивних симуляційних платформ, які зможуть масштабуватися для широкого використання в освіті.

Список літератури

1. Merchant, Z., Goetz, E. T., Cifuentes, L., Keeney-Kennicutt, W., & Davis, T. J. (2014). Effectiveness of virtual reality-based instruction on students’ learning outcomes in K-12 and higher education: A meta-analysis. Computers & Education, 70, 29-40.

2. Pellas, N., Kazanidis, I., & Palaigeorgiou, G. (2019). A systematic literature review of mixed reality environments in K-12 education. Education and Information Technologies, 24(5), 2613-2633.

3. Литвинова, С., Буров, О., & Семеріков, С. (2021). Концептуальні підходи до використання засобів доповненої реальності в освітньому. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 46-62. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-55-46-62

_________________________-

Науковий керівник: Кондур Оксана Созонтівна, доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету, Карпатський національний університет імені Василя Стефаника



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
22.10.2025 13:42
ІНТЕГРАЦІЯ ГРАМАТИКИ ТА ЛІТЕРАТУРИ В НАВЧАЛЬНИХ КУРСАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ
22.10.2025 12:11
ОСВІТА ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
20.10.2025 14:19
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ КАРТ ПРИ ВИВЧЕННІ БІОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ
20.10.2025 11:43
СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ У ТРАНСФОРМАЦІЯХ ПОКОЛІНЬ: ВИКЛИКИ ДЛЯ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ
20.10.2025 11:20
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ МУЛЬТИПЛІКАЦІЙНИХ ФІЛЬМІВ
20.10.2025 10:51
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МЕНТОРСТВА: ДОВІРА, ПІДТРИМКА ТА РОЗВИТОК СТУДЕНТА
17.10.2025 15:25




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.106 сек. / Mysql: 1891 (0.09 сек.)