:: ECONOMY :: ВПЛИВ ЕТИКО-ЕСТЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ АВТОРСЬКОГО МІФОЛОГІЧНОГО СВІТУ ДЖ. Р. Р. ТОЛКІНА НА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ :: ECONOMY :: ВПЛИВ ЕТИКО-ЕСТЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ АВТОРСЬКОГО МІФОЛОГІЧНОГО СВІТУ ДЖ. Р. Р. ТОЛКІНА НА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ ЕТИКО-ЕСТЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ АВТОРСЬКОГО МІФОЛОГІЧНОГО СВІТУ ДЖ. Р. Р. ТОЛКІНА НА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 46

Термін подання матеріалів

19 листопада 2025

До початку конференції залишилось днів 1



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ ЕТИКО-ЕСТЕТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ АВТОРСЬКОГО МІФОЛОГІЧНОГО СВІТУ ДЖ. Р. Р. ТОЛКІНА НА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ

 
20.10.2025 10:57
Автор: Гром Алла Ігорівна, магістрантка кафедри гуманітарних дисциплін Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв
[8. Культурологія;]

Міфотворчість Дж. Р. Р. Толкіна є своєрідною художньою системою, що вбирає у себе різноманітні творчі досліди і відкриття минулих літературних епох, а також теорію міфу ХХ століття. У створенні авторського міфологічного світу Толкін спирався на міфи та оповіді різних народів, архетипічні міфологічні універсалії і філософсько-естетичний досвід попередніх епох. Таким чином виявлено орієнтацію письменника на архаїчну міфологічну образність при спробі створити індивідуальний авторський міф і прагнення відновити виховні функції міфу, а також за допомогою вічних цінностей, закріплених у міфології, вплинути на моральний розвиток суспільства. 

Творчий досвід Дж. Р. Р. Толкіна виявився набагато більш вдалим, ніж у багатьох його попередників та сучасників, доказом чого є величезна популярність його творів у просторі сучасної масової культури та безумовний потенціал впливу етико-естетичних цінностей авторського міфологічного світу письменника на виховання молоді. Сама структура «Гоббіта» та «Володаря перстнів» відтворює структуру чарівної казки, які розвиваються за одним механізмом: Герой покидає свій дім, він здійснює тривалу подорож, демонструє свою силу і здібності, що є чіткою паралеллю з обрядом ініціації. 

Дж. Р. Р. Толкін зазначав, що жодний рядок із саги про Середзем’я не вигаданий ним особисто, а є лише певним обміркуванням та систематизованою обробкою легенд різних народів. Життя письменника неймовірним чином перепліталося із творчістю перенесенням життєвих ситуацій на папір. Дж. Р. Р. Толкін співвідносив літературні наративи з реальністю, шукав з ними асоціацій у життєвих ситуаціях. Своєму синові Крістоферу, коли той під час війни в листах із фронту скаржився батькові на складні умови життя у військовому таборі, Професор радив просто сприймати реальність так, ніби він хоббіт, що опинився у стані урук-хаїв, і зберігати «хоббітство» своєму серці завжди, а все, що коїться навколо, сприймати як частину захоплюючого оповідання, героєм якого Крістофер опинився.  Зворушливим фактом із поєднанням чарівного світу й реальності у житті для Професора стали також і його стосунки з дружиною Мері Едіт: письменник асоціював себе й кохану із Береном та Лютіен, смертним чоловіком та безсмертною ельфійкою, персонажами «Сільмарілліону», що до нестями кохали один одного. Польський письменник і дослідник А. Сапковський досліджуючи загальні тенденції у розвитку літератури ХХ століття, виділив твори з міфологічною основою і зробив висновок, що Толкін та сучасні йому автори використовують архетип артуріанських легенд (як наприклад Урсула ле Гуїн), а письменники другої половини ХХ століття використовують архетип Дж. Р. Р. Толкіна.

Можна стверджувати, що Дж. Р. Р. Толкін у своїх філософсько-естетичних пошуках зазнав певного впливу романтичної ідеї «нової міфології». Проявляється це в орієнтації письменника на архаїчну міфологічну образність, намаганні створити при спробі індивідуальний авторський міф та прагненні відновити виховні функції міфу за допомогою вічних цінностей, закріплених у міфології, щоб вплинути на моральний розвиток соціуму. Отже творчий досвід Дж. Р. Р. Толкіна виявився більш набагато вдалим, ніж у багатьох його попередників і сучасників, доказом чого є величезна популярність його творчості у кожного покоління, що свідчить про безумовний вплив етико-естетичних цінностей авторського міфологічного світу письменника на виховання молоді. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.125 сек. / Mysql: 1891 (0.103 сек.)