:: ECONOMY :: ГЕНДЕРНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ СТУДЕНТІВ :: ECONOMY :: ГЕНДЕРНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ СТУДЕНТІВ
:: ECONOMY :: ГЕНДЕРНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ СТУДЕНТІВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 43

Термін подання матеріалів

15 липня 2025

До початку конференції залишилось днів 14



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ГЕНДЕРНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ СТУДЕНТІВ

 
23.06.2025 17:48
Автор: Тишкевич Ксенія, здобувач першого бакалаврського рівня вищої освіти Поліський національний університет
[4. Психологічні науки;]

Постановка проблеми та аналіз останніх досліджень. У сучасних умовах підвищеної соціальної нестабільності та психоемоційного навантаження питання психологічного благополуччя молоді набуває особливої актуальності. Психологічне благополуччя трактується як цілісний стан особистості, що охоплює відчуття цілеспрямованості, позитивного самоусвідомлення, емоційної стабільності, автономії та конструктивних міжособистісних взаємодій. Фізична активність дедалі частіше розглядається як чинник, що позитивно впливає на емоційне самопочуття, знижує рівень тривожності, покращує якість сну та сприяє саморегуляції поведінки [2, c. 195]. Поряд із цим зростає інтерес до вивчення індивідуально-психологічних та гендерних детермінант цього впливу. Зокрема, існують відмінності у мотиваційних механізмах залучення до фізичної активності, рівні афективної реактивності та способах саморегуляції в юнаків і дівчат.

Незважаючи на значну кількість емпіричних досліджень, недостатньо вивченими залишаються особливості поєднання таких змінних, як рівень фізичної активності, психологічне благополуччя, вольова саморегуляція та гендер. Саме тому доцільним є комплексне дослідження цього феномену в контексті студентського середовища.

Мета дослідження. Виявити специфіку взаємозв’язку фізичної активності та психологічного благополуччя студентської молоді з урахуванням гендерних особливостей та рівня вольової саморегуляції.

Виклад основного матеріалу. Аналіз емпіричних даних засвідчив наявність статистично значущого позитивного зв’язку між рівнем фізичної активності та психологічним благополуччям студентів. Студенти з високим рівнем фізичної активності виявили вищі бали, у порівнянні з учасниками з низьким рівнем активності. Виявлено гендерні особливості в характері взаємозв’язків між фізичною активністю та благополуччям. Зокрема, у дівчат фізична активність переважно асоціювалася з емоційною стабільністю та позитивним афектом, тоді як у юнаків — із вищим рівнем контролю над середовищем і суб’єктивним відчуттям ефективності. Крім того, встановлено, що вольова саморегуляція виступає посередником у зв’язку між фізичною активністю та психологічним благополуччям. Студенти з високим рівнем саморегуляції мали вищі показники задоволеності життям незалежно від рівня рухової активності, проте фізичне навантаження додатково посилювало ефект [1]. Афективна чутливість впливала на характер змін у суб’єктивному благополуччі: особи з високою афективною реактивністю демонстрували більшу залежність емоційного фону від фізичної активності.

Висновки:

1. Фізична активність є значущим чинником психологічного благополуччя студентів, зокрема в його таких компонентах, як емоційна стабільність, позитивне ставлення до себе та життєва цілеспрямованість.

2. Гендер визначає специфіку впливу фізичної активності на психологічний стан особистості, з огляду на відмінності у мотивації, типах регуляції та емоційній чутливості.

3. Вольова саморегуляція опосередковує позитивний ефект фізичної активності на благополуччя, тоді як афективна реактивність модерує силу впливу.

4. Отримані результати можуть бути використані для розробки психопрофілактичних програм, спрямованих на підтримку ментального здоров’я студентської молоді.

Список використаних джерел:

1. Jiang W., Luo J., Guan H. Gender difference in the relationship of physical activity and subjective happiness among Chinese university students // Frontiers in Psychology. – 2021. – Vol. 12. – Article 800515.

2. Peñalvo J.L., et al. Physical activity and mental health in undergraduate students // Int. J. Environ. Res. Public Health. – 2022. – Vol. 19, № 1. – Art. 195.

3. Rodriguez Lopez C., et al. The tridirectional relationship among physical activity, stress, and academic performance in university students: systematic review and meta analysis // Int. J. Environ. Res. Public Health. – 2021. – Vol. 18, № 2. – Art. 739.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПОВЕДІНКИ МОЛОДІ НА ДОШЛЮБНОМУ ЕТАПІ
24.06.2025 17:55
ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ САМОТНОСТІ В ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ
23.06.2025 20:12
ОСОБЛИВОСТІ ТА ЕТАПИ ПЕРЕЖИВАННЯ ПСИХОЕМОЦІЙНИХ ТРАВМ В УМОВАХ ВІЙНИ
23.06.2025 20:06
ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ САМООЦІНКИ ТА СТРЕСОСТІЙКОСТІ ОСОБИСТОСТІ
23.06.2025 19:55
ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ТА ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ
23.06.2025 19:45
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ГЕНЕРНИХ ВІДМІННОСТЕЙ ТРИВОЖНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
23.06.2025 14:45
КОГНІТИВНО-ПОЗИТИВНА УСТАНОВКА ЯК ОСНОВА ЖИТТЄВОГО ЗАДОВОЛЕННЯ ОСІБ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ
23.06.2025 13:57
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
23.06.2025 12:55
ПРОЯВИ ВІКТИМНОСТІ У ПІДЛІТКІВ
21.06.2025 01:49
АГРЕСИВНІСТЬ ЯК ФАКТОР ДЕСТРУКТИВНОГО СТИЛЮ УПРАВЛІННЯ
19.06.2025 13:42




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.266 сек. / Mysql: 1804 (1.171 сек.)