:: ECONOMY :: НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІВПРАЦІ МІЖ ПОДАТКІВЦЯМИ ТА ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІВПРАЦІ МІЖ ПОДАТКІВЦЯМИ ТА ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІВПРАЦІ МІЖ ПОДАТКІВЦЯМИ ТА ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
 
   
       

Світ економічної науки. Випуск 25

Термін подання матеріалів

29 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 52



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Акція! 100 грн на мобільний
Календар конференцій
Наші збірники
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СПІВПРАЦІ МІЖ ПОДАТКІВЦЯМИ ТА ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ

 
24.04.2010 10:10
Автор: Дулиба Надія Григорівна, студентка Львівського національного університету ім. Івана Франка
[Податкова система. Бюджетна система. Державне регулювання економіки]
Діяльність державної податкової служби України спрямована на створення такої удосконаленої податкової системи, яка б забезпечувала ефективне функціонування економіки держави і сприятливі умови для ведення бізнесу, здійснення інвестицій, збільшення рівня надходжень до бюджетів, інтеграції України в європейське співтовариство [1].
Критичний стан податкових взаємовідносин, на нашу думку, склався через цілу низку причин, серед яких доцільно виділити наступні: взаємна недовіра між двома сторонами; викривлення, необґрунтовані ускладнення і довільні тлумачення контролюючими органами окремих положень податкового законодавства; фактична відсутність презумпції невинуватості щодо підприємців; наявність феномену загальної провини платників податків; бюрократичне свавілля та безкарність за корупцію; відсутність законодавчо встановлених норм погашення збитків, завданих підприємцям діями чи рішеннями посадових осіб контролюючих органів [2].
На сучасному етапі податкової реформи зусилля державних податкових органів спрямовані на ділове партнерство з платниками податків, застосування нових форм і методів масово-роз'яснювальної роботи серед населення, реалізацію стратегії стимулювання добровільної сплати податків. У зв'язку з цим, відповідно до Програми модернізації державної податкової служби України, з 1-го січня 2008 року розпочав роботу інформаційно-довідковий центр Державної податкової адміністрації України, який безкоштовно надає висококваліфіковані послуги платникам податків усіх регіонів України за допомогою Єдиної бази податкових знань з питань застосування податкового законодавства, порядку заповнення податкових декларацій, термінів надання податкової звітності і сплати податкових зобов'язань, організації і регламенту роботи органів державної податкової служби.
Організація інформаційно-довідкових центрів – перший практичний крок до відкритих, цивілізованих відносин між платниками податків і державою (кожен платник податків отримуватиме доступну юридичну консультацію). Застосування Єдиної бази податкових знань дозволяє усунути неоднозначне тлумачення податкового законодавства, що зменшує кількість повторних звернень платників податків до державних податкових органів. Для зручності платників податків Єдина база податкових знань розміщена на web-сайті ДПА України [3]. Також на сайті ДПА у рубриці «Каталог послуг» [4] можна знайти перелік адміністративних послуг, які надаються органами державної податкової служби юридичним і фізичним особам .
На Всеукраїнській семінар-нараді керівників податкової служби України, яка відбулася 4-5 березня 2010 року в смт. Маньківка Черкаської області, особлива увага приділялась вдосконаленню роботи з платниками податків, було наголошено на необхідності змінити каральну функцію податкових органів на надання консультативної допомоги платникам податків, переорієнтуванні податкових інспекторів на профілактичну роботу. До періоду стабілізації податкового законодавства пересічний платник податків у першу чергу потребує консультаційної допомоги, а не штрафних санкцій.
Міжнародний досвід та характер послуг аудиторських і юридичних фірм, що діють сьогодні на вітчизняних теренах, свідчать, що податкова консультація – це методична та практична допомога платнику податків при виконанні ним податкових зобов’язань перед бюджетами та державними цільовими фондами щодо податків і зборів (обов’язкових платежів), а також при всіх процедурах, що виникають у процесі податкових відносин (нарахування та сплата платежів, пені, штрафних санкцій, оскарження дій контролюючих органів тощо) [5].
Податковою адміністрацією мають розроблятися шляхи вдосконалення процесу спілкування з платниками податків, максимально спрощуватися форми податкових декларацій. Ці форми повинні супроводжуватися належними пояснювальними інформативними документами з метою роз’яснення процедури звітування. Платники податків, зі свого боку, мають бути відповідальними за надання органам ДПС достовірної інформації. Це має робитися для того, щоб не виникало конфлікту інтересів між платниками податків та податківцями.
Сеанси телефонного зв’язку “гаряча лінія” – це надання можливості платникам податків у спеціально відведений час поспілкуватися телефоном з керівниками податкового органу. Такі сеанси дозволять переконатись, що в Україні будується відкрите суспільство, той тип демократії, коли громадяни мають можливість впливати на прийняття тих чи інших рішень. Номер телефону “гарячої лінії” має бути простий для запам’ятовування, а платники мають бути заздалегідь повідомленими про такий сеанс через засоби масової інформації та радіо.
У структурі органів ДПС функціонують підрозділи по боротьбі з корупцією – так звані “телефони довіри”. На рівні ДПА Львівщини наразі, як проект, діє телефонна інформаційно-довідкова служба «007» [6]. Номер цього телефону розміщується на стенді з інформацією про права та обов’язки платників податків у кожному податковому органі. Зателефонувавши за номером “телефону довіри” громадянин може повідомити (відкрито або анонімно) про протиправні дії працівників податкових органів, про зловживання ними службовим положенням. Такі повідомлення чітко реєструються в спеціальному журналі, своєчасно перевіряються, а за результатами перевірки керівництвом ухвалюються відповідні рішення.
Проте, незважаючи на співпрацю між платниками податків та податковими органами, різні способи полегшення процесу сплати податків, вони все ж таки сплачуються платниками неохоче. Саме тому, основним завданням органів ДПС на сьогодні є вміло переконувати платників податків у необхідності виконання ними свого громадянського обов’язку. Такий процес, перш за все, повинен починатися із навчання податкової грамотності дітей. Важливим кроком у цьому напрямку має стати впровадження оригінальної навчальної програми “Основи податкових знань” для учнів загальноосвітніх шкіл, що розробляється ДПА України спільно з Міністерством освіти і науки за підтримки уряду. Програма представлена трьома навчальними циклами: для учнів початкових класів; середніх та старших класів; методичних посібників для вчителів. Виховання дітей старших груп дошкільних закладів та початкових класів шкіл повинно починатися з розповідей дітям про податки (для чого їх треба сплачувати, за рахунок яких коштів будуються дитячі садки та школи, отримують заробітну плату вчителі, лікарі, військові, міліція та космонавти тощо). Кольорові ілюстровані книжки казок, книжки-розмальовки, конкурси малюнків, ділові ігри мають бути основним інструментом у формуванні дітей цього віку початкових знань про податкову систему країни. На базі отриманих початкових знань від вихователів і вчителів з дітьми старших класів працівниками податкових органів повинна проводитися систематична виховна і роз’яснювальна робота у вигляді тематичних семінарів та лекцій на податкову тематику, ділових ігор, тренінгів, брейн-рингів, КВК тощо.

Список використаної літератури:
1. Податковий кодекс: зміцнення партнерських відносин з платниками податків, підвищення рівня добровільної сплати податків, доступний з: http://www.dpa.dn.ua;
2. Кміть В.М. Напрями підвищення ефективності системи податкових взаємовідносин в Україні. Стан і проблеми оподаткування в умовах ринкової економіки: Матеріали 4 Міжнародної науково-практичної конференції. – Донецьк: Дон ДУЕТ. – с. 141-142;
3. Програма модернізації ДПС України, доступна з: http://www.sta.gov.ua;
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 27.06.07р. № 494;
5. Посібник для податківців, доступний з: http://www.vuzlib.net;
6. Кміть В.М. Податкові взаємовідносини в контексті ринкової трансформації економіки України. Теорії мікро-макроекономіки. Збірник наукових праць Академії муніципального управління. Випуск 31. Том 1. – Київ, 2008. – с. 67-71.

e-mail: nadiadyluba@ukr.net
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПЛЕКСУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18.05.2010 09:25
БЮДЖЕТНИЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ ПРАВДА ЧИ МІФ
17.05.2010 18:53
ДО ПИТАННЯ ПРО АКТУАЛЬНІСТЬ РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
17.05.2010 11:27




© 2010-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.279 сек. / Mysql: 706 (0.242 сек.)