:: ECONOMY :: ВПЛИВ КЛАСИЧНИХ ТЕХНІК НА СУЧАСНУ СКУЛЬПТУРУ :: ECONOMY :: ВПЛИВ КЛАСИЧНИХ ТЕХНІК НА СУЧАСНУ СКУЛЬПТУРУ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ КЛАСИЧНИХ ТЕХНІК НА СУЧАСНУ СКУЛЬПТУРУ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 44

Термін подання матеріалів

22 вересня 2025

До початку конференції залишилось днів 30



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ КЛАСИЧНИХ ТЕХНІК НА СУЧАСНУ СКУЛЬПТУРУ

 
28.05.2025 02:52
Автор: Множинська Руслана Володимирівна, кандидат філософських наук, доцент кафедри сценічного мистецтва і культури, Київський національний університет технологій та дизайну; Принесенко Олена Олександрівна, студентка 4 курсу Інституту культури та креативних індустрій Київський національний університет технологій та дизайну
[8. Культурологія;]

ORCID: 0000-0001-8459-3496 Множинська Р.В.

Скульптура в епоху  Відродження  знову стала рівноправним елементом в архітектурних ансамблях. Збільшився тематичний діапазон скульптури: митці звертаються до реальності, до реальних осіб, до людей, позбавляючись релігійно-містичних обмежень середньовіччя. У роботах з'являються образи античної міфoлогії та християнства, разом з зображеннями реальних людей та сучасних героїв.

В цей час створюються кінні статуї, призначені для прикраси міських площ, наслідуючи давньоримське мистецтво, зростає рівень жанру скульптурного портрета. Змінюється декоративний рельєф – завдяки застосуванню прийомів живопису - перспективного зображення та використанню нових матеріалів і поліхромної кераміки.

Звернення до античної скульптури на рубежі XV та XVI століть зумовлене тим, що: зростає кількість новознайдених античних пам’яток; зароджується жанр бронзової пластики (скажімо, перша датована бронзова статуетка Відродження є копією з античної скульптури «Марк Аврелій на коні» Філарета (1465, Дрезден, Державні художні збірки).

Початок культурного життя Італії в ХІІІ ст. розглядається як зародження ренесансної культури – Проторенесанс. Образотворче мистецтво Проторенесансу пов'язане з добою Середньовіччя, романським та готичним стилем, а також візантійськими традиціями. Проте нове мистецтво не зруйнувало готичні традиції, а стало певним їх перетворенням: при збереженні старої іконографії, старого способу зображення форми зароджувалися нові життєрадісні та світські риси. У скульптурі спостерігається розвиток статуарної пластики у вигляді церковних кафедр, надгробних пам'ятників та міських фонтанів. Твори прикрашені серією рельєфів і композицій круглої скульптури, створених відповідно до спеціальної теологічної програми. Базовою традицією архітектури Проторенесансу є романський стиль, але для скульптури та живопису вагомий синтез романського, візантійського та давньоримського класицизму з елементами готики. Засновником цього напряму був скульптор Нікколо Пізано, який ввів у міста центральної Італії – Пізу, Лукку, Флоренцію – давньоримську художню традицію [4, с.77].

До скульптури Раннього Відродження у сфері круглої пластики відноситься цикл монументальних мармурових скульптур пророків  на фасаді собору в Сієні (рубіж XIII-XIV ст.), у яких видно драматичне напруження, подібне до незграбних фігур готичного стилю. Поширюються жанр монументального надгробку та архітектурно-скульптурні ансамблі типу «Урочистого монумента» [2, с.77].

До історії мистецтва скульптури Раннього Відродження увійшли дві художні школи Тоскани – сієнська та флорентійська. Для тосканських майстрів скульптури притаманний підвищений інтерес до готичного художнього стилю (спіралеподібність фігур) з класицистичними формами, що виражалося в гармонійному співіснуванні святих, ангелів, алегоричні зображення християнських чеснот. Досягненням Раннього Відродження є творчість сієнського скульптора Тіно ді Камаїно (Надгробок кардинала Петроні (1318)) та інших скульпторів з майстерні Лоренцо Майтані (Рельєф «Історія Адама і Єви» (бл. 1321–1330) з фасаду собору в Орв'єто).

У XV столітті в Італії монументальна скульптура стає пам'ятником – її розміщують на церковних фасадах і площах. Зростає також її декоративна функція: розвиток декоративного рельєфу, що поєднує зображальні та орнаментальні мотиви, часом використовуючи різноманітні поліхромні матеріали – майоліку, позолоту та інші. Увага до античної спадщини додає у скульптурні форми традицію втілення уявлень про ідеал досконалості та гідності людини [3, с.9].

Класичні техніки скульптури, що розвивалися протягом століть, вплинули на сучасне мистецтво. Скульптура була важливим засобом вираження ідеалів краси, сили та людської емоції. Сучасні скульптори отримують натхнення з класичних традицій. Вони прагнуть адаптують ці техніки до нових матеріалів та концепцій, що допомагає їм створювати роботи, які поєднують естетику минулого і сучасні інновації [1, с.77].

Класичні техніки також можуть проявлятися у тематиці сучасної скульптури. Сучасні митці звертаються до класичних сюжетів. Це може бути міфологія, історія, людські емоції. Проте ці сюжети переосмислюються у сучасному світі. Скульптури, які зображують міфічних персонажів, відтворені у нових формах, які є відтворенням сучасних проблем. Серед сучасних проблем популярні проблеми гендерної ідентичності або екологічні питання. Художники можуть створювати роботи, які є естетично привабливими, викликають глибокі роздуми про сучасність.

Список  літератури

1. Антонова О. Є. Вплив мистецтва на становлення особистості в епоху відродження // Естетичне виховання дітей та молоді: теорія, практика, перспективи розвитку: збірник наукових праць / за ред. О. А. Дубасенюк, Н. Г. Сидорчук. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. 134 с.

2. Естетика мистецтва: навчальний посібник / Уклад. Л. Б. Мартиненко, О. В. Гончарова. – Умань: ВПЦ «Візаві», 2019.  272 с.

3. Історія мистецтва: конспект лекцій / укладач С. І. Побожій. Суми: Сумський державний університет, 2021. 70 с.

4. Історія зарубіжної літератури: Середні віки та Відродження. – Львів: «Вища школа», 1982. 440 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ У КУЛЬТУРОЛОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ
28.05.2025 03:05
СТРІТ-АРТ ЯК ФЕНОМЕН СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ
28.05.2025 03:02
ВІЗУАЛЬНА ТРАНСФОРМАЦІЯ КНИЖКОВОЇ ОБКЛАДИНКИ: ОБРАЗОТВОРЧІ РІШЕННЯ ТА ДИЗАЙНЕРСЬКІ КОНЦЕПЦІЇ
28.05.2025 02:32
КЕМП ЯК ЕСТЕТИЧНИЙ ПРОЯВ КІТЧУ В СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВІ
28.05.2025 02:19
МУРАЛ ЯК ВИД СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА
28.05.2025 02:15




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.227 сек. / Mysql: 1833 (0.182 сек.)