Актуальність: для сучасної медицини глибоке розуміння анатомічних структур є надзвичайно важливим, бо саме дисципліна «Анатомія людини» закладає той фундамент знань, які є ключовими для проведення клінічних оцінок, виконання хірургічних втручань та точної діагностики різних видів захворювань. Вивчаючи анатомію людини студенти-медики здобувають основи не тільки клінічного мислення, а й формують професійні компетенції та розвивають практичні навички, необхідні для майбутньої професійної діяльності. На сьогоднішній день студенти вищих медичних закладів зіштовхуються з певними труднощами, що пов’язані із засвоєнням матеріалу при вивченні анатомії людини. Серед значущих проблем є обмежене використання трупів та трупного матеріалу з навчальною метою, яке обумовлене дотриманням біоетичних принципів. Внаслідок відсутності практичного доступу до «натуральних» анатомічних препаратів утворюється прогалина в практичних знаннях студентів що, безумовно, впливає на якість професійної підготовки майбутніх лікарів. Традиційні методи, що використовуються в анатомічній освіті, які в основному включають використання підручників, лекцій та відеоконтенту можна було б удосконалити. До таких змін можна віднести перетворення двовимірних анатомічних зображень у тривимірні (3D) структури. Використання 3D-технологій може надати учням захоплюючий та інтерактивний досвід навчання, який покращує їх розуміння складних анатомічних зв'язків та просторової орієнтації. Крім того, 3D-моделі є практичною і морально прийнятною альтернативою використанню незручного трупного матеріалу. [1]
Мета дослідження: визначення переваг та ефективності використання 3D-моделювання як інноваційного підходу в домашньому анатомічному навчанні, зокрема шляхом аналізу функціональних можливостей додатка Complete Anatomy.
Методи дослідження: обробка літературних джерел і порівняльний аналіз.
Основним застосунком для візуального навчання є “Complete Anatomy”. Цей додаток пропонує інтерактивну платформу тривимірного моделювання, яка значно покращує анатомічну освіту.[2] Безумовними перевагами даного застосунку є те, що додаток містить моделі як чоловічого так і жіночого тіла з повним описом усіх анатомічних структур, які розділені по 12 системах людського організму. Це дозволяє студентам швидко зорієнтуватися та знайти потрібний предмет для вивчення. Крім того, за допомогою застосунку можна нашаровувати органи з різних систем організму задля кращого сприйняття та розуміння взаєморозташування структур. Застосунок «Сomplete Anatomy» пропонує також пізнавальні та інтерактивні уроки з акцентом на ключові питання у відповідності до тематики, а також пропонує завдання для перевірки знань, що робить його чудовим інструментом для вивчення анатомії. Важливою перевагою даного застосунку також є те, що кожен орган містить деталізовані підписи до анатомічних структур на зображенні, що полегшує вивчення морфології.[3] У додатку наявна функція, яка візуалізує рух м'язів і демонструє вплив різних хірургічних підходів. Цей інтерактивний досвід навчання допомагає зміцнити впевненість і компетентність та підготувати студентів до клінічної практики. Можливість багаторазово практикуватися у віртуальному середовищі дозволяє вдосконалити практичні навички, необхідні для практичної діяльності майбутніх лікарів. [4]
Висновок: використання 3D-моделювання в сучасній медичній освіті є влучним нововведенням, адже візуальний метод вивчення анатомії людини завжди переважав над механічним запам'ятовуванням інформації. До того ж використання тривимірних моделей, які зібрані в атласах додатку «Complete Anatomy», допоможуть студентам досконало вивчити навчальний матеріал, а майбутнім інтернам швидко нагадають розташування ключових анатомічних структур в людському організмі. Доцільно зазначити, що використання додатків і програм для вивчення анатомії переважає над застосуванням застарілого кадаверного методу навчання та сьогодні вже неможливо уявити вивчення анатомії без використання 3D- моделювання.
Використані джерела :
1. Anna Alicia Simok. «Harnessing 3D Technology to Transform Anatomy Education». – Режим доступу: https://doi.org/10.21315/eimj2024.16.4.13
2. Motsinger, S. K. Complete Anatomy // Journal of the Medical Library Association. – 2020. – Vol. 108, № 1. – Режим доступу: https://doi.org/10.5195/jmla.2020.853
3. Wickramasinghe, N., Thompson, B. R., Xiao, J. The opportunities and challenges of digital anatomy for medical sciences: Narrative review // JMIR Medical Education. – 2022. – Vol. 8. – Article e34687. – Режим доступу: https://mededu.jmir.org/2022/2/e34687
4. Azer, S. A., Azer, S. 3D anatomy models and impact on learning: A review of the quality of the literature // Health Professions Education. – 2016. – Vol. 2. – P. 80–98.
|