:: ECONOMY :: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ :: ECONOMY :: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ
:: ECONOMY :: РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 41

Термін подання матеріалів

27 травня 2025

До початку конференції залишилось днів 19



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ

 
26.04.2025 09:14
Автор: Кохан Олена Миколаївна, Державний торговельно-економічний університет
[3. Педагогічні науки;]


У сучасному глобалізованому світі ефективна міжкультурна комунікація є ключовою компетенцією для викладачів, оскільки вона сприяє розвитку толерантності, взаєморозуміння та співпраці серед студентів різних культур. Освітній дискурс виступає платформою для обміну досвідом, знаннями та навичками, що набуває особливої актуальності в умовах інтернаціоналізації та інтеграції освіти.

Освітній дискурс характеризується інституційністю, оскільки його учасники представляють освітні установи, що визначає формальність взаємодії. Його метою є передача знань, розвиток навичок і формування компетентностей у студентів. Дискурс регламентується освітніми програмами та стандартами, які визначають правила комунікації. Міждисциплінарність інтегрує знання з різних галузей, сприяючи комплексному навчанню та розвитку критичного мислення. Динамічність дискурсу дозволяє йому адаптуватися до змін у суспільстві та впроваджувати нові методи навчання. Він також відображає культурні та соціальні аспекти, впливаючи на формування міжкультурної компетентності учасників. З огляду на ці особливості, важливо дослідити, як освітній дискурс впливає на формування міжкультурної компетентності викладачів. Розуміння цього впливу сприятиме підвищенню ефективності педагогічної діяльності та підготовки фахівців до роботи в багатокультурному середовищі.

Підготовка викладачів до міжкультурної комунікації є важливим аспектом сучасної освіти, що сприяє розвитку взаємоповаги, взаєморозуміння та ефективної взаємодії серед студентів різних культур. Цей процес включає три основні компоненти: когнітивний, мотиваційно-ціннісний та комунікативно-діяльнісний.

Когнітивний компонент включає знання про культурні особливості, традиції та соціальні норми різних народів, що допомагає викладачам краще розуміти контекст студентів і адаптувати методи навчання. Мотиваційно-ціннісний компонент формує позитивне ставлення до культурної різноманітності, розвиваючи емпатію, толерантність і відкритість до нових досвідів. Це сприяє створенню інклюзивного навчального середовища, де студенти відчувають себе прийнятими. Комунікативно-діяльнісний компонент включає розвиток умінь ефективної міжкультурної комунікації, враховуючи невербальні сигнали та уникання непорозумінь.[1,c.95]

Підвищення кваліфікації та професійний розвиток викладачів є ключовими аспектами формування їхньої міжкультурної компетентності. Участь у міжнародних конференціях та семінарах дозволяє обмінюватися досвідом і ознайомлюватися з новітніми тенденціями в галузі міжкультурної комунікації, що сприяє професійному зростанню. Зокрема, участь у міжнародних науково-практичних конференціях надає можливість науковцям та викладачам з різних країн обговорювати актуальні питання та обмінюватися досвідом у сфері міжкультурної комунікації. [2, c.52]

Програми обміну дозволяють викладачам безпосередньо ознайомитися з іншими культурними середовищами, що сприяє розвитку їхньої міжкультурної компетентності та розширенню професійного кругозору. Дослідження підтверджують, що академічна мобільність є важливою складовою підготовки майбутніх учителів до міжкультурної комунікації в умовах євроінтеграції.

Участь в онлайн-курсах та вебінарах сприяє постійному оновленню знань і вдосконаленню навичок у сфері міжкультурної комунікації, що є особливо важливим у динамічному освітньому середовищі. Завдяки ним викладачі з різних країн можуть спілкуватися, ділитися досвідом та підвищувати свою професійну майстерність.

У сучасному освітньому просторі ефективна підготовка викладачів до міжкультурної комунікації вимагає інтеграції міжнародної співпраці та глибокого розуміння культурних особливостей студентів. Міжнародні освітні проекти є важливою складовою цього процесу, оскільки вони дозволяють спільно розробляти навчальні матеріали та програми, що відповідають сучасним вимогам міжкультурної взаємодії. Наприклад, програма Erasmus+ Європейського Союзу підтримує академічні обміни та партнерства між закладами вищої освіти різних країн, а програма Fulbright надає гранти для науковців і студентів, сприяючи міжнародному академічному обміну. Проект "3D4U" спрямований на впровадження 3D-технологій у навчання моди в Україні, створюючи відповідні центри в університетах. Такі ініціативи сприяють інтеграції наукових спільнот та обміну передовим досвідом у сфері освіти, впроваджуючи кращі практики у навчальний процес.

Обмін досвідом з іноземними колегами дозволяє викладачам вивчати кращі практики та адаптувати їх до місцевих умов, що підвищує ефективність навчального процесу. Організація спільних заходів, таких як конференції, семінари та тренінги з міжнародними експертами, сприяє розвитку міжкультурної компетентності викладачів та студентів.

Використання культурно адаптованих навчальних матеріалів, що враховують культурні особливості студентів, є важливим елементом у підготовці викладачів до міжкультурної комунікації. Такі матеріали сприяють розвитку міжкультурної компетентності студентів та підвищують ефективність навчального процесу.

Ефективна підготовка викладачів до міжкультурної комунікації потребує системної підтримки та мотивації з боку освітніх установ. Запровадження системи заохочень, яка визнає досягнення педагогів у цій сфері, підвищує їхню професійну мотивацію та залученість до навчального процесу. Надання ресурсної підтримки, зокрема доступу до сучасних навчальних матеріалів та технологій, є необхідним для забезпечення високої якості освіти та розвитку міжкультурної компетентності студентів. Організація професійних спільнот, таких як EdCamp Ukraine та Групи професійної майстерності вчителів, створює платформи для обміну досвідом і підтримки серед викладачів, що сприяє розвитку колективної експертизи та впровадженню інноваційних підходів у навчання. Такі ініціативи підвищують ефективність підготовки викладачів до міжкультурної комунікації та сприяють розвитку глобальної свідомості серед студентів. Дослідження показують, що інтеграція міжкультурної комунікації в освітній процес є важливим аспектом сучасної освіти, що сприяє підготовці студентів до життя в багатокультурному середовищі.[3]

Таким чином, ефективна міжкультурна комунікація є ключовою компетенцією сучасного викладача, адже вона сприяє розвитку толерантності, співпраці та інтеграції студентів різних культур. Освітній дискурс, що функціонує як інституційна та міждисциплінарна платформа, забезпечує передачу знань і формування компетентностей через впровадження новітніх методів навчання та участь у міжнародних заходах. Підвищення кваліфікації викладачів шляхом участі у конференціях, програмах обміну та онлайн-курсах, поряд із системною підтримкою з боку освітніх установ, є запорукою створення інклюзивного навчального середовища, де кожен здатен розвивати як свої професійні, так і міжкультурні навички.

Список літератури:

1.  Костюк С. С. Структура поняття «міжкультурна комунікативна компетентність студентів-іноземців» // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. – 2015. – № 4(51). – С. 91–96.

2.  Гаврилова Л., Бескорса О., Ішутіна О. Упровадження курсу «Міжкультурна комунікація в освіті» в професійну підготовку майбутніх учителів // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. – 2019. – № 11. – С. 50–61. – DOI: 10.31865/2414-9292.11.2019.197209.

3. EdCamp Ukraine [Електронний ресурс] : офіційний сайт. – Режим доступу: https://www.edcamp.ua. – Дата звернення: 12.02.2025.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION IN TIMES OF CRISIS: EXPERIENCE OF THE UNITED KINGDOM AND UKRAINE
26.04.2025 10:21
СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ: ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО СИМУЛЯТОРА BODY INTERACT
25.04.2025 15:22
ПЕДАГОГІЧНА КОНЦЕПЦІЯ ТЕОДОРА ЦЕКЛЕРА: МІЖ ГУМАНІЗМОМ, ВІРОЮ ТА СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
23.04.2025 21:50
EXPERIENCE IN PREPARING STUDENTS FOR EXAMS IN CLINICAL DISCIPLINES
22.04.2025 15:51




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.387 сек. / Mysql: 1746 (0.314 сек.)