:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ: ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО СИМУЛЯТОРА BODY INTERACT :: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ: ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО СИМУЛЯТОРА BODY INTERACT
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ: ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО СИМУЛЯТОРА BODY INTERACT
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 41

Термін подання матеріалів

27 травня 2025

До початку конференції залишилось днів 19



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ: ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО СИМУЛЯТОРА BODY INTERACT

 
25.04.2025 15:22
Автор: Приходько Наталія Петрівна, кандидат медичних наук, доцент закладу вищої освіти кафедри внутрішньої медицини №1 Полтавського державного медичного університету; Шапошник Ольга Анатоліївна, кандидат медичних наук, доцент закладу вищої освіти кафедри внутрішньої медицини №1 Полтавського державного медичного університету; Третяк Ігор Миколайович, асистент кафедри внутрішньої медицини №1 Полтавського державного медичного університету; Пілат Інна Олегівна, асистент кафедри внутрішньої медицини №1 Полтавського державного медичного університету
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0001-5552-2656 Приходько Наталія П

ORCID: 0000-0003-4220-9999 Шапошник Ольга А

ORCID: 0009-0001-8068-681X Третяк Ігор М

ORCID: 0009-0008-1857-6936 Пілат Інна О

Вступ

Швидкий розвиток цифрових технологій суттєво вплинув на всі сфери суспільного життя, зокрема й на медичну освіту. Зростаючі вимоги до підготовки лікарів вимагають нових педагогічних підходів, орієнтованих на формування здатності до самостійного прийняття рішень, адаптації до динамічних клінічних умов, командної взаємодії та аналітичного мислення [1]. У цих умовах важливого значення набуває симуляційне навчання як ефективний інструмент формування професійної компетентності.

Симуляційні технології дозволяють подолати низку обмежень традиційного навчання, зокрема дефіцит клінічних ситуацій, етико-правові бар'єри та неможливість багаторазового тренування навичок. Вони забезпечують відтворення широкого спектра клінічних сценаріїв з поступовим ускладненням, що дає змогу адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб здобувачів [2].

Цифрові інструменти активно впроваджуються у медичну освіту, сприяючи розвитку критичного мислення, самостійності, здатності до аналізу, комунікації та рефлексії — якостей, необхідних сучасному лікарю [3]. Одним із таких рішень є симуляційна програма Body Interact, що моделює клінічні випадки з участю віртуальних пацієнтів. Цей інструмент дозволяє здобувачам тренувати прийняття рішень у безпечному середовищі, адаптованому до реальних умов клінічної практики [4, 5].

Особливої ваги використання симуляцій набуває у кризових ситуаціях — під час пандемій, воєнних дій або за відсутності належної клінічної бази. У таких умовах цифрові платформи забезпечують безперервність освітнього процесу, знижуючи ризики для безпеки здобувачів і дозволяючи зберігати якість підготовки [2].

Мета дослідження - оцінити ефективність впровадження симулятора Body Interact у викладання внутрішньої медицини, зосереджуючись на розвитку клінічного мислення та практичних навичок.

Результати та обговорення 

Використання симуляційної платформи Body Interact у процесі викладання внутрішньої медицини забезпечило значне підвищення ефективності підготовки майбутніх лікарів. Аналіз результатів показав, що більшість здобувачів освіти відзначили помітне покращення не лише у формуванні клінічного мислення, а й у розвитку здатності до інтеграції отриманих знань у реальні практичні ситуації.

Однією з найвиразніших переваг Body Interact є його здатність моделювати комплексні клінічні сценарії різних рівнів складності, включно з критичними станами, які рідко зустрічаються у звичайній клінічній практиці. У симульованих ситуаціях, що включали інфаркт міокарда, анафілактичний шок, гіпоглікемічну кому або тромбоемболію легеневої артерії, здобувачі не лише відпрацьовували алгоритми невідкладної допомоги, а й удосконалювали навички швидкого клінічного мислення, аналізу життєвих показників і пріоритезації втручань [4, 6].

Крім того, було зафіксовано значне зростання рівня самостійності здобувачів у прийнятті клінічних рішень. Здобувачі навчалися обирати оптимальну діагностичну та лікувальну тактику, враховуючи супутні захворювання, вікові особливості, результати лабораторних та інструментальних досліджень. Завдяки варіативності сценаріїв навчання ставало більш персоналізованим: здобувачі могли аналізувати як позитивні, так і помилкові клінічні кроки з подальшим обговоренням альтернативних стратегій ведення пацієнтів. Особливо важливою була можливість багаторазового відпрацювання клінічних кейсів з подальшим отриманням детального зворотного зв’язку. Така форма рефлексивного навчання дозволяла краще усвідомити логіку клінічного мислення, виявити прогалини в знаннях та скоригувати подальшу освітню траєкторію.

На кафедрі внутрішньої медицини № 1 Полтавського державного медичного університету було проведене опитування серед здобувачів IV та VI курсів після проходження циклу інтерактивних занять із використанням Body Interact. За даними анкетування, 87% здобувачів зазначили зростання впевненості у своїх діях під час проходження клінічної практики. Було відмічено покращення навичок командної взаємодії — завдяки змодельованим ситуаціям, які вимагали колективного прийняття рішень та взаємодії з іншими фахівцями.

Окремо було відзначено вплив симуляцій на підвищення навчальної мотивації. Здобувачі висловлювали зацікавленість у самостійному повторенні сценаріїв, самоперевірці та розвитку клінічної інтуїції. Участь у симуляційних заняттях сприяла формуванню культури рефлексії та клінічної відповідальності, що є важливою передумовою формування професійної зрілості.

Застосування Body Interact також дозволило частково компенсувати обмежений доступ до клінічної практики, викликаний безпековими викликами воєнного часу. У періоди активних бойових дій, коли навчання в лікарнях було тимчасово припинене, симуляційна платформа забезпечила безперервність навчального процесу та дозволила підтримувати рівень клінічної підготовки здобувачів, не наражаючи їх на небезпеку.

Висновки

Використання Body Interact у медичній освіті є ефективним засобом формування клінічного мислення, прийняття обґрунтованих рішень та розвитку професійної самостійності. Поєднання симуляцій з традиційними методами дозволяє досягти високої якості підготовки майбутніх лікарів, особливо в умовах обмеженого доступу до клінічної практики. Перспективними напрямами є створення гібридних освітніх моделей і подальше вдосконалення цифрових платформ.

Ключові слова: симуляційне навчання, віртуальний пацієнт, клінічне мислення, Body Interact, медична освіта.

Список літератури:

1.  Kelly S., Smyth E., Murphy P., Pawlikowska T. A scoping review: virtual patients for communication skills in medical undergraduates // BMC Medical Education. – 2022. – Vol. 22, № 1. – С. 429. – DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03474-9.

2.  Кудря І.П., Кулішов С.К., Третяк Н.Г. Симуляційні технології в сучасному освітньому процесі підготовки майбутніх лікарів // Вісник проблем біології і медицини. – 2020. – № 2 (156). – С. 198–201. – DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2020-2-156-198-201.

3.  Бичков С.О., Цівенко О.І., Черкова Н.В., Душик Л.М. Аналіз досвіду симуляційного навчання у формуванні готовності майбутніх лікарів до практичної діяльності // Актуальні проблеми сучасної медицини. – 2022. – № 9. – С. 5–11. – DOI: https://doi.org/10.26565/2617-409X-2022-9-01.

4.  Третяк І. М., Кудря І. П., Третяк Н. Г., Шевченко Т. І., Шапошник О. А., Приходько Н. П. Інтеграція моделі «віртуальний пацієнт» у процес навчання внутрішньої медицини. DOI: 10.29254/2077-4214-2025-1-176-356-365.

5.  Plackett R., Kassianos A.P., Mylan S., Kambouri M., Raine R., Sheringham J. The effectiveness of using virtual patient educational tools to improve medical students’ clinical reasoning skills: a systematic review // BMC Medical Education. – 2022. – Vol. 22, № 1. – С. 365. – DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03410-x

6.  Kolesnyk M.Yu. The first experience of using the Body Interact simulation interactive training platform as a part of interns’ attestation // Медична освіта. – 2020. – № 2. – С. 71–74. – DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11150.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION IN TIMES OF CRISIS: EXPERIENCE OF THE UNITED KINGDOM AND UKRAINE
26.04.2025 10:21
РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ДИСКУРСУ У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ
26.04.2025 09:14
ПЕДАГОГІЧНА КОНЦЕПЦІЯ ТЕОДОРА ЦЕКЛЕРА: МІЖ ГУМАНІЗМОМ, ВІРОЮ ТА СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
23.04.2025 21:50
EXPERIENCE IN PREPARING STUDENTS FOR EXAMS IN CLINICAL DISCIPLINES
22.04.2025 15:51




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.268 сек. / Mysql: 1746 (0.209 сек.)