:: ECONOMY :: ПРИНЦИПИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОПУСКНОЇ СПРОМОЖНОСТІ АВТОМАГІСТРАЛЕЙ :: ECONOMY :: ПРИНЦИПИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОПУСКНОЇ СПРОМОЖНОСТІ АВТОМАГІСТРАЛЕЙ
:: ECONOMY :: ПРИНЦИПИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОПУСКНОЇ СПРОМОЖНОСТІ АВТОМАГІСТРАЛЕЙ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 10



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРИНЦИПИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОПУСКНОЇ СПРОМОЖНОСТІ АВТОМАГІСТРАЛЕЙ

 
24.04.2024 23:32
Автор: Гук Валерій Іванович, доктор технічних наук, професор, Одеська державна академія будівництва та архітектури; Запорожцева Олена Володимирівна, кандидат технічних наук, доцент, Харківський національний автомобільно-дорожній університет; Кулик Олексій Михайлович, магістр, Харківський національний автомобільно-дорожній університет
[26. Технічні науки;]

ORCID: 0000-0003-4198-7027 Гук В.І.

ORCID: 0000-0002-4975-8643 Запорожцева О.В.

Ширина проїжджої частини автомагістралей і вартість міжнародних транспортних коридорів визначається кількістю смуг руху на основі прогнозованих обсягів руху транспортних потоків і пропускною спроможністю однієї смуги. 

Аналіз літературних джерел дає змогу зробити висновки, що пропускну спроможність смуги руху різні дослідники вивчали на підґрунті проходження динамічного габариту автомобіля через перетин, за розподілом інтервалів у часі між автомобілями, за залежностями між швидкістю та інтенсивністю [1], враховували вплив щільності на інтенсивність [1], а на багатосмугових дорогах враховували зменшення пропускної спроможності, порівнюючи з першою від краю смуги [2-3]. Автори вказували на вплив зміни швидкості на зміну інтенсивності та на вплив, своєю чергою, змін інтенсивності на зміну швидкості [1]. При вивченні руху тільки окремих автомобілів цей вплив не було формально визначено. Тільки в працях [1] транспортний потік розглядався як єдине ціле, автомобіль як одиниця потоку, що дало змогу описати залежності між змінами інтенсивності та швидкості в диференціальній формі й будувати відповідні рівняння руху.

Під час визначення пропускної спроможності смуги руху та розв'язання задач безпечного руху транспортних потоків під час проектування автомагістралей необхідно враховувати такі принципи:

1. Принцип єдності транспортного потоку як цілого, де рух послідовних автомобілів дуже близько повторює рух автомобіля, що лідирує.

2. Принцип безперервного потоку динамічних габаритів автомобілів на рівні пропускної здатності смуги.

3. Принцип розподілу інтервалів між автомобілями під час проходження їх через перетин повз спостерігача на рівні пропускної здатності смуги.

4. Принцип оптимальної щільності розміщення автомобілів по смузі руху на рівні пропускної спроможності.

5. Принцип максимальної щільності транспортного потоку під час затору.

6. Принцип впливу швидкості на інтенсивність.

7. Принцип швидкості вільного руху, коли відсутній вплив на рух автомобіля інших автомобілів.

8. Принцип оптимальної швидкості транспортного потоку на рівні пропускної спроможності смуги руху.

9. Принцип взаємозв'язку максимальних параметрів транспортного потоку на рівні пропускної спроможності.

10. Принцип впливу зміни швидкості на зміну інтенсивності потоку.

11. Принцип розподілу пропускної спроможності за смугами руху (коефіцієнт багатосмуговості).

12. Принцип розподілу інтенсивності транспортного потоку по смузі руху в її просторі, тобто принцип питомої інтенсивності.

13. Принцип різної швидкості на смугах руху для можливості зміни смуг.

14. Принцип виникнення конгестії за однакової швидкості на смугах руху.

15. Принцип взаємозв'язку між інтервалами проходження автомобілів через перетин і розмірами питомої інтенсивності.

16. Принцип комплексного врахування всіх особливостей дорожнього руху на автомагістралях для встановлення їхньої реальної пропускної спроможності.

З урахуванням наведених узагальнених принципів необхідно визначати рівні пропускної спроможності смуг автомагістралі. Пропускну спроможність смуги руху необхідно визначати на основі наведених принципів не в перетині, а в просторі автомагістралі з урахуванням розподілу інтенсивності по довжині смуги L, де швидкість потоку V перебуває під впливом зміни інтенсивності dN(t)/dt.

Таким чином, пропускна спроможність 5-ї (внутрішньої) смуги становитиме 3600 авт./год, 4-ї - 2500 авт./год, 3-ї - 2000 авт./год, 2-ї - 1600 авт./год, 1-ї (крайньої правої) - 1280 авт./год, а за ДБН України, відповідно, 4-ї смуги - 625 авт./год, 3-ї - 875 авт./год, 2-ї - 1062 авт./год і 1-ї - 1250 авт./год.

Економічний ефект за правильного проєктування автомагістралей суттєвий. Для чотирисмугової в одному напрямку автомагістралі транспортного коридору пропускна спроможність буде 7235 авт./год замість 3812 нормативних авт./год, для трисмугової 4880 авт./год, а не 3187 авт./год, для двосмугової 2880 авт./год, а не 2315 авт./год.

Список літератури:

1. Гук В.І., Шкодовський Ю.М. Транспортні потоки: теорія та ії застосування в урбаністиці: монографія.- Х. Золоті сторінки. 2009.-232с.

2. Державні будівельні норми України: Споруди транспорту. Автомобільні дороги Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво: ДБН В.2.3-4:2015.–К.: Мінрегіонбуд України, 2015. – 82 с. 

3. ДБН В.2.3-5:2018. Державні будівельні норми України. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів. На заміну ДБН В.2.3-5-2001; чинний від 2018-09-01. Вид. офіц. Київ : ДП «ДерждорНДІ», 2018. 61 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОМП'ЮТЕРНА СИСТЕМА ЕКОЛОГІЧНОГО МОНІТОРИНГУ ВОДНОГО СЕРЕДОВИЩА АКВАТОРІЇ НА БАЗІ ТЕХНОЛОГІЙ SCADA ТА IOT
24.04.2024 23:54
МЕТОД ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ ДЛЯ КОРИСТУВАЧІВ ОНЛАЙНОВОЇ ІГРОВОЇ ПЛАТФОРМИ
24.04.2024 23:45
MATHEMATICAL MODELLING OF A FRACTURED ROCK MASSIF WITH TWO CRACK SYSTEMS CONTAINING EXCAVATIONS
24.04.2024 22:35
ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ТА РОБОТИЗОВАНІ ЗАСОБИ ВІДНОВЛЕННЯ ПОШКОДЖЕНИХ ПОВЕРХОНЬ СУДЕН ТА ПОРТОВИХ ОБ’ЄКТІВ
24.04.2024 14:29
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ В СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ
19.04.2024 14:42
ТРАНСФОРМУВАННЯ ОПОРУ ВАПНЯКІВ ВЗДОВЖ БІЧНОЇ ПОВЕРХНІ БУРОНАБИВНИХ ПАЛЬ ПРИ ЇХ ПЕРЕМІЩЕННІ
19.04.2024 14:33
ПРИНЦИП РОБОТИ ВІТРОВОЇ СТАНЦІЇ
18.04.2024 18:40
АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ОСВІТИ
17.04.2024 20:50
ПРИЛАД ДЛЯ РОЗПІЗНАВАННЯ ОБ’ЄКТІВ НА ЗОБРАЖЕННЯХ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗГОРТКОВОЇ НЕЙРОННОЇ МЕРЕЖІ
17.04.2024 19:47
INTELLECTUAL METHODS ANALYSIS OF ENVIRONMENTAL DATA
17.04.2024 17:02




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.176 сек. / Mysql: 1425 (0.137 сек.)