:: ECONOMY :: UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ  ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ :: ECONOMY :: UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ  ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ
:: ECONOMY :: UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ  ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ

 
22.01.2024 15:43
Автор: Гадецька Зоя Митрофанівна, кандидат технічних наук, доцент, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького
[1. Економічні науки;]


Ріст і успіх бізнесу залежить від рішень, які приймає  керівник, і щоб не помилитися на перших етапах цього процесу, потрібно думати на крок вперед. Юніт-економіка – один із методів об’єктивно оцінити  успіх або провал бізнесу. Сьогодні актуальність застосування юніт-економіки тільки зростає, оскільки компаніям необхідно ретельніше та уважніше стежити за своїми ключовими показниками. Такий метод є важливим для правильного прийняття рішень, дозволяючи здійснювати саме ті рішення, які забезпечать найефективніший результат для бізнесу.

Існують декілька підходів до визначення поняття «юніт-економіка». Зокрема, «юніт-економіка характеризує, скільки заробляє та витрачає бізнес на одному користувачеві» [1]. За іншим підходом [2] – «це метод виміру рентабельності продукту або послуги на прикладі конкретних одиниць».

Юніт-економіка дозволяє побачити, скільки можна заробити з потоку клієнтів - потік складається з юнітів, кожен з яких приносить певний прибуток (чи ні). Юніт ‒ базова одиниця, що генерує дохід. Ним може бути клієнт, коли компанія продає послуги (ігри, застосунки, сервіси), або продукт, коли реалізує продукцію [1]. Але варто зазначити, що юніт – це не тільки клієнт, який здійснив оплату. А наприклад, в іграх,  це новий зареєстрований користувач, в поїздках в автобусітаксі – одна поїздка. Якщо вирахувати, скільки приносить кожен юніт і які витрати при цьому несе компанія, можна розрахувати, який прибуток можна отримати з певного потоку. Згідно отриманих даних в результаті, можна зробити висновок щодо того чи варто збільшувати об’єми бізнесу, залучати нові інвестиції 

Від обраного юніта залежить формула розрахунку прибутковості бізнесу і потрібні метрики для відстеження. Наприклад, у digital важливо знати LTV (Lifetime Value, довічну вартість клієнта). Ця метрика показує, як довго клієнт генеруватиме прибуток для бізнесу. Ще одна важлива метрика – САС (customer acquisition cost, вартість залучення клієнта). 

Тому, дані, які отримано в результаті аналізу економіки одиниць, стають важливою частиною фінансового планування в компанії.

Для чого проводяться розрахунки Юніт-економіки:

1. Щоб визначити прибутковість бізнесу на етапі ідеї.

2. Оцінити перспективи компанії, зрозуміти, куди вона рухається.

3. Визначити ефективність основних каналів продажів.

4. Знайти точку беззбитковості і прорахувати прибутковість інвестицій.

5. Зрозуміти, скільки потрібно залучити клієнтів; дізнатися, скільки буде коштувати кожен з них.

6. Об'єктивно розповісти інвесторам про перспективи бізнесу.

За допомогою юніт-економіки можна розрахувати, скільки одиниць товару потрібно продати, щоб покрити постійні витрати.

Розраховувати Юніт-економіку потрібно коли:

1. Проводиться запуск стартапу.

2. Планується масштабування бізнесу.

3. Планується залучення нових інвесторів.

4. Визначаються витрати на залучених клієнтів і проведення операції. 

Всі випадки кваліфікуються на два підходи: предмет договору та клієнт: покупець або користувач.  У підході «юніт - предмет угоди» розрахунок юніт-економіки зводиться до розрахунку маржинального прибутку. Маржинальний прибуток - різниця між доходом від продажу одиниці продукції і витратами на виробництво/закупівлю і продаж цієї одиниці. Підхід «юніт-клієнт» передбачає розрахунок як відношення прибутку, яку принесе клієнт за весь час, до вартості залучення цього клієнта. Тобто тут мова про LTV (lifetime value, довічна цінність клієнта) і CAC (customer acquisition cost, вартість залучення клієнта). 

Застосовуючи підхід юніт-економіки до бізнесу, компанії на ранніх стадіях можуть краще зрозуміти свою компанію в міру її розвитку, масштабування та зростання. Пильна увагу до юніт-економіки допомагає виявляти нові можливості, керувати грошовим потоком та долати багато проблем, що виникають при масштабування компанії.

Список літератури: 

1. Шевченко К. Юніт-економіка та аналітика продукту: що рахувати стартапам

URL: https://www.gen.tech/post/yunit-ekonomika-ta-analitika-produktu. (дата звернення: 20.01.2024).

2. Що таке юніт-економіка і чи потрібна вона стартапу. URL: https://blog.sikorskychallenge.com/2022/09/Shcho-take-yunit-ekonomika-i-chy%20potribnavona-u-startapi.html. (дата звернення: 20.01.2024).

3. Що таке юніт-економіка і як її рахувати. URL: 

https://xn--90aamhd6acpq0s.xn--j1amh/teoriya/scho-take-yunit-ekonomika-i-yak-ii-rahuvaty. (дата звернення: 20.01.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У ВІЙСЬКОВИЙ ЧАС
26.01.2024 15:53
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНКИ ДОСТАТНОСТІ КАПІТАЛУ БАНКУ
26.01.2024 15:28
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ БЮДЖЕТУ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ МІСТА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
26.01.2024 12:33
МЕТОДИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БІЗНЕС-СТРУКТУРИ
25.01.2024 13:40
ОБ’ЄДНАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ЕКОНОМІЧНЕ РІШЕННЯ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ
24.01.2024 22:27
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНКИ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ ПІДПРИЄМСТВ
23.01.2024 17:33
ВПРОВАДЖЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ЗМІН В МЕДИЧНИХ ОРГАНІЗАЦІЯХ ЯК СКЛАДОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
23.01.2024 14:24
БІЗНЕС ТА ІНВЕСТИЦІЇ В УКРАЇНІ В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ
23.01.2024 14:06
МІЖНАРОДНИЙ ЛОГІСТИЧНИЙ СЕРВІС
22.01.2024 18:40
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВЕКСЕЛЬНОГО ОБОРОТУ В УКРАЇНІ
22.01.2024 16:54




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.313 сек. / Mysql: 1425 (1.203 сек.)