:: ECONOMY :: UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ  ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ :: ECONOMY :: UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ  ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ
:: ECONOMY :: UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ  ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Мир научных исследований. Выпуск 30

Срок представления материалов

24 мая 2024

До начала конференции осталось дней 5



  Главная
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календарь конференций
Архив
  Научные конференции
 
 Ссылки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Счетчики
Українська рейтингова система

UNIT–ЕКОНОМІКА ДЛЯ ОЦІНКИ УСПІХУ БІЗНЕСУ

 
22.01.2024 15:43
Автор: Гадецька Зоя Митрофанівна, кандидат технічних наук, доцент, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького
[1. Экономические науки;]


Ріст і успіх бізнесу залежить від рішень, які приймає  керівник, і щоб не помилитися на перших етапах цього процесу, потрібно думати на крок вперед. Юніт-економіка – один із методів об’єктивно оцінити  успіх або провал бізнесу. Сьогодні актуальність застосування юніт-економіки тільки зростає, оскільки компаніям необхідно ретельніше та уважніше стежити за своїми ключовими показниками. Такий метод є важливим для правильного прийняття рішень, дозволяючи здійснювати саме ті рішення, які забезпечать найефективніший результат для бізнесу.

Існують декілька підходів до визначення поняття «юніт-економіка». Зокрема, «юніт-економіка характеризує, скільки заробляє та витрачає бізнес на одному користувачеві» [1]. За іншим підходом [2] – «це метод виміру рентабельності продукту або послуги на прикладі конкретних одиниць».

Юніт-економіка дозволяє побачити, скільки можна заробити з потоку клієнтів - потік складається з юнітів, кожен з яких приносить певний прибуток (чи ні). Юніт ‒ базова одиниця, що генерує дохід. Ним може бути клієнт, коли компанія продає послуги (ігри, застосунки, сервіси), або продукт, коли реалізує продукцію [1]. Але варто зазначити, що юніт – це не тільки клієнт, який здійснив оплату. А наприклад, в іграх,  це новий зареєстрований користувач, в поїздках в автобусітаксі – одна поїздка. Якщо вирахувати, скільки приносить кожен юніт і які витрати при цьому несе компанія, можна розрахувати, який прибуток можна отримати з певного потоку. Згідно отриманих даних в результаті, можна зробити висновок щодо того чи варто збільшувати об’єми бізнесу, залучати нові інвестиції 

Від обраного юніта залежить формула розрахунку прибутковості бізнесу і потрібні метрики для відстеження. Наприклад, у digital важливо знати LTV (Lifetime Value, довічну вартість клієнта). Ця метрика показує, як довго клієнт генеруватиме прибуток для бізнесу. Ще одна важлива метрика – САС (customer acquisition cost, вартість залучення клієнта). 

Тому, дані, які отримано в результаті аналізу економіки одиниць, стають важливою частиною фінансового планування в компанії.

Для чого проводяться розрахунки Юніт-економіки:

1. Щоб визначити прибутковість бізнесу на етапі ідеї.

2. Оцінити перспективи компанії, зрозуміти, куди вона рухається.

3. Визначити ефективність основних каналів продажів.

4. Знайти точку беззбитковості і прорахувати прибутковість інвестицій.

5. Зрозуміти, скільки потрібно залучити клієнтів; дізнатися, скільки буде коштувати кожен з них.

6. Об'єктивно розповісти інвесторам про перспективи бізнесу.

За допомогою юніт-економіки можна розрахувати, скільки одиниць товару потрібно продати, щоб покрити постійні витрати.

Розраховувати Юніт-економіку потрібно коли:

1. Проводиться запуск стартапу.

2. Планується масштабування бізнесу.

3. Планується залучення нових інвесторів.

4. Визначаються витрати на залучених клієнтів і проведення операції. 

Всі випадки кваліфікуються на два підходи: предмет договору та клієнт: покупець або користувач.  У підході «юніт - предмет угоди» розрахунок юніт-економіки зводиться до розрахунку маржинального прибутку. Маржинальний прибуток - різниця між доходом від продажу одиниці продукції і витратами на виробництво/закупівлю і продаж цієї одиниці. Підхід «юніт-клієнт» передбачає розрахунок як відношення прибутку, яку принесе клієнт за весь час, до вартості залучення цього клієнта. Тобто тут мова про LTV (lifetime value, довічна цінність клієнта) і CAC (customer acquisition cost, вартість залучення клієнта). 

Застосовуючи підхід юніт-економіки до бізнесу, компанії на ранніх стадіях можуть краще зрозуміти свою компанію в міру її розвитку, масштабування та зростання. Пильна увагу до юніт-економіки допомагає виявляти нові можливості, керувати грошовим потоком та долати багато проблем, що виникають при масштабування компанії.

Список літератури: 

1. Шевченко К. Юніт-економіка та аналітика продукту: що рахувати стартапам

URL: https://www.gen.tech/post/yunit-ekonomika-ta-analitika-produktu. (дата звернення: 20.01.2024).

2. Що таке юніт-економіка і чи потрібна вона стартапу. URL: https://blog.sikorskychallenge.com/2022/09/Shcho-take-yunit-ekonomika-i-chy%20potribnavona-u-startapi.html. (дата звернення: 20.01.2024).

3. Що таке юніт-економіка і як її рахувати. URL: 

https://xn--90aamhd6acpq0s.xn--j1amh/teoriya/scho-take-yunit-ekonomika-i-yak-ii-rahuvaty. (дата звернення: 20.01.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У ВІЙСЬКОВИЙ ЧАС
26.01.2024 15:53
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНКИ ДОСТАТНОСТІ КАПІТАЛУ БАНКУ
26.01.2024 15:28
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ БЮДЖЕТУ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ МІСТА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
26.01.2024 12:33
МЕТОДИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БІЗНЕС-СТРУКТУРИ
25.01.2024 13:40
ОБ’ЄДНАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ЕКОНОМІЧНЕ РІШЕННЯ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ
24.01.2024 22:27
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНКИ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ ПІДПРИЄМСТВ
23.01.2024 17:33
ВПРОВАДЖЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ЗМІН В МЕДИЧНИХ ОРГАНІЗАЦІЯХ ЯК СКЛАДОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
23.01.2024 14:24
БІЗНЕС ТА ІНВЕСТИЦІЇ В УКРАЇНІ В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ
23.01.2024 14:06
МІЖНАРОДНИЙ ЛОГІСТИЧНИЙ СЕРВІС
22.01.2024 18:40
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВЕКСЕЛЬНОГО ОБОРОТУ В УКРАЇНІ
22.01.2024 16:54




© 2010-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.economy-confer.com.ua обязательна!
Час: 0.355 сек. / Mysql: 1425 (0.293 сек.)